קורס הקיץ של קשת אילון – צלילים משכרים ואוויר צלול

תלמידי קשת אילון הם אנשים צעירים וכשרוניים כל כך, עד שיצירה שנראתה קשה מאוד רק בבוקר, הופכת, הודות להדרכה מתאימה, לחלק בלתי נפרד מקונצרט הערב ● בקיץ הזה הקהל מוזמן במרכז שבגליל המערבי לחוויה מוסיקלית שאין דומה לה

ליאה ז'ו הבריטית, מהטובות בין נגניות הכינור הצעירות בעולם כיום שתשתתף בקונצרט הקיץ. צילום: יח"צ

הימים הללו של ראשית הקיץ הם תמיד ימים של התרגשות גדולה בקשת אילון שבקיבוץ אילון, בגליל המערבי, על גבול הלבנון. קשת אילון הוא מרכז מוסיקלי שהוקם לפני כמעט 30 שנה ומאז הוא מקדם נגינה בכלי קשת של מוסיקאים מצטיינים מכל רחבי העולם, וגם מישראל.

אז מה בעצם כל כך מרגש? בימים אלה נערכות ההכנות האחרונות לקורס הקיץ בקשת אילון (שיתקיים בין 21 ביולי עד ל-7 באוגוסט), המהווה את גולת הכותרת של פעילות המקום. הסטודנטים הצעירים שיגיעו לקשת אילון מכל רחבי העולם נבחרו אחרי מבחני מיון קפדניים, ובמהלך שלושת השבועות שבהם יישהו 60 המשתתפים בקמפוס של קשת אילון הם יקבלו שיעורים פרטניים מטובי המורים בעולם, ינגנו בהרכבים קאמריים וישתתפו בקונצרטים.

בימים בהם מתקיים קורס הקיץ מתמלא הגליל המערבי בצלילים מתוקים וערבים, והציבור מוזמן להצטרף ולהנות גם הוא. הצפייה בכיתות האמן שטובי המורים מנחים, והאזנה לנגינתם של האנסמבלים, הם בחינם. הכרטיסים לקונצרטים שנערכים באולם בר-אוריין נמכרים במחיר סמלי של 70 שקלים בלבד.

ומה בתכנית? בגלל אופיו הדינמי של קורס הקיץ, רק חלק מתכנית הקונצרטים ידוע כעת: מי שישתתף בפעילויות של קורס הקיץ של קשת אילון יזכה בהזדמנות נדירה לחזות בעיצובו של אמן ממש ברגע האמת; זוהי חוויה יוצאת דופן שלא כל אחד זוכה לה, ובקורס הקיץ של המרכז המוסיקלי הקהל נחשף אליה מעשה יום ביומו.

יום הולדת לאביו של מוצרט

מרכז המוסיקה קשת אילון היה לאבן שואבת למוסיקאים מכל העולם וכיום, בשנה ה-29 לקיומו של קורס הקיץ מציינים במקום יום הולדת 300 לליאופולד מוצרט, אביהם של שני ילדי פלא: וולפגנג אמדיאוס ונאנרל, אחותו.

מובן מאליו, שזוהי שעתם הגדולה של ילדי הפלא, ובין יתר האורחים יהיו כאן גם כריסטיאן לי בן ה-11, זוכה פרס תחרות יהודי מנוחין לשנת 2018, וליאה ז'ו בת ה-12, גם היא זוכת פרסים בינלאומיים רבים וכבר השתתפה בקורס הקיץ של קשת אילון בעבר.

הצעירים הללו, לצדם של צעירים רבים אחרים, ימלאו את חלל האוויר בצלילים מתוקים. הם יעשו זאת בהדרכתם של מורים מצטיינים מכל רחבי העולם, כמו הכנר הידוע חיים טאוב, הצ'לן עמית פלד, הוויולן גארת' נוקס ועוד רבים וטובים, הכל בניצוחו של פרופסור יצחק רשקובסקי, המנהל המוסיקלי של קשת אילון.

החגיגה תסתיים בקונצרט גאלה מיוחד שייערך ב-7 ביולי בבית האופרה הישראלית בתל אביב, ב-20:00, ובו ינגנו הסטודנטים הצעירים וחברי הסגל ממיטב היצירות שעליהן עבדו בקורס.

פרטים נוספים היכנסו לאתר: https://www.keshetei.org.il/he/homepage-2/

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים