גוגל הגישה בקשה לפטנט עבור טלפונים היברידיים – לווייניים וסלולריים

הבקשה, שהוגשה למשרד הפטנטים האמריקני, מתארת תקשורת ישירה בין הטלפון אל הלוויינים הסובבים את כדור הארץ על ידי שימוש ברשת פס צר של האינטרנט של הדברים בגישה מבוססת על טכנולוגיית רדיו - או NB-IoT RAT

גוגל. צילום: BigStock

גוגל הגישה בקשה לפטנט, שיאפשר לטלפונים חכמים המבוססים על אנדרואיד, מערכת ההפעלה שלה, לעבוד באמצעות תקשורת לוויינית בפס צר. כיום ניתן אמנם להשיג בשוק מכשירי טלפון המציעים תקשורת לוויינית, לשימוש במקומות בהם אין קליטה סלולרית, אך מדובר במכשירים יקרים מאוד, שבדרך משכירים לפי צורך.

גוגל לא צירפה לבקשת הפטנט חומרים שיווקיים שמסבירים לאיזה מגזר היא מייעדת את השימוש בטלפונים כאלה. עם זאת, לפי ההערכה, מדובר בטלפון היברידי, שבו האפשרות להשתמש בתקשורת לוויינית תהיה עוד אפשרות לצד תקשורת סלולרית בדור החמישי – כך שהיא תהיה זמינה בדיוק לאותם מקומות שעבורם שוכרים כיום טלפונים מיוחדים.

ברקע לבקשת הפטנט מתארת גוגל שוב את התלות הרבה שפיתחו רוב האנשים ברשתות תקשורת אלחוטית ואת העובדה, שהמכשירים הסלולריים הפכו למעשה למקור התקשורת העיקרי עבור רוב האנשים, במיוחד כשהם שוהים מחוץ למשרד או לבית. במקביל, מזכירה גוגל את הטווח הקצר יחסית של תקשורת המבוססת על חיבור סלולרי, וכן את העובדה שבמדינות לא מעטות בעולם הכיסוי הסלולרי רחוק מלספק פתרון רציף ומלא.

הבקשה, שהוגשה למשרד הפטנטים האמריקני, מתארת תקשורת ישירה בין הטלפון אל הלוויינים הסובבים את כדור הארץ על ידי שימוש ברשת פס צר של האינטרנט של הדברים בגישה מבוססת על טכנולוגיית רדיו – או NB-IoT RAT.

המערכת שתשולב במכשיר אמורה להחליט לבד האם ליצור קשר עם לוויין אחד או יותר, בהתבסס על איכות הקישור, וכן לתעדף איכות על רוחב פס, ועם יכולת מעבר לקישור לווייני אחר ברגע שאיכות הקישור יורדת מתחת לסף איכות מסוים. כן מסבירה גוגל, כי בסופו של דבר התקשורת הסופית תבוצע באמצעות תחנת בסיס שתקבל את האותות מהלוויינים, או באמצעות חיבור ישיר בין שני טלפונים המתחברים אל אותה מערכת לוויינים.

אם מערכת כזו תהפוך למציאותית, נראה שגוגל תצטרך להתמודד עם חסם מסוים נוסף: יש מדינות שבהן השימוש בטלפון לווייני נחשב ללא חוקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים