נשים ומחשבים: סווטה גרצ'ין, KLA

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: סווטה גרג'ין, אלגוריתמיקאית בחברת KLA

שם ותפקיד: סווטה גרצ'ין, אלגוריתמיקאית בחברת KLA.

ותק בתפקיד: שנתיים.

תפקידים קודמים: כסטודנטית לתואר ראשון עבדתי בחברת צורן, לאחר מכן עבדתי כמהנדסת באינטל, ולאחר סיום התואר השני הצטרפתי ל- KLA.

השכלה: תואר ראשון בהנדסת חשמל בטכניון, תואר שני בהנדסה ביו-רפואית בטכניון.

משפחה: נשואה ואם לשני ילדים, יאן בן 6 ולב בן 3.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

סיימתי תיכון בבלרוס ותמיד אהבתי פיזיקה ומתמטיקה. במסגרת התוכנית של הסוכנות היהודית סל"ה – סטודנטים לפני הורים – ביקרתי לראשונה בישראל בחופשת הקיץ, וכעבור שנה בחרתי לעלות לישראל לבד. בארץ למדתי עברית באולפן ועשיתי מכינה קדם אקדמית בטכניון. סיימתי את כל המבחנים ונסעתי לתל אביב לעבוד, כדי לחסוך כסף ללימודים. כעבור שנה חזרתי לטכניון ללימודי הנדסת חשמל. הטכניון תמיד יהיה אהוב עלי, ואני בטוחה שהוא מהווה נקודת פתיחה מצוינת לעולים חדשים ולכל מי שרוצה להתנסות בדברים מאתגרים בלימודים ובעבודה.

האם את חושבת שיש מחסום כלפי נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שיש מחסום, מה שעוצר רבות מאיתנו זה רגשות האשם שלנו כלפי המשפחה. מי שרוצה להתקדם בקריירה חייבת להשקיע שעות ארוכות בעבודה. כלומר, להחלטה שלנו יש קשר ישיר לאיזון בבית. צריך להגיע להסכמות עם בן הזוג והילדים. בעלי גם מהנדס, ולאחר הרבה מחשבות איך לעשות את זה בכיף הגענו לסידור קבוע שעובד לנו די טוב. ביום ראשון אנחנו תמיד לוקחים ילדים אל הגנים ביחד, ואז יומיים נוספים אני ויומיים אחרים – בעלי. בשעת הצורך אנחנו משתמשים בשירותי בייביסיטר ובסבתא שלוקחת אותם לחוגים. מקום העבודה שלי מאפשר גמישות, כמו עבודה מהבית, יציאה מוקדמת במקרה הצורך, הסעות נוחות, פעילות לילדים בקיץ וזה עוזר לי מאוד. אתמול, למשל, יצאתי מוקדם מהעבודה כדי לקחת את הילד לרופא שיניים, והמשכתי לעבוד בערב, מהבית.

האם נתקלת אישית במחסום כזה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?

לא נתקלתי במחסום כלפיי על רקע היותי אישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים