רשמית: גם במיקרוסופט מאזינים להקלטות שמע של לקוחות החברה

הענקית מרדמונד שינתה את מדיניות הפרטיות שלה, והבהירה כעת באופן רשמי כי גם במקרה שלה - כמו אצל פייסבוק, אפל, גוגל ואמזון - הקלטות של שיחות סקייפ ושל קורטנה נסקרות על ידי בני אנוש לצורך למידת מכונה וייעול הבינה המלאכותית

סקייפ - אולי מסייע בתרגום אך מקליט את השיחות. צילום: BigStock

שמה אמנם שורבב כבר בין שמות החברות שמבצעות סקירות של הקלטות שמע לצורך שכלול תחום זיהוי הדיבור ולמידת המכונה, אבל רק כעת אפשר לומר רשמית שגם מיקרוסופט – בנוסף לאפל, אמזון, גוגל ופייסבוק – נוהגת כך.

החשיפות האחרונות אודות הנוהל המקובל בחברות, שלרוב מעסיקות בכלל עובדי קבלן בצוותי הסוקרים שלהן, עוררו תרעומת ציבורית ותהיות חוזרות לגבי הפרת פרטיות המשתמשים. הדברים עלו לכותרות אחרי שהסתבר כי פייסבוק העסיקה עובדי קבלן במטרה להאזין ולתמלל את שיחות האודיו של המשתמשים שלה במסנג'ר; עובדים חיצוניים של גוגל יכלו להקשיב ולסקור תיעודים של מה שאנשים אומרים ליד ולמערכת הבינה המלאכותית שמשמשת כעוזר קולי חכם, ה-Google Assistant; סוקרים מטעם אפל שמעו כל מה שהקליטה סירי; ואילו עובדי הקבלן של אמזון האזינו לתיעודים של אלקסה, בהם אפילו קיום יחסי מין של משתמשי הרמקולים החכמים מתוצרתה, שהקליטו פשוט כל מה שהתרחש בסביבתם. 

ככל הנראה לאחר שהחברות הקולגות ספגו אש וגופרית, אתר Motherboard דיווח באחרונה על כך שגם מיקרוסופט סופסוף נחשפה רשמית במעל, עקב כך שעדכנה את מדיניות הפרטיות שלה, כדי ליידע משתמשים במפורש כי שיחות הסקייפ שלהם יכולות להיבדק ולהיות מתומללות בידי עובדי קבלן אנושיים, במטרה לשפר את רמת הדיוק של השירות. כעת מדיניות הפרטיות המעודכנת קובעת כי "עיבוד המידע האישי של החברה למטרות אלה כולל שיטות עיבוד אוטומטיות וגם ידניות (אנושיות)".

קורטנה - העוזרת הקולית של מיקרוסופט. צילום אילוסטרציה: BigStock

קורטנה – העוזרת הקולית של מיקרוסופט. צילום אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט הדגישה הקפדה על נהלי פרטיות מול הספקים

במדור שאלות נפוצות בנושא פרטיות כלי התרגום של סקייפ עודכנו הכללים באופן דומה, ונכתב שם כך: "כשאתה משתמש בתכונות התרגום של Skype, סקייפ אוסף ומשתמש בשיחה שלך כדי לשפר את מוצרי ושירותי מיקרוסופט. כדי לסייע לטכנולוגיית התרגום וזיהוי הדיבור ללמוד ולצמוח, מנותחים משפטים ותמלולים אוטומטיים וכל התיקונים נכנסים למערכת שלנו, כדי לבנות ביצועי שירות טובים יותר".

החברה הוסיפה והדגישה כי "זה יכול לכלול תעתיק של הקלטות שמע שביצעו עובדי מיקרוסופט וספקים, בכפוף לנהלים שנועדו להגן על פרטיות המשתמשים, לרבות נקיטת צעדים לזיהוי נתונים, דרישת הסכמי אי-גילוי עם הספקים ועובדיהם, ודרישה מהספקים לעמוד בתקני הפרטיות הגבוהים הקבועים בחוק האירופי ובמקומות אחרים".

התקשורת מציינת עוד כי מעניין לגלות שמדיניות הפרטיות של העוזרת הקולית של מיקרוסופט, קורטנה, עודכנה גם היא בשפה דומה. אמנם זה יכול להיות רק מהלך מטעם ענקית התוכנה שמטרתו לכסות את עצמה מפני טענות ותביעות בעתיד, אולם לא יהיה מפתיע אם יסתבר כי גם מיקרוסופט משתמשת בבני אדם בכדי לבחון את התקשורת של המשתמשים עם קורטנה ואת יכולת הבנתה את שנאמר לה, בהתחשב בעובדה שכל החברות הגדולות הפועלות בתחום העוזרים האישיים – אפל, אמזון וגוגל – נחשפו כנוקטות באותה פעולה ממש.

בניגוד להודעה מהשבוע של פייסבוק, שמיד עם החשיפה בישרה כי השעתה את ההאזנה והתמלול של שיחות המסנג'ר שלה, והנסיגה המהירה של גוגל ואפל מפרויקטים אלו, דובר מיקרוסופט דווקא אמר ל-Motherboard שהחברה תמשיך בהתנהלותה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים