נשים ומחשבים: נועה אדמסקי, WeWork

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נועה אדמסקי, מנהלת מוצר בכירה, We Work

נועה אדמסקי, מנהלת מוצר בכירה, We Work. צילום: אבישי ליפנר

שם: נועה אדמסקי.

תפקיד: Senior Product Manager.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: Product Dreamer – Wix ADI; VP Product – Funtomic; Director of Product, LivePerson.

השכלה: תואר ראשון – ניהול וסוציולוגיה באוניברסיטת ת"א ותואר שני (MBA), התמחות במערכות מידע באוניברסיטת ת"א.

משפחה: נשואה לדני ואמא לגלעד (16), איילת (14) ותמר (10).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כמה דברים מרכזיים:

  1. שירות צבאי כמאבחנת מחקר בחיל האוויר, שם עבדתי לראשונה עם מערכות ממוחשבות, בעיקר תוכנות סטטיסטיות לניתוח שאלונים סוציומטריים.
  2. עבודה במשרה חלקית כסטודנטית לתואר ראשון בחברת השקעות, שפיתחה מערכת מידע לניהול תיקי ההשקעות. מצאתי את עצמי יושבת כל הזמן עם המתכנתים, ומתעניינת בבניית המערכת, למרות שתפקידי היה רק להזין אותה בנתונים.
  3. אחרי התואר, התחלתי לעבוד כאשת תמיכה ושיתפתי פעולה עם מחלקת הפיתוח בפתרון בעיות נפוצות במערכת, ומכאן כבר הבנתי שאני רוצה להיות מנהלת מוצר. 

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שהיום יש פחות אפליה מאשר בעבר ויש הרבה יותר מודעות מצד החברות המגייסות והמעסיקות עובדי ועובדות טכנולוגיה. מנהלות ומנהלים היום מקפידים מאד לא להפלות בשום פנים, ללא קשר למין, דת, גזע או כל העדפה אחרת שאינה קשורה לכישורים המקצועיים הנדרשים לתפקיד.

מאז שהצטרפתי ל-WeWork, אני חווה יחס שוויוני ומכבד יותר מכל מקום שעבדתי בו בעבר. חצי מצוות הפיתוח שלי מורכב מנשים, ובמחלקה שלי גויסו 3 נשים בהריון. יש הוכחות בשטח לעובדה שהחברה בוחנת את עובדיה רק על פי קריטריונים מקצועיים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לצערי כן, בתחילת הקריירה שלי קרה לי שנשאלתי שאלות לא הולמות בראיונות, כמו מתי אני מתכננת עוד ילדים וכדומה. מן הסתם בחרתי שלא להצטרף לשורות של חברות שכאלו. כמו כן, הייתי בסיטואציות ספציפיות בהן שררה אווירה עוינת לנשים, עם שפה ובדיחות שיצרו סביבה מאד לא נעימה עבורי. במקרים הללו דיווחתי, והנעתי לפעולה שתשפר את המצב ותעלה את המודעות לפגיעה שנגרמת".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים