שירות חדש של צים: מעקב בזמן אמת אחר תהליכי השינוע של הסחורות

באמצעות הרשמה לשירות יכולים כעת הלקוחות לקבל חיווי מיידי על כל אחד מעשרות התהליכים שמלווים את המשלוחים מרגע הפלגת האונייה, בכל פלטפורמה דיגיטלית, 24 שעות ביממה ● פיתוח עצמי של אגף המיחשוב של צים, בעלות של כמה מיליוני שקלים, שהיה אחראי גם לפיתוח פורטל הלקוחות החדש, בהשקעה כוללת של מיליוני שקלים

לקוחות חברת צים בכל העולם יכולים כעת לקבל עדכונים בזמן אמת על כל שלב בהליך השילוח של המטען שלהם, אם בייצוא ואם בייבוא. השירות החדש שהושק בימים אלו מבוסס על פלטפורמת הפורטל החדש של צים MYZIM. בכל הליך שילוח יש עשרות שלבים, וכל משתמש יוכל לבחור בהתאמה אישית איזה מידע הוא רוצה לקבל בזמן אמת, מתי ובאיזו תדירות. הלקוח יכול לבחור לקבל את המסר בכל פלטפורמה אפשרית : נייד, מייל, ווטס-אפ או SMS. לדוגמה, יצואן ישראלי הנדרש להוביל סחורה לארה"ב יוכל לקבל התראות SMS על יציאת הספינה מהנמל, עגינות ביניים, עיכובים, הגעה לנמל, פריקת המטען והגעת המטען ליעדו הסופי.

אסף טיראן, סמנכ"ל צים שירות לקוחות גלובלי, אומר בשיחה עם אנשים ומחשבים, כי "השירות החדש, שהושקעו בו כמה מיליוני ששקלים, הוא חלק מהמסע שלנו ליצירת רף חדש של חוויית הלקוח של צים, זאת, בין היתר על ידי הצגת פלטפורמות דיגיטליות מובילות, שתוכננו במיוחד כדי לענות על צורכי הלקוחות ורצונותיהם". עוד הוסיף טיראן, כי היכולות שיאפשרו את השירות החדש ללקוח נעשו לאחר חשיבה עמוקה ובדיקה מה הם צורכי הלקוחות של צים בכל העולם. "החידוש הוא, שהלקוח בוחר את סוג המידע שהוא צורך בצורה פרואקטיבית, וכל מה שהוא צריך זה להירשם לשירות ולבחור את ההליכים שהוא רוצה להיות חשוף אליהם", אמר טיראן.

אסף טיראן, סמנכ"ל צים שירות לקוחות גלובלי. צילום: שלמה שהם

לדבריו, פיתוח השירות החדש, כמו כל הפורטל, נעשה בבית צים על ידי אגף המיחשוב של החברה בראשותו של המנמ"ר אייל בן עמרם. "בקרוב צפויים לעלות שירותים נוספים, שיאתגרו את עולם הספנות, שבמשך שנים פיגר בכל מה שקשור למערכות מיחשוב בתחום של B2B. חלק גדול ממהפך השירות שלנו הוא בדיגיטציה של כל המסמכים הרבים".

הפרויקט הנוכחי, כולל פורטל הלקוחות החדש, הוא המשך לתנופת השקעות במערכות מידע ומחשבים שהחברה ביצעה בשנתיים האחרונות. ב-2017 הטמיעה צים מערכת HANA של SAP (סאפ) על בסיס מערכת ההפעלה של SUSE בהיקף של מאות אלפי דולרים https://pc.co.il/news/245794/

צים היא אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם, ומפעילה יותר מ-70 אניות בכ-100 קווי סחר מרכזיים ואזוריים, ויש לה נציגויות ב-100 מדינות ברחבי העולם. בשנה שעברה שילחה החברה קרוב לשלושה מיליון מכולות. לחברה צי מכולות צעיר, הכולל כ-625 אלף מכולות מסוגים שונים, כולל מכולות קירור מתקדמות מטיפוס ZIMonitor, המאפשרות מעקב ושליטה מרחוק בהובלת מטענים יקרים.

עד 2004 היתה החברה בבעלות ממשלתית. אז נמכרו מניות צים לחברה לישראל בבעלות משפחת עופר.

לפני שלוש שנים הועברו מניות החברה מהחברה לישראל לחברת קנון הולדינגס המחזיקה בהם עד היום. למרות שצים אינה חברה ישראלית בפועל, הממשלה מחזיקה בה מניית זהב, המחייבת את החברה להחזיק מספר מסוים של אוניות, כדי לשמור על הקשר התחבורתי של ישראל בשעות חירום.

מנכ"ל החברה הוא אלי גליקמן, לשעבר מנכ"ל חברת החשמל, ויו"ר החברה הוא מנכ"ל האוצר לשעבר, אהרון פוגל. החברה מעסיקה יותר מ-4,000 עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים