"החוויה והתפעול צריכים ללכת שלובי זרוע"

סתוית נבון, מנכ''לית סאפ ישראל, אמרה בכנס השנתי של משתמשי החברה שנוספו לה השנה יותר מ-100 לקוחות חדשים

סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל. צילום: ניב קנטור

"XO זה לא רק קוניאק. ה-X, המסמל את המילה חוויה, והתפעול, המגולם באות O, חייבים ללכת יחדיו, על מנת להפיק תובנות אותן ניתן להמיר לפעולות שיביאו לשיפור תהליכי הארגון ויעצימו את שביעות רצון הלקוחות", כך אמרה סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל.

נבון דיברה בפתח XO ISUG 2019, הכנס הארצי השנתי של משתמשי סאפ בישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מ-1,600 איש – נציגי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את המליאה המרכזית הנחה הקומיקאי דודו ארז.

לדבריה, "ה-O מסמל את ה-Operation, והוא מורכב מכמה היבטים: כספים, רכש, מלאי, לוגיסטיקה, מחסן, ייצור, תכנון ייצור ועובדים. הנתונים התפעוליים מסבירים מה קרה, מה קורה ומה יקרה בארגון. ה-X מסמל את ה-Experience – חוויית ורגשות העובדים והלקוחות לגבי המוצר או המותג. זה ה-'למה', ההסבר ל-'מה קרה'. החיבור בין החוויה והתפעול מספק תמונה ברורה, בזמן אמת, ומעניק יכולת לקבל תובנות מושכלות, המניעות לפעולה".

"סאפ", אמרה נבון, "מספקת את המענה לטיפול בסוגיית הפער החווייתי, ה-Experience gap, תוך חיבור של הנתונים התפעוליים והחווייתיים, ועושה זאת לכל לקוח ובכל תעשיה. כך אנחנו מסייעים לארגונים להיות מוכנים".

נבון סיימה באומרה כי "השוק גדל השנה גם בממד החדשנות. גדלנו בהיקף הפעילות שלנו: נוספו לנו יותר מ-100 לקוחות חדשים. אנחנו רואים לקוחות שמממשים את הטרנספורמציה העסקית של הארגון. בשנה שעברה דיברנו על הארגון החכם – השנה עשינו עוד צעד אחד קדימה לעבר מימוש כלכלת חוויות".

על חוכמה ארגונית, חוכמת המונים וחלומות

ד"ר ליאור צורף, סופר, חוקר חוכמת ההמונים ומרצה, דיבר על חוכמה ארגונית. הוא העלה לבמה נחש והמשתתפים במליאה סימסו את הניחוש, ההערכה שלהם לגבי משקלו. החציון, המספר האמצעי שבין ההערכות, העלה את הנתון 3.8 מטרים – נתון קרוב לאורכו האמיתי, שעומד על 3.5 מטרים. ד"ר צורף אמר בעקבות כך למשתתפים כי "אתם, כקבוצה, חכמים יותר יחד מאשר כל אחד לחוד", וציין: "לא רק בני אדם יודעים לפעול כקבוצה חכמה – כך גם דבורים, ציפורים ודגים".

ד"ר ליאור צורף (משמאל) והנחש. צילום: ניב קנטור

ד"ר ליאור צורף (משמאל) והנחש. צילום: ניב קנטור

לדבריו, "ניתן לעשות שימוש בחוכמת המונים בארגונים. אמזון החלה עם משובים וציונים, ומאז התחום הלך והתרחב, כאשר כיום יש כבר ציונים ודירוגים לבתי כלא בארצות הברית". כך, ציין, "באתר שאל שאלה, אנשים נותנים תשובות מנומקות והתשובה החכמה ביותר עולה מעלה. ניתן לערוך דירוגים שונים ולהסתייע בחוכמת ההמונים: בעלי מקצוע בישראל, סרטי קולנוע, מסעדות ומקומות בילוי, בתי מלון, אבחון מחלות נדירות, מקומות עבודה ומקום ישיבה במטוס, למשל".

ד"ר צורף הוסיף כי "התנאים להצלחת חוכמת ההמונים על מנת שלא תיהפך לטיפשות העדר, הם: שלא תהיה מניפולציה, שהקהל יהיה גדול דיו, ושיהיה מגוון". הוא פנה לארגונים: "תנו לעובדים לשאול שאלות פתוחות – לאיש אין מונופול על האינטליגנציה וחדשנות מבוססת על פתיחות. לצד IQ ואינטליגנציה רגשית, יש עוד סוג של בינה, שכדאי לארגונים להכיר: לשאול יותר שאלות ולהקשיב. בסופו של דבר, אנחנו, כקבוצה, חכמים הרבה יותר מאשר בנפרד". ד"ר צורף סיים בציטוט של ג'ון לנון, שאמר: "כשאנחנו חולמים לבד זה רק חלום, כשחולמים יחד – זו תחילתה של מציאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים