מבול הצרות לא פוסק: חשדות נגד וואווי – גם בצ'כיה

אחד מגופי השידור של הרפובליקה הצ'כית פרסם ראיות חדשות, המצטטות שני מנהלים לשעבר בחברה, שסיפרו כי נדרשו לאסוף מידע אישי על לקוחותיהם. המידע הזה הועבר למסד נתונים שמנוהל על ידי מטה החברה בסין ומשותף עם גורמים רשמיים מהשגרירות הסינית בפראג

עוד חרם. וואווי

מבול של צרות: טענות חדשות נגד ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי, הפעם ברפובליקה הצ'כית, המעוררות חשדות לכך שהסניף של החברה בסין אוסף מידע רגיש על עובדי מדינה ואנשי עסקים שעמם מקיימת החברה עסקים, שמגיע לממשל הסיני.

אחד מגופי השידור של הרפובליקה הצ'כית, ה-Radiozurnal, פרסם ראיות חדשות, המצטטות שני מנהלים לשעבר בחברה, אחד מהם בעמדה בכירה, שסיפרו כי נדרשו לאסוף מידע אישי על לקוחותיהם. המידע הזה הועבר למסד נתונים שמנוהל על ידי מטה החברה בסין ומשותף עם גורמים סינים רשמיים בפראג.

שני העובדים לשעבר בסניף הצ'כי של וואווי, שמסרו את המידע לעיתונאים תחת הבטחת חיסיון, ובלי קשר זה לזה, עבדו בחברה במשך כמה שנים, וכחלק ממשימותיהם הם נדרשו לאסוף מידע מודיעיני אישי על אנשים שניהלו מולם עסקים. המידע הזה כלל למשל, כמה ילדים יש להם, מה התחביבים שלהם, עד כמה הם מוטרדים, מה המצב הכספי שלהם וכד'.

"הגישה למידע המאוחסן במערכת ה-CRM", ציין המנהל הבכיר לשעבר, "מנוהלת בבלעדיות מן המטה בסין, וקשה מאוד למצוא עקבות או להוכיח מי צפה במידע הרגיש הזה". עוד הוא סיפר, כי היה נוהג קבוע שהמידע שמסרה וואווי נדון בפגישות פנימיות עם אנשים מהשגרירות הסינית, אך הוא לא ידע האם הם מרגלים.

גם העובד השני לשעבר סיפר כי המידע על הקשרים העסקיים הגיע למטה הסיני. משימתו, לדבריו, הייתה לברר פרטים על עובדי מדינה צ'כים, שהחברה מאוחר יותר הזמינה אותם לוועידה או לטיול בסין.

יש לציין גם, כי בתחילת 2019 נעצר עובד של וואווי בפולין על רקע חשדות של ריגול. למחרת מעצרו החברה פיטרה אותו ופרסמה הודעה רשמית, כי "לפעולותיו  לא היה כל קשר לוואווי, אבל האירוע פגע במוניטין של החברה בעולם".

לפי מקור נוסף שמסר הצהרה לגוף השידור, "תמיד בחרנו עובדי מדינה ברמה של מנהלי מחלקה או סגנים. התבקשתי להוסיף מידע אישי על האנשים או הקבוצה, שנרשם בתקציר הפגישה במסמכים הפנימיים, והמידע הזה עמד לרשות ההנהלה בסניף בצ'כיה כמו גם במטה החברה בסין".

וואווי הכחישה את הטענות נגדה, ואולם סוכנות הסייבר ואבטחת המידע הלאומית של צ'כיה פרסמה כבר בדצמבר האחרון אזהרת אבטחה, שבה הגדירה את וואווי כאיום אבטחה לאומי, והוזכר בה גם החוק הסיני, הדורש מחברות פרטיות סיניות לסייע לרשויות לאסוף מידע מודיעיני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים