פיטר ת'יל קורא לרשויות לבדוק האם גוגל משת"פית של סין

היזם הטכנולוגי והמיליארדר תומך טראמפ אמר אתמול (א') כי ה-FBI וה-CIA צריכים לחקור האם הענקית ממאונטיין וויו מוקדה על ידי המודיעין הסיני ● בדבריו רמז למעשה ת'יל, ובלי יותר מדי עדינות, כי גוגל יודעת זאת ומשתפת פעולה עם הסינים, במקום עם צבא ארה"ב

פיטר ת'יל. צילום: יח"צ

פיטר ת'יל, המשקיע והיזם המיליארדר וחבר מועצת המנהלים של פייסבוק – הידוע גם כתומך נלהב ומוצהר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ – נשמע אתמול (א') כשהוא דוחק ב-FBI וב-CIA לחקור האם מרגלים סיניים חדרו לגוגל וריגלו אחריה, כך על פי אתר אקסיוס.

ת'יל, מייסד פייפאל, שהוא אולי דמות חריגה בסביבה אבל בכל זאת אחד האנשים החזקים ביותר בעמק הסיליקון, דיבר בוועידת השמרנים הלאומית (National Conservatism Conference) אמש, והתמקד בשלוש שאלות שלדעתו יש לשאול את גוגל בחקירה.

"מס' 1 – כמה סוכנויות מודיעין זרות הסתננו ל'פרויקט מנהטן' (שם הצופן של פרויקט מחקר ופיתוח ממלחמת העולם השנייה שהביא לייצור פצצות האטום הראשונות – ג"פ) שלך?", הרחיב ת'יל את נושאי החקירה שלסברתו צריכה להיערך לענקית החיפוש. הוא המשיך ופירט: "מס' 2 – האם ההנהלה הבכירה של גוגל מחשיבה את עצמה כנחדרת באופן מוחלט על ידי המודיעין הסיני? מס' 3 – האם זה משום שהם מחשיבים את עצמם כמי שעברו חדירה כה יסודית עד שהגיעו להחלטה הבוגדנית, לכאורה, לעבוד עם הצבא הסיני ולא עם צבא ארה"ב? כי הם עושים סוג של החלטה רציונלית רעה לטווח הקצר, שאם הטכנולוגיה לא יוצאת מהדלת הקדמית, היא נגנבת ממילא דרך הדלת האחורית?"

האם ענקית החיפוש מוסרת את יכולות הבינה המלאכותית דווקא לסין?

בדבריו אלו למעשה רמז ת'יל כי גוגל הסכימה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם סין, ומתחת לרדאר, בניסיון להחזיר את מנוע החיפוש שלה לשוק הסיני, תוך שהיא מחליטה לוותר על החוזה שלה עם הפנטגון, שהיה אמור לתת לצבא גישה ליכולות הבינה המלאכותית המתקדמות שלה.

ת'יל התייחס ככל הנראה לעזיבתה של גוגל במאי 2018 את פרויקט Maven – שאמור היה להאיץ את הניתוח של חומרים תיעודיים שנאספים בידי רחפנים צבאיים, על ידי הערכת עצמים שמופיעים בתמונות. גוגל עזבה את הפרויקט בזמנו, לפחות לכאורה, עקב מחלוקת רצינית בתוך שורותיה, כשעובדיה התקוממו מאחר שאינם מסכימים עם הרעיון שבינה מלאכותית תהפוך לחלק מיכולות הלוחמה של הצבא.

בדבריו בנאום הפתיחה של ועידת השמרנים שמתקיימת בוושינגטון שאל למעשה ת'יל האם מרגלים סיניים או מדינות נוספות "הסתננו" לתכנית המחקר בתחום ה-AI של גוגל. "שאלות אלו צריכות להישאל על ידי ה-FBI וה-CIA", אמר ת'יל, שהדגיש שהוא "רוצה שהן ישאלו בצורה לא מעודנת".

ת'יל זכה להיות נואם מובלט באירוע, שבו מרבית המשתתפים הם תומכים נלהבים של טראמפ, כמותו, בין השאר בזכות תמיכתו במפתחים בוועידת הרפובליקנים הלאומית, שהתקיימה לפני הבחירות ב-2016, כמו גם בגין תרומה נדיבה בגובה 1.25 מיליון דולר שהרים למען מינוף הקמפיין של טראמפ בעמק הסיליקון, הזכורים לו עד היום.

גם בדבריו אתמול שיבח היזם את טראמפ על מאמציו לעצירת מלחמת הסחר של ארה"ב וסין, שאותם כינה "הישג", וכן ציין לטובה את הישגי המשא ומתן של טראמפ והבית הלבן מול צפון קוריאה ושליטה, הרודן קים ג'ונג און.

גוגל לא הגיבה לרמזיו של ת'יל או לקריאה לחקירתה כ"בוגדת" לכאורה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים