נשים ומחשבים: סמדר גזית, פייפאל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: סמדר גזית, Engineering Director, פייפאל

שם ותפקיד: סמדר גזית, Engineering Director, פייפאל.

ותק בתפקיד: 4 שנים.

תפקידים קודמים:

תפקידי האחרון היה דירקטורית פיתוח בוורינט ישראל וארה"ב. במסגרת תפקידי ניהלתי צוותים שפיתחו פרויקטים בתחום אבטחת הסייבר וגם מוצרים בעולם האנטרפרייז בתחום Customer Intelligence. לפני כן הייתי מפתחת בסטארט-אפ בתחום חיזוי התנועה בדרכים. לפני כן שירתי בצבא (יחידת 8200), ולקודם לכן, במהלך הלימודים שלי עבדתי בנייס, שם התחלתי את דרכי בתחום ה-QA ומהר מאוד עברתי לפיתוח.

השכלה/שירות צבאי:

תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב (דו-חוגי) מאוניברסיטת תל-אביב, מהנדסת תוכנה ב-8200.

משפחה:

נשואה כבר 20 שנה (בעלי גם היי-טקיסט) + 3 ילדים מדהימים (15, 13, 7).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

למדתי וסיימתי את תיכון גבעת ברנר. תמיד אהבתי מאוד מתמטיקה, וזה היה ברור שאני עושה בזה תואר. כדי להתקבל לעתודה, חשבתי שלימודי מתמטיקה בלבד לא יהיו מספיק "פרקטיים", אז הוספתי גם מדעי המחשב, שילוב מוצלח בדיעבד. תוך כדי הלימודים גיליתי שאני אוהבת את שני העולמות במידה שווה. התחלתי לעבוד בתחום (בסוף שנה א׳). הייתי טובה מאוד בזה ונשאבתי לתוך העולם באופן טבעי. חשוב לי לציין, שאהבתי מאוד גם מקצועות שנקראים ״הומניים״, כמו אמנות, מוסיקה וספרות, אבל היה לי ברור שהתשוקה שלי נמצאת במספרים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

ודאי, גם אם היא אינה מודעת או מכוונת – היא עדיין מורגשת וקיימת במקומות רבים מדי בתעשייה. ברמה האישית, במקום העבודה הנוכחי שלי אני עדה לשינוי שהארגון פועל לחולל מלמעלה ומלמטה ובכל החזיתות, החל מיוזמות לעידוד נשים להגיש קורות חיים ולהתמודד על משרות טכנולוגיות ועד לעיצוב והתאמת התרבות הארגונית כך שתאפשר הכלה של נשים בכל מאפייני העבודה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לאורך הקריירה שלי נחשפתי לאפליה ברמה האישית והארגונית, ואני פועלת באופן אקטיבי לנהל סיטואציות מהסוג הזה, למנוע אותן וכמובן להעצים את העובדים  – גברים ונשים – כדי למזער סיטואציות שכאלו.

אפליה יכולה להתבטא בדברים בסיסיים, כמו להגיע לראיון עבודה ולשמוע שאלה כמו "איך תוכלי למלא היטב את התפקיד שאנחנו מציעים כאמא?" (אני בטוחה שאף אחד לא שואל את בעלי שאלה כזו… והוא לוקח חלק שווה בגידול הילדים בבית). ברור שאני יוצאת מראיון כזה ואין לי סיכוי לעבור אותו (כי אני מקפידה לצאת לילדים שלי כמה פעמים בשבוע מוקדם, אבל לא עובדת פחות מאף אחד אחר).

היו מקומות שבהם עבדתי והובלתי מהלכים (או אפילו יוזמות קטנות) שדרשו אומץ. הייתי שומעת הערות שמרמזות על כך שאני "לא מתנהגת כאישה" (שמעתי לא מעט גם את הביטוי המפרגן לכאורה ש"יש לך ביצים"…). למה, אומץ שמור רק לגברים?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים