נשים ומחשבים: דיקלה ברדה, צ'ק פוינט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דיקלה ברדה, חוקרת סייבר בצ'ק פוינט

דיקלה ברדה, חוקרת סייבר בצ'ק פוינט. צילום: שירן גבאי

שם: דיקלה ברדה.

תפקיד: חוקרת סייבר בצ'ק פוינט.

ותק בתפקיד: חמש שנים.

תפקידים קודמים: מובילה טכנולוגית בחברה.

השכלה ושירות צבאי: השכלה תיכונית, שירות צבאי במשטרה הכחולה.

משפחה: נשואה + 3 ילדים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? "מאז שהייתי ילדה, תחום הטכנולוגיה תמיד משך אותי. חלק מהדברים שאני מאוד אוהבת בטכנולוגיה הוא להבין דברים מסובכים, לקחת משהו מורכב ולפשט אותו, להרכיב ולפרק דברים. במשפחתי אנחנו ארבע בנות, ומישהו במשפחה היה צריך לסדר את הדברים הטכנולוגיים בבית. מכיוון שזה תחום שמאוד סקרן אותי, לקחתי את האחריות לעשות זאת, וכך זה נמשך בבית הוריי עד היום".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? "אין לי ספק שיש פחות נשים בתעשייה ממה שצריך להיות. הרבה פעמים אני נתקלת במצבים שנשים פחות בטוחות בעצמן וביכולתן להצליח בתחום הטכנולוגי, ולכן פונות לתחומים אחרים. אני חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה, אבל הסיבה שיש בה פחות נשים לא נובע בעיניי מאפליה, אלא מחוסר ביטחון ואמונה ביכולתנו, כנשים, להצליח בתחום שיש בו יותר גברים".

האם נתקלת באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? "אישית – אף פעם לא. להיפך, לא הרגשתי שזה שיש לי 3 ילדים מנע ממני להתקדם בחברה, ובכל כמה שנים עברתי לתפקיד בכיר יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים