לקראת פתיחת שנת הלימודים: טיפים לרכישת ציוד לבית הספר ברשת

גיא פישר, מנהל Fisha E-commerce מבית אלעד מערכות, מספק טיפים לרכישה נכונה באתרי המסחר הדיגיטליים

שנת הלימודים החדשה בפתח, והחל מה-20.7 מציעים אתרי המסחר הדיגיטליים עשרות עשרות מבצעים ואחוזי הנחה לא מבוטלים על ציוד לבית הספר. מי שמעוניינים להוזיל את סל הקניות לחזרה לבית ספר, שעלותו מגיעה למאות רבות של שקלים, האופציה הוירטואלית היא חלופה ראויה.

הנה כמה טיפים לקנייה נכונה:

  1. ראשית, הילד – קניית ציוד לבית ספר היא קנייה מרגשת עבור הילד. היא מהווה עבורו התחלה חדשה ודרך לבטא את הייחודיות שלו מול חבריו לכיתה. לכן, למרות שאינכם מסתובבים עם הילד פיזית בחנות, שתפו אותו בתהליך הקנייה ואפשרו לו לבחור את הצבעים והעיצובים שהוא אוהב. ועם זאת, ודווקא משום שהקנייה כה מרגשת עבורו, אל תשכחו להיצמד לרשימת הציוד המסודרת שקיבלתם מבית הספר.
  2. נצלו את המבצעים למילוי מחסנים – מוצרי חזרה לבית ספר מתכלים, אובדים או נמסרים לחברים בכיתה מתוך כוונה טובה וחברות ראויה של הילד. פעמים רבות הילד נשאר בלי ציוד בקלמר מהר מאוד אחרי הקנייה. לכן כל כמות שרשומה לכם ברשימה – הכפילו ואף שלשו על מנת להאריך את הזמן עד לקנייה הבאה. דעו, כי בחנויות אונליין מסוימות, דווקא אם תיקנו במארזים, המחיר יוזל לעומת רכישת פריטים בודדים (למשל, קניית 20 עפרונות בודדים תהיה יקרה יותר ממארז של 20 המוצע בחנות אחרת).
  3. עלויות נלוות – קחו בחשבון מס מקומי על פי החוק בישראל על כל קנייה שמעל 75 דולר, לצד מחירי משלוח, על מנת לא להפוך את כל הקנייה הווירטואלית ללא משתלמת בשל העלויות הללו.
  4. זמן השילוח – יכול לנוע בין 5-35 ימי עסקים ומעלה. לכן הזמינו מראש, ואם יש צורך כדאי לשלם על קיצור הזמנים בכפוף לעלויות הזירוז.
  5. הוזלה נוספת – בתקופות המבצעים אפשר להוזיל אפילו יותר את המחיר, באמצעות קופונים וירטואלים שמציעים האתרים השונים (חפשו, למשל, Amazon coupon). אופציה נוספת היא לרכוש מותגים דומים לדבר האמיתי. גם אם סביר להניח שהם זיוף, פעמים רבות הם לא נופלים מן המקור.
  6. האם הציוד מתאים לעברית? – כשרוכשים מאתרים מחו"ל יש לשים לב לכיוון הכתיבה. מחברות, קלסרים ויומנים נפתחים משמאל לימין. מדבקות יכולות להיות כתובות גם בסינית (שם, כיתה, מקצוע). בדקו לפני הרכישה.
  7. הגודל כן קובע – תמונות יכולות לבלבל, ותיק שנראה גדול יסתבר כתיק גן קטן. גם קלמר יכול להתברר כתיק איפור קטן. לכן קראו את האותיות הקטנות בנוגע לגודל, חלוקת התאים, בדקו את הפרטים ואל תסמכו על מראה עיניים. כמו כן, ברכישה מאתרים מחו"ל המידות משתנות – שימו לב להמיר אינצ'ים לס"מ כדי להבין את המידה הנכונה.
  8. אבטחה – כל קנייה באתר לא מאובטח מסכנת את חשבון הבנק. לכן חפשו כמה סימנים המאשרים כי האתר מאובטח: S – המסמנת SECURE, האייקון SSL, או אייקון ירוק של אתר האינטרנט ליד הכתובת. אופציה נוספת היא לקנות באתרים המוכרים. אם החלטתם לקנות באתר פחות מוכר, עדיף להשתמש בפיי-פאל. אם אין את האופציה של פיי-פאל באתר לא מוכר, עדיף לוותר. בדקו ב-Scamadviser, אתר המספק סריקה מקיפה האם האתר שבחרתם בטוח לרכישה.
  9. מצאו את הארץ הזולה ביותר – לאתרים רבים באינטרנט שלוחות בכל העולם, ואותו אתר יהיה קיים בגרסה אמריקנית, בריטית, ספרדית ואפילו במדינות נוספות. כמו שאותו מלון מרשת זהה יעלה אחרת בוורשה ובניו יורק, כך גם מוצרים זהים יעלו אחרת בין המדינות. תמיד שווה לבדוק מה עלות המוצר במדינה שונה. פעמים רבות תגלו שהמחיר נמוך במדינה אחרת. כמו כן, אם אתם רוכשים באמזון ארה"ב – שלמו בדולרים, אם באמזון גרמניה – שלמו ביורו, אם באסוס הבריטי – שלמו בפאונד. כך תימנעו מהמרות כפולות, גבוהות ומרגיזות.
  10. שירות "יש דרך חזרה" – ניתן להחזיר את המוצר, ואפילו, אם שילמתם בפיי-פאל, את עלויות המשלוח. חפשו בגוגל שירות "יש דרך חזרה". הירשמו אליו לפני שתחזירו את החבילה בדואר.

 

הכותב הוא מנהל Fisha E-commerce מבית אלעד מערכות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים