לייטריקס מגייסת 135 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר

את סבב הגיוס של מפתחת האפליקציות הירושלמית הוביל גוף ההשקעות של גולדמן סאקס והוא כלל השתתפות משמעותית של כללטק - זרוע ההשקעות הטכנולוגיות בישראל של אקסס תעשיות האמריקנית - ושל אינסייט פרטנרס

חברת ההיי-טק לייטריקס, המפתחת אפליקציות ליצירת תוכן ויזואלי, מוערכת מהיום בשווי של מיליארד דולר, לאחר השלמת סבב גיוס שלישי בהיקף של 135 מיליון דולר, בהובלת גולדמן סאקס ובהשתתפות משמעותית של כללטק ואינסייט פרטנרס. מאז סבב הגיוס הקודם בנובמבר 2018, בו הוערכה החברה בשווי 330 מיליון דולר, שילשה לייטריקס את שוויה, והוא עומד, כאמור, כיום על מיליארד דולר. 

החלק הארי של הסכום שגויס יושקע בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים נוספים ליצירת תוכן ויזואלי, הן על ידי רכישה אסטרטגית של חברות אחרות, והן על ידי הרחבת פעילות החברה בארץ ובחו"ל. עד שנת 2020 לייטריקס צופה כי תכפיל את מספר העובדים במשרדיה בישראל ובחו"ל לכ-500 עובדים. הסכום הנותר מסבב הגיוס הנוכחי יאפשר לבעלי מניות קיימים, למשקיעים ותיקים ולעובדים למכור חלק מאחזקותיהם בחברה.

לייטריקס מפתחת מגוון אפליקציות המאפשרות לקהלים שונים להפוך ליוצרי תוכן ויזואלי ברמה גבוהה, בלחיצת כפתור. הגיוס הנוכחי, כאמור, יאפשר לחברה להמשיך להשקיע במחקר מעמיק ובפיתוח טכנולוגי מתקדם, על מנת להרחיב את פעילותה בתחום יצירת התוכן הוויזואלי.

היא הוקמה בירושלים ב-2013 ופעלה כסטארט-אפ במימון עצמי (bootstrapped) עד ל-2015, והוגדרה כחברה רווחית עם מחזור הכנסות של 10 מיליון דולר בשנה ללא גיוס חיצוני. ב-2015 השלימה לייטריקס את סבב הגיוס הראשון שלה, בסך 10 מיליון דולר, בהובלת ויולה ונצ'רס. את סבב הגיוס השני, שהושלם בסוף 2018, בסך 60 מיליון דולר, הובילו אינסייט פרטנרס, בהשתתפות כללטק. סך הגיוסים של לייטריקס עומד כעת על 205 מיליון דולר. 

אפליקציות מבית לייטריקס. צילום: לייטריקס

אפליקציות מבית לייטריקס. צילום: לייטריקס

אפליקציות זוכות פרסים ומודל מנוי בתשלום

מאז שהשיקה את מוצר הדגל שלה – אפליקציית Facetune לעריכת פורטרטים – לייטריקס פיתחה סל  אפליקציות יצירתיות ומצליחות, ואלו נמצאות בשימוש מיליוני משתמשים ברחבי העולם ואף זכו בפרסים רבים, כולל Apple's App of the Year שלוש פעמים, Best of Google Play ופרס Apple Design Award היוקרתי.

בשונה ממפתחות אפליקציות אחרות, לייטריקס הייתה חלוצה בשינוי מודל התשלום ב-App Store, כאשר עברה בשנת 2016 ממודל של תשלום חד-פעמי למודל של מנוי בתשלום. מעבר למודל זה סייע בצמיחתה המהירה של החברה בשלוש השנים האחרונות, כאשר לייטריקס שילשה את הכנסותיה שנה אחר שנה. 

לייטריקס מדווחת על למעלה מ-180 מיליון הורדות של כלל אפליקציות החברה ברחבי העולם, מתוכן כשלושה מיליון מנויים בתשלום. תחזית ההכנסות של החברה עד סוף שנת 2019 מוערכת בלמעלה מ-150 מיליון דולר.

ד"ר זאב פרבמן, מייסד שותף ומנכ"ל לייטריקס: "הגיוס בשווי של מיליארד דולר הוא הישג משמעותי, אבל מבחינתנו זוהי רק ההתחלה. זיהינו הזדמנות עצומה בתחום שלנו, המקום שבו יצירתיות פוגשת טכנולוגיה. סבב הגיוס הנוכחי יאפשר לנו להמשיך להאיץ את קצב הצמיחה עוד יותר, לפתח מוצרים חדשים ולגייס את המוחות המוכשרים ביותר בתחום כדי לחזק את מעמדנו כחברת היי-טק מובילה בתחומה בשוק הגלובלי".

כריסטיאן רסץ', דירקטור בכיר ב-Goldman Sachs Private Capital Investing: "התרשמנו מאוד מהצמיחה יוצאת הדופן של לייטריקס, מהטכנולוגיה הייחודית שלה ומצוות ההנהלה המוכשר. לייטריקס היא חברה שמתאימה לאסטרטגיה שלנו, לפיה אנו תומכים ביזמים טכנולוגיים מהשורה הראשונה ובשאיפות שלהם לבנות חברות גלובליות מובילות בשווקים גדולים". 

דניאל שנער, מנכ"ל כללטק ומנהל השקעות ההייטק של Access Industries בישראל: "אנחנו עוקבים אחרי ההתקדמות של לייטריקס כבר שנים. מה שתפס את תשומת ליבנו מהיום הראשון היה שמדובר במקום עבודה ייחודי – בירושלים ובישראל, המשלב בין קריאטיביות ואמנות, לטכנולוגיה מובילה, ומצליח לגייס את מיטב המוחות בשני התחומים. היכולת של לייטריקס להמשיך ולגייס אנשים מעולים, למרות התחרות הקשה על המשאב האנושי בתעשיית ההיי-טק בישראל, הייתה רכיב משמעותי בהחלטה שלנו להמשיך ולהשקיע בחברה ואף להגדיל את חלקנו בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים