אילו רשויות מקומיות ישתתפו השנה בכנס הערים החכמות בברצלונה?

ישראל דיגיטלית ומכון הייצוא אמנם לא ישתתפו השנה בכנס Smart Cities, אבל ערים מרכזיות רבות מישראל יציגו בה את הפעילות והפיתוחים שלהן בתחום

כנס הערים החכמות בברצלונה בשנה שעברה. צילום: פלי הנמר

עד כנס הערים החכמות Smart Cities, שמתקיים מדי שנה במרכז הכנסים הענק Fira בברצלונה, אמנם יש עוד כמה חודשים, אבל כבר עכשיו ידוע אילו רשויות מקומיות מישראל ישתתפו בו, ויהיו ביניהן אף כאלה שיציגו את מרכולתן בתערוכה שמתלווה אליו.

"גם השנה תהיה בכנס ובתערוכה, שמתקיימים זו השנה השביעית ברציפות, נציגות ישראלית נכבדה – הן של מציגים והן של משתתפים", ציין סרג'יו ויניצקי, נציג התערוכה בישראל. הוא אמר את הדברים בקבלת פנים חגיגית שנערכה שלשום (ג') בביתו של שגריר ספרד בישראל, מנואל גומז אסבו, לקראת הכנס, שנחשב לגדול באירופה בתחום הערים החכמות. עוד השתתפו באירוע מנהל הכנס, הוגו ולנטי, ונציגים מהחברות והרשויות שלוקחות חלק במשלחת הישראלית שתשתתף בו.

"נכון לעכשיו רשומים 30 גופים מישראל, שיציגו על שטח של קצת יותר מ-500 מ"ר", אמר ויניציקי. "בשנה שעברה מנתה המשלחת הישראלית 406 איש והשנה אנחנו מקווים להגיע ליותר מ-500 משתתפים", ציין. בין משתתפי המשלחת יהיו גם השנה נציגים מהשלטון המקומי, ביניהם ראשי ישובים, סגניהם, חברי מועצה, מנמ"רים, מבקרים, גזברים, מנהלי רכש ועוד. ישתתפו בו גם נציגים של החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, שתכלול את מנכ"לי החברות העירוניות.

סרג'יו ויניצקי, הנציג של כנס ותערוכת Smart City בישראל. צילום: פלי הנמר

סרג'יו ויניצקי, הנציג של כנס ותערוכת Smart City בישראל. צילום: פלי הנמר

בין הרשויות המוניציפאליות שיציגו במתחם הישראלי שייבנה בתערוכה ניתן למצוא את תל אביב, שתהיה הגדולה ביותר ביניהן וסביר להניח שכמו בכל שנה, גם הפעם התצוגה שלה תגרור התעניינות רבה, חיפה, שזו הפעם הראשונה שהיא מציגה, וכן נתניה, אילת ואשדוד – שכולן כבר הציגו בה.

תצוגות נוספות מתוכננות הן של החברות מובילאיי ומוביט, ושל אוניברסיטת בר אילן, באמצעות המרכז לערים חכמות בראשותו של ד"ר אייל יניב. האוניברסיטה תארח במתחם שלה נציגים של חברות שעובדות איתה, בשיתוף פעולה עם קהילת הערים החכמות, שאותה מוביל יריב שדה.

מכון הייצוא לא ישתתף השנה בתערוכה, בפעם הראשונה מאז שהחלה, ככל הנראה עקב קיצוצים בתקציבים. המכון הקים בכל שנה ביתן שכלל נציגויות של סטארט-אפים ישראליים. אולם, לדברי ויניצקי, למרות העדר המכון, תהיה גם השנה נוכחות של חברות הזנק ישראליות. "יש התארגנות של כ-10 חברות בתחומי הערים החכמות והניידות, שמעוניינות להציג בדוכן ישראלי משותף", אמר. "שמונה חברות כבר סגורות וככל הנראה יצטרפו עוד".

גוף נוסף שלא ישתתף הפעם הוא ישראל דיגיטלית. בשנתיים האחרונות, השרה גילה גמליאל, שאחראית על המיזם, דיברה במליאת הפתיחה של התערוכה. השנה, בגלל הבחירות החוזרות והקמת הממשלה לאחר מכן, לא ברור איזה שר יגיע לאירוע, אם בכלל.

הערים החכמות יותר רלוונטיות – לאור מגמת העיור

ולנטי ציין כי הפעילות הישראלית ב-Smart City גדלה מדי שנה. על התערוכה הוא אמר כי "היא החלה כיוזמה קטנה, גדלה באופן עקבי וכיום נחשבת לתערוכה הגדולה בתחום הערים החכמות. העיר שבה מתקיים האירוע, ברצלונה, היא בעצמה עיר חכמה וחדשנית". הוא ציין כי התערוכה משקפת את התפתחות תחום הערים החכמות "ככאלה שמאפשרות לתושבים להגשים חלומות ולחיות טוב יותר".

השגריר אסבו עמד בדבריו בקבלת הפנים על הרלוונטיות ההולכת וגדלה של תחום הערים החכמות לאור מגמת האורבניזציה – המעבר של יותר ויותר אנשים לגור בערים, וציין את ברצלונה כדוגמה לכך.

דברי ברכה נשאו גם ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, עדנה פשר, שעומדת בראש המכון לערים חכמות, ויצחק בורבה, יו"ר התאגידים העירוניים.

מערכת אנשים ומחשבים תדווח גם השנה מהכנס ומהתערוכה בברצלונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים