הרבעון של אמזון: זינוק בהכנסות, עלייה קלה ברווח
ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-20%, בין היתר הודות לעלייה של 37% במכירות של AWS ● הרווח הנקי גדל ברבעון בכ-3% בלבד, אולם במחצית הראשונה הוא צמח בקרוב ל-50%
אמזון פרסמה בסוף השבוע את התוצאות העסקיות שלה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה, שמראות על גידול דו ספרתי בהכנסות בשתי התקופות. עם זאת, הרווחים התפעולי והנקי הרבעוניים עלו הרבה פחות, עקב עלייה גדולה הרבה יותר בהוצאות. לעומת זאת, הרווחים הנקי והתפעולי החצי שנתיים צמחו בשיעורים דו ספרתיים, עקב עלייה נמוכה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות.
הביצועים החצי שנתיים של אמזון מראים שההוצאות הכלליות שלה גדלו ב-16.75% ל-115.6 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-18.75% ל-126.1 מיליארד. עקב העלייה הנמוכה יותר בהוצאות יחסית לגידול בהכנסות, הרווח התפעולי זינק ב-52.8% ל-7.5 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-48.6% ל-6.19 מיליארד.
המגמות הרבעוניות היו שונות, לפחות בסעיפי ההוצאות והרווחיות. ההוצאות של החברה זינקו בתקופה זו ב-20.87% ל-60.32 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-19.89% ל-63.4 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים גדלו ב-12.53% ל-35.86 מיליארד דולר ומכירות השירותים עלו ב-31.04% ל-27.55 מיליארד. ההכנסות של AWS שוב בלטו, לאחר שזינקו ב-37% ועמדו על 8.4 מיליארד דולר. עם זאת, מדובר בפעם הראשונה מזה זמן רב שבה הכנסות AWS עולות ברבעון בפחות מ-40%. עם זאת, הן עדיין מהוות חלק נכבד – כ-13% – מההכנסות הכלליות של אמזון.
עוד עולה מהנתונים כי הרווח הנקי גדל ב-3.59% ל-2.63 מיליארד דולר והרווח הנקי למנייה עלה ב-3% ל-5.22 דולר. ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-18.27% ל-45.61 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-24.34% ל-17.8 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 27.08%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-29.75% ל-14.71 מיליארד דולר והרווח גדל ב-3.39% ל-3.08 מיליארד.
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון והאיש העשיר ביותר בעולם, העדיף להתייחס להצלחות ולחידושים שהחברה הנהיגה ואמר כי "ייסוד מעמד של לקוח פריים ואספקת הזמנות ביום אחד זכו להצלחה רבה, ובזכות זה אנחנו מציגים גידול במכירות. כבר כיום, אנחנו מספקים יותר מ-10 מיליון פריטים ביום אחד, וזוהי רק ההתחלה".
תגובות
(0)