קיפאון בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין על רקע ההגבלות על וואווי

שוקעת. וואווי

שיחות הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם לא מתקדמות, ובעצם פסקו, על רקע אי הסכמות הנוגעות לענקית הטכנולוגיה וואווי, שהפכה לסמל של מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין.

ההתקדמות בפתרון הסוגיות שרויה בקיפאון עד שהבית הלבן יחליט כיצד לטפל בדרישתה של סין מארצות הברית לסגת מן המגבלות שהוטלו על וואווי, כך פורסם אתמול בוול סטריט ג'ורנל, שמצטט מקורות המקורבים לנושא.

מאז שהכריז הנשיא דונלד טראמפ על הקלות שיינתנו לחברה, לאחר פגישתו עם הנשיא הסיני, שי ג'ינפינג, בוועידת G-20 בחודש שעבר, כמעט לא חלה התקדמות בנושא, למרות ששתי המעצמות הסכימו להתחיל שוב בשיחות. לפי הידיעה שפורסמה, סוגיית המפתח שמעיבה על השיחות נותרה עדיין אילו מוצרים ורכיבים שאין בהם סיכוני אבטחה יאושרו למכירה לוואווי.

המגבלות שהוטלו על הסחר עם וואווי כבר גבו מהענקית הסינית מחיר כבר, שלפי המנכ"ל והמייסד שלה, רן זנגפיי, יסתכמו בצניחה בהכנסות של 30 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות. באחרונה גם ביטלה וואווי השקה של מחשב נייד בעקבות ההגבלות. בנוסף, בתחילת השבוע פורסם כי, כי אם ימשיכו ההגבלות, החברה תפטר מאות עובדים בזרוע המחקר והפיתוח שלה בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים