הבנק המרכזי של סין קרוב להשיק מטבע קריפטו משלו

המטבע הווירטואלי יישען על טכנולוגיית הבלוקצ'יין אבל גם על שכבה טכנולוגית נוספת, מחשש שהבלוקצ'יין לא יכול לעמוד בנפחי המסחר במדינה הענקית

בקרוב ישיק מטבע קריפטו משלו. הבנק המרכזי של סין. צילום: BigStock

הבנק המרכזי של סין, ה-PBOC, הודיע בסוף השבוע האחרון כי ניתן לומר כעת שהמטבע הדיגיטלי שלו "כמעט מוכן" להנפקה, כך דיווחה סוכנות רויטרס.

לפי הדיווח הבנק המרכזי של סין עובד על פרויקט המטבע הדיגיטלי כבר מאז 2014. מו צ'אנגצ'ון, סגן מנהל מחלקת התשלומים בבנק הסיני, אמר כי הנפקת המטבע הדיגיטלי תסתמך על מערכת "דו-שכבתית", בה הן הבנק המרכזי והן המוסדות הפיננסיים יהיו המנפיקים הלגיטימיים. הוא גם אמר כי המטבע הדיגיטלי לא יסתמך אך ורק על טכנולוגיית בלוקצ'יין, מכיוון שזו הנוכחית לא תוכל להתמודד עם נפחי העסקאות בסין העצומה בה חיים כיום כ-1.5 מיליארד בני אדם.

בקרוב יוחלף בקריפטו? שטרות יואן סיני. צילום אילוסטרציה: BigStock

בקרוב יוחלף בקריפטו? שטרות יואן סיני. צילום אילוסטרציה: BigStock

התקשורת המערבית טוענת בדיווחיה השונים על הנושא כי העבודה של סין על מטבע וירטואלי משלה עשויה להיראות מוזרה, לנוכח עמדתה הפחות ידידותית ביחס לתחום הקריפטו עד כה – ב-2017 הורה הבנק המרכזי של סין על הפסקה מיידית של הנפקות ICO, בטענה כי הן מהוות איום על היציבות הפיננסית במדינה ובהמשך אף שקלו הרגולטורים במדינה לאסור על כריית מטבעות קריפטוגרפיים. בזמנו חלק מהאנליסטים טענו כי מדובר רק במאמצים שעושה סין בכדי להגדיל את שליטתה בשוק הכסף הווירטואלי. ואולם כיום המצב השתנה, והצגת מטבע דיגיטלי משל עצמה, כך סבורים כעת אנליסטים, עשויה לעזור למדינה להפחית את השיבוש שמסבים בשווקים מטבעות שאינם בשליטתה. משהו בנוסח "אם אינך יכול לגבור עליהם – הצטרף אליהם".

צ'אנגצ'ון הסביר את המבנה הדו-שכבתי של המטבע העתידי ואמר כי "הבנק העממי של סין הוא ברמה העליונה והבנקים המסחריים הם המדרגה השנייה. מערכת מסירה כפולה זו מתאימה לתנאים הלאומיים שלנו. היא יכולה להשתמש במשאבים קיימים בכדי לגייס את ההתלהבות של בנקים מסחריים, ולשפר בצורה חלקה את קבלת המטבע הדיגיטלי".

הקדימו את ליברה

הצגת המטבע החדש היא עניין מורכב, וזו כנראה הסיבה שנדרשו שנים עד שה-PBOC הוציא את הפרויקט משלב המחקר והפיתוח אל הפועל. על פי הדיווחים, הבנק הסיני ושותפיו מודעים לשלל האתגרים שעומדים כעת בפניהם בכל הנוגע באימוץ הקריפטו.  

עם זאת, למטבע עשוי להיות כבר תומך סיני מפורסם וחשוב אחד – רן ז'נג פיי, מנכ"ל ענקית הטלקום וואווי, שאמר לאחרונה ל-L'Economia שהוא רוצה שסין תכניס מטבע דיגיטלי משל עצמה, כדי שהיא לא תצטרך לחכות למטבעות כמו ליברה של פייסבוק, שאמור להיות מושק רק במהלך 2020.

אז גם אם בפני הקריפטו הסיני עומדים עוד הרבה מכשולים עד שיהפוך לאמצעי מסחר לגיטימי ונפוץ, ג'נג פיי לפחות יכול להיות מרוצה מכך שממשלת סין הצליחה להביא אותו לעולם לפני שפייסבוק החדירה את ליברה אל הכלכלה העולמית, וטלטלה הכל.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים