סמסונג חשפה את המערכת על שבב החדשה למכשירי הדגל שלה

המערכת - Exynos 9825 שמה - מהווה כניסה של הענקית הדרום קוריאנית לתחום הייצור ב-7 ננו-מטר ומטה, וזהו השבב הראשון שלה בטכנולוגיית EUV, בה משתמשים באורכי הגל של תחום האור האולטרה סגול בכדי לייצר מעבדים חדשים במהירות רבה יותר

בקרוב מתקדמים ל-7 ננו-מטר. המערכת על שבב הקודמת של סמסונג. Exynos 9820. צילום: יח"צ

על סף ההכרזה על טלפון הדגל החדש שלה, Galaxy Note 10, הציגה סמסונג באופן רשמי את המערכת על שבב שתניע אותו, Exynos 9825 שמה.

השינוי הגדול ביותר שמציעה המערכת על שבב החדשה הוא למעשה תהליך הייצור שלה. עבור סמסונג מדובר בכניסה שלה לתחום של ייצור ב-7 ננו-מטר ומטה, וזהו השבב הראשון שהיא מייצרת בטכנולוגיית EUV, בה משתמשים באורכי הגל של תחום האור האולטרה סגול כדי לייצר, כך לפי החברה, מעבדים חדשים במהירות רבה יותר.

סמסונגאת המערכת הקודמת, Exynos 9820 ששולבה בטלפוני ה-Galaxy S10, עדיין יצרה סמסונג בתהליך 8 ננו-מטר FinFET, והמעבר לתהליך ייצור זעיר יותר אמור להציע זמן סוללה משופר בעבור תצורה נתונה. בסמסונג אפילו מתיימרים, עם ההשקה של המערכת החדשה, לומר כי זמן העבודה של הסוללה כבר לא אמור להיות משהו שחושבים עליו.

כמו המערכת הקודמת, גם Exynos 9825 בנויה על שמונה ליבות: 2 ליבות Mongoose בפיתוח עצמי, 2 ליבות Cortex-A75 ו-4 ליבות Cortex-A55 לביצועים רגילים. גם השבב הגרפי זהה, והוא Amli-G76 בתצורת 12 ליבות מהירה. יש גם שבב עיבוד עצבי, ויש תמיכה בתצוגת 4K, וכברירת מחדל יש תמיכה ב-LTE בלבד, ב-Cat 20, שהיא הקטגוריה שמאפשרת העברת נתונים בקצב של עד 2 מגה-ביט/לשנייה.

כמו במקרה של המתחרה, לכאורה, קוואלקום, כדי לספק יכולות דור חמישי יש צורך במודם חיצוני שמכונה Exynos Modem 5100.

סמסונג נוהגת להשיק את טלפוני הדגל של בשתי גרסאות, וזה לא יהיה שונה גם במקרה של Note 10. יחד עם ה-Exynos 9825 ישולב בטלפונים ה-+Snapdragon 855 החדש, אבל הוא מיועד לשימוש רק בשוק האמריקני. 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים