נשים ומחשבים: לנה קראק, אפלייד מטיריאלס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לנה קראק, דירקטור פיתוח תוכנה, אפלייד מטיריאלס

שם ותפקיד: לנה קראק, דירקטור פיתוח תוכנה, באפלייד מטיריאלס.

ותק בתפקיד: 3 שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת פרויקטים בסדרי גודל שונים, מנהלת קבוצות וצוותי פיתוח תוכנה, מפתחת תוכנה, מנהלת צוותי בדיקות תוכנה, בודקת תוכנה.

השכלה / שירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב, שירות צבאי בחטיבת המחקר במודיעין.

משפחה: נשואה לצבי, אמא לשני בנים ובת.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מימי ביה"ס הייתה לי משיכה גדולה למתמטיקה ולמקצועות מדעיים. השתתפתי באולימפיאדות ובפעילויות בתחום. בהמשך למדתי גם פיזיקה ומדעי המחשב. הגעתי גם מבית של מהנדסים, ובסוף הגעתי גם אני ללימודי מדעי המחשב והתוכנה. כשמגיעים לתעשייה נחשפים לפן נוסף של התחום הטכנולוגי, וזה היכולת ליצור, לבנות פתרונות חכמים ואינטגרטיביים לצרכים שונים וזה מביא המון סיפוק והנאה. בסופו של דבר, החלק הכי משמעותי עבורי בתפקידים שאני עושה זה לייצר אימפקט חיובי וליהנות מהדרך. הטכנולוגיה ועולם הפיתוח מאפשרים להפיק את שניהם בצורה מרבית.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שעדיין קיימים אלמנטים של אפליה גם בתעשייה שלנו. לשמחתי הרבה, התופעה הזאת מזערית בעיניי בחברה שבה אני עובדת היום ובחברות הקודמות שבהן עבדתי. יש תפקידים שבהם זה בא לידי ביטוי הרבה פחות, כמו בעולם פיתוח התוכנה, ויש מקומות שבהם זה מופיע יותר, כמו עולמות החומרה ותפקידי customer facing. אני מאמינה, שאם אישה רוצה להגיע לתפקיד מסוים ומוכנה לעבוד למען השאיפות שלה אף אחד לא יעצור אותה חוץ מעצמה. לפעמים האפליה הכי משמעותית מתרחשת בראש של נשים – בינן לבין עצמן. אנחנו מעריכות את עצמנו פחות ממה שגברים מעריכים את עצמם, אנחנו חוששות לעתים לקחת סיכונים ולרוץ אל הפסגה. ברגע שנשבור את המחסום של עצמנו – השמים הם הגבול.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אישית לא נתקלתי באפליה מהסוג הזה. זכיתי במנהלים מעריכים, תומכים שדוחפים קדימה. סביבה שמעריכה את הבן אדם על החוזקות שלו ולא על המגדר או על המגבלות שלו. מצד שני, אני יכולה להגיד שמעולם לא מיצבתי את עצמי כאישה בתוך סביבת העבודה שלי. מיצבתי את עצמי כאשת מקצוע עם עקרונות ודרך, וגם השקעתי כדי לממש את הפוטנציאל ואת ההזדמנויות להתקדם. מעולם לא ויתרתי על היותי אישה ולא על היתרונות שאישה מביאה לשולחן, אך גם לא שמתי על זה את הדגש. היום המנהלת שלי היא אישה ויש סביבי נשים רבות בכירות, מובילות ומשפיעות בארגון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים