נשים ומחשבים: עו"ד יעל שמעון מני, פרל כהן צדק לצר ברץ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: יעל שמעון מני, שותפה במחלקת היי-טק, מיזוגים ורכישות, בפירמת עוה"ד ועורכי הפטנטים, פרל כהן צדק לצר ברץ

יעל שמעון מני, שותפה במחלקת היי-טק, מיזוגים ורכישות, פירמת עוה"ד ועורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ. צילום: לואיז גרין.

שם: יעל שמעון מני.

תפקיד: שותפה במחלקת היי-טק, מיזוגים ורכישות, בפירמת עוה"ד ועורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ.

ותק בתפקיד: עו"ד מסחרית, בדגש על היי-טק, כ-10 שנים.

תפקידים קודמים: עו"ד במחלקה המסחרית של פירמת עוה"ד גדולה.

השכלה/שירות צבאי: מדריכת חי"ר, תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר שני במשפט עסקי.

משפחה: נשואה + שתי בנות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מילדות נמשכתי לחדשנות והסתקרנתי מדברים שדורשים חשיבה מחוץ לקופסה, יצירתיות ופתרון בעיות. זו הסיבה שבחרתי בלימודי האקדמיים לשלב בין הבסיס התיאורטי שבלימודי המשפטים, לבין הידע המעשי יותר שבלימודי מנהל עסקים, ובהמשך להתמחות במשרד בוטיק שמתעסק בהיי-טק.   

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא חושבת שיש אפליה מכוונת כנגד נשים, אבל בהחלט חושבת שכמו בכל המשק, כך גם בתעשייה, קיימים חסמי כניסה ראשוניים לנשים בתחילת הדרך, ובהמשך ישנם גורמים מעכבים וחסמים נוספים, שמקשים על נשים גם להתקדם בקצב ההתקדמות של הגברים, וגם להגיע לדרגות הבכירות ביותר אליהן מגיעים הגברים. בנוסף, התעשייה מבוססת ברובה על "נטוורקינג" וקשרים אישיים, ונראה שגברים בתעשייה, במודע או שלא במודע, נוטים לקדם גברים אחרים מהמעגלים הקרובים להם.

עם זאת, נראה שהמודעות לנושא עולה משנה לשנה, הרבה בזכות ארגונים שחרטו את קידום השוויון בכלל, ואת קידום הנשים בטכנולוגיה בפרט, על דגלם, ואנו רואים יותר ויותר נשים צעירות ש"מעזות" להיכנס לתחום בתחילת דרכן, ויותר ויותר נשים שמאיישות עמדות בכירות בתעשייה, שותפות בקרנות השקעה, שותפות במשרדי עורכי דין מסחריים, ונשים יזמיות שמקימות סטארט-אפים. כך שנראה שאנחנו נמצאים בכיוון הנכון לשינוי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי לאורך הקריירה שלי עבדתי עם אנשים שהתעניינו יותר במקצועיות והכישורים האישיים שלי ופחות במגדר, וכך יכולתי ללמוד, להתפתח ולהתקדם לצד הקמת המשפחה שלי. עם זאת, כשותפה שמובילה עסקאות יוצא לי להיקלע לסיטואציות שמצריכות תגובות חדות אך רגישות, ויכולת תמרון גבוהה, בעיקר כאשר המו"מ מורכב ומתארך מעבר למצופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים