נשים ומחשבים: רבקה פלג, צ'ג ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: רבקה פלג, מובילה טכנית בחברת צ'ג ישראל

רבקה פלג, מובילה טכנית, צ'ג ישראל. צילום: פרטי

שם: רבקה פלג.

תפקיד: מובילה טכנית.

חברה: צ'ג ישראל.

ותק בתפקיד: חודשיים.

תפקידים קודמים: מפתחת iOS, מפתחת iOS בכירה.

השכלה / שירות צבאי: תואר בהנדסת תוכנה ממכון לב.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כבר מגיל צעיר הייתה בי אהבה למתמטיקה, שיחד עם הכוונה נכונה של ההורים הובילו אותי לבחור במקצוע טכנולוגי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא נתקלתי באחת כזו, דווקא להפך. תמיד הרגשתי שיש הערכה גדולה לכוח הנשי בתעשייה. פעם שמעתי מאיש חכם ששוויון בין המינים זה לא לבחור באישה, אם לפניך 2 מועמדים בעלי אותו ניסיון וכישורים, אלא זה לבחור באישה אם שניהם מתאימים לתפקיד, גם אם למין השני, במקרה הזה לגבר, יש יותר ניסיון או כישורים. אני חייבת לומר שבתור אישה שלא דורשת לעצמה הנחות קשה לי עם ההנחה הזאת, אבל זה רק אומר שיש לנו לאן לשאוף.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בהחלט יכול להיות שיש מקומות ומעסיקים שנוהגים באפליה מובנית נגד נשים בתעשייה, למרות שבמקום העבודה שלי לא רק שלא נתקלתי במקרים כאלו, אלא שהחברה מקפידה לשדר לכל העובדים והעובדות שהמגדר אינו קשור למקצועיות.

אוסיף שלדעתי שוויון בין המינים מתחיל מתרבות, ברגע שהשוויון יתחיל מהבית, כלומר גברים יהיו יותר מעורבים בבית, עם הילדים בחופשת לידה וכדומה, זה מה שיגרום לכל המעסיקים להבין שלמעשה עומדות בפניהם אופציות זהות. אבל, מכיוון שכיום לרוב עדיין חופשת הלידה היא עניין שרלוונטי רק לנשים, והנטל של הבית ברובו על האישה, אז ייתכן שיש לכך השלכות גם בתעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים