על רקע מלחמת הסחר: וואווי מפטרת מאות עובדים בארצות הברית

לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל, מתכננת וואווי פיטורים של מאות עובדים, המועסקים בזרוע המחקר והפיתוח שלה בארצות הברית

שוקעת. וואווי

ה"מלחמה" בין ארצות הברית לוואווי מולידה כעת גם פיטורים נרחבים של עובדי החברה בארצות הברית: לפי ידיעות שפורסמו בוול סטריט ג'ורנל, וואווי מתכננת לקצץ מאות משרות בארצות הברית על רקע מלחמת הסחר ואי הסרתה מ"הרשימה השחורה" של חברות שאסור לחברות אמריקניות לסחור איתן אלא באישור מיוחד של משרד המסחר האמריקני.

נציין, כי רק בחודש שעבר העריך מייסד הענקית הסינית, רן זנגפיי, כי הכנסות החברה בשנתיים הקרובות יתכווצו ב-30 מיליארד דולר לעומת התחזיות בעקבות חסימת החברה בארצות הברית וגם על רקע מלחמת הסכן בין שתי כלכלות הענק.

לפי ידיעות שפורסמו בוול סטריט ג'ורנל, הפיטורים המתוכננים ישפיעו על זרוע המחקר והפיתוח שלה, בחברה הבת Futurewei Technologies, המעסיקה כ-850 עובדים במעבדות מחקר ברחבי ארצות הברית. מספר המשרות המקוצצות לא דווח, אך לפי הערכות מדובר במאות עובדים שיפוטרו. כמה עובדים של Futurewei כבר קיבלו הודעות על פיטוריהם, ובעתיד הקרוב צפויים עוד.

בנוסף, לפי הדיווח, לעובדים הסינים של וואווי בארצות הברית ניתנה האפשרות לשוב לביתם ולהישאר במסגרת החברה.

המלחמה המתוקשרת בין ארה"ב לוואווי הסלימה בצורה קיצונית לאחר מעצרה בקנדה של סמנכ"לית הכספים של וואווי, מנג ואנזו, בתו של מייסד החברה. היא הואשמה  בהפרה של הסנקציות על איראן, והדיונים על הסגרתה לארה"ב עדיין מתנהלים בקנדה. ארה"ב טוענת גם, שוואווי מהווה סיכון ביטחוני לארצות הברית וצירפה אותה בחודש מאי האחרון ל"רשימה שחורה" של חברות, שחברות אמריקניות מנועות מלמכור להן טכנולוגיות אמריקניות, כמו שבבים, תוכנה ורכיבים נוספים – ללא אישור הממשלה. בסוף בחודש שעבר הקל במעט על האיסור הנשיא דונלד טראמפ, כשהודיע כי יותר לכמה חברות למכור לוואווי רכיבים, והדגיש כי ההיתרים יהיו על ציוד שאין בו איום על הביטחון הלאומי. ואולם למרות ההקלות, הבהיר שר המסחר של ארצות הברית, וילבור רוס, כי ענקית הטכנולוגיה הסינית תישאר ב"רשימה השחורה".

וואווי לא מסרה תגובה לידיעה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים