ה-IT שמאחורי התדלוק האוטומטי בסונול

איריס שיפרין, מנמ"רית סונול, מספרת כיצד ה-IT מסייע לנו לתדלק, ולדלק להגיע מהמשאבות למכוניות שלנו

איריס שיפרין, מנמ"רית סונול. צילום עצמי

סונול סיימה לא מכבר לפתח אפליקציה חדשה, שמאפשרת לבצע בטלפון הנייד את כל תהליכי התדלוק בתחנות הדלק שלה באופן עצמאי – מלבד הכנסת משאבת התדלוק לרכב, כמובן. כל מה שהנהג צריך לעשות זה לפתוח את האפליקציה, לבחור את הנתונים, כגון כמות הדלק שהוא רוצה או באיזה סכום, ולהתחיל לתדלק. זאת, מבלי לשלוף את הארנק ולהזין נתונים למשאבה. זוהי הפעם הראשונה שבה אפליקציית תדלוק משתמשת גם ביישום של ארנק אלקטרוני באופן מלא.

בנוסף, האפליקציה הורחבה כתוצאה משיתוף פעולה בין סונול ליבואנית המכוניות צ'מפיון מוטורוס, שמאפשר לתדלק בלחיצת כפתור, הישר ממערכת המולטימדיה של הרכבים החדשים שהחברה מייבאת – של פולקסווגן, סקודה וסיאט.

מאחורי הפיתוחים הללו עומד אגף טכנולוגיות המידע של סונול, בראשות המנמ"רית, איריס שיפרין. מדובר בחלק משורה של פרויקטי דיגיטל ו-IT ששיפרין מובילה בחברה, מאז שהגיעה לשם לפני שבע שנים, לאחר פרישתה מצה"ל.

מה עומד מאחורי הפיתוח של האפליקציה החדשה?
"זהו שדרוג של אפליקציית תשלום בסלולר שכבר קיימת אצלנו שש שנים. היא מאפשרת לנהג לבצע שורה של פעולות בתחנות הדלק שלנו, כולל ניווט לפי שירותים שונים וקבלת הטבות מותאמות אישית מחנויות הנוחות שלנו. האפליקציה הזו היא חיבור בין הסמארטפון של הצרכן לפעולות שהוא מבצע בתחנות הדלק".

מהו בעצם החידוש?
"החידוש הוא שבפעם הראשונה, כל תהליך פתיחת המשאבה, עצירתה והתשלום מבוצע בלחיצת כפתור מהסלולר ו/או ממסך המולטימדיה של הרכב, ללא צורך בהקלדת קוד על גבי המשאבה. פעילות זו חדשנית ופורצת דרך בכל היבט, כשהדגש שעומד בפנינו בעולם הפיתוח בפרט ובסונול בכלל הוא לתת ללקוח את מה שהוא זקוק לו, בדרך הנגישה והנוחה ביותר עבורו ועם קבלת ערך וחוויה טובה בפעולה תדירה כמו תדלוק.

בנוסף, האפליקציה כוללת תכנית נאמנות רחבה ללקוחות סונול ומקנה לנהג נקודות. יכולת נוספת באפליקציה שלנו פונה למנהלי ציי רכבי דלקן של סונול, שיכולים לפתוח, לחסום ולהגביל דלקנים, לראות את מצב התדלוקים של רכבי החברה ולבצע פעילויות נוספות".

איך ה-IT השתלב בסיפור ומה היה החלק שלכם?
"האפליקציה פותחה על ידי אגף טכנולוגיות המידע של סונול בשיתוף איי גרופ. ל-IT היה חלק קריטי בתהליך. אפשרנו את החיבור בין האפליקציה למערכות הליבה של סונול ויצרנו את הקישוריות המתבקשת לתהליכי התדלוק בתחנות, פתיחת המשאבה בצורה בטוחה, ניהול הקשר השוטף בתהליך התדלוק עצמו ועוד. זה היה פרויקט מורכב.

בפן השיווקי של סונול, שמנו דגש מיוחד על ממשקי משתמש ידידותיים לכלל הלקוחות שלנו. אני חייבת לציין שפיתוח האפליקציה הוא חלק מתפיסת עולם אסטרטגית שמובילה הנהלת סונול, והיא דבקות בחדשנות באופן תמידי, לאורך כל הדרך".

באילו פרויקטים נוספים ה-IT של סונול היה מעורב באחרונה?
"מתוכננים פרויקטי המשך לאפליקציה, כי אנחנו מאמינים שככל שנקל על הלקוח את הנגישות לתהליכי התדלוק והרכישה, זה ישרת טוב יותר את המטרות שלנו.

מעבר לזה, אנחנו משתלבים ביתר הפעילויות המגוונות של סונול. למשל, פיתחנו מוצר חדש בשם סונול Express, שהוא למעשה תחנת דלק ניידת על גבי מיכליות תדלוק, המאפשרת לבצע תדלוקי שטח מחוץ לתחנות הדלק ובמקומות שמתאימים ללקוחות עסקיים שנדרשים למענה מסוג זה. המוצר כולל רכיבי מערכות מידע ותקשורת ניידת מתקדמת.

כמו כן, בעידן 'הדלקן האוניברסלי', פיתחנו יכולת ייחודית לנהגים עם התקן דלקן, שמאפשרת אישור תדלוק אוטומטי לתפעול עצמי של הלקוח בסלולר, למול מנהל הצי שהרכב שהוא משתמש בו שייך אליו. למשל, בעת תקלה כלשהי בתהליך התדלוק, שמונעת מהדלקן לפעול, ניתן לפנות עצמאית למנהל הצי דרך הסמארטפון. התהליך מתבצע לאחר בדיקות מערכתיות שפיתחנו, ובמידה שמנהל הצי מאשר זאת, יקבל הלקוח קוד חוזר לסמארטפון. את הקוד הלקוח מזין על גבי המשאבה במקום ומבצע את פעולת התדלוק, ללא צורך בהמתנה או בהתערבות חיצונית נוספת.

בנושא מלאי דלקים או אירועים במשאבות, אנחנו יוזמים ושולחים התראות בזמן אמת על מצב הדלקים, הפיות, המשאבות בתחנות – במסרונים או במיילים, ולפי הצורך לטכנאים או למנהלים, להפעלה מהירה של טיפול באירועים הנדרשים.

באופן כללי, הפעילות של האגף נוגעת בכל פעילויות סונול – הקיימות והמתחדשות. בכל מקום, מעבר למתן מענה מחשובי לתהליכים עצמם, אנחנו פועלים להנגיש את שאפשר לתפעול נוח ומהיר".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    אפליקציה מעולה. חסר לי מאוד שתוכל להפיק חשבונית מס חודשית מרוכזת כך שלא אצטרך לשמור את כל החשבוניות נייר שנמחק גם כך. או לפחות לקבל החשבונית במייל או אפליקציה כ pdf חתום

  2. אלי ויסברט

    חידוש מעניין: מותר להשתמש בטלפון סלולרי בתחנת הדלק. אין יותר סכנה של פיצוץ ?

אירועים קרובים