מנמ"ר הפנטגון: "ההחלטה במכרז הענן הצבאי – באוגוסט"

דנה דיסי עידכן כתבים כי צבא ארה"ב לא ימתין לתוצאות תביעתה המשפטית של אורקל בעניין, משום שעליו ליישם את היוזמה המסיבית לטרנספורמציית הענן ולהכריז על הזוכה בפרויקט JEDI, ובחוזה ליישומו, ששוויו 10 מיליארד דולר ● שתי המועמדות היחידות שנותרו במירוץ: אמזון ומיקרוסופט

אמזון ממשיכה להילחם נגד הזכייה של מיקרוסופט במכרז הענן של הפנטגון

משרד ההגנה האמריקני מאריך במעט את הזמן עד שיכריז על הזוכה בחוזה 10 מיליארד הדולרים שמכונה JEDI (ר"ת Joint Enterprise Defense Infrastructure) ושמשמעותו הלכה למעשה – אספקת שירותי ענן לשירותי הביטחון האמריקניים.

דנה דיסי, מנמ"ר הפנטגון, בישר השבוע (ג') בפגישה עם עיתונאים כי הכרזת הזוכה בחוזה תתרחש בשלהי אוגוסט, כחודש לאחר המועד המקורי שקבע משרד ההגנה. המועמדות האחרונות שנותרו במירוץ, כידוע, הן מיקרוסופט ו-AWS של אמזון.

הבחירה תגיע בנפרד מפסיקת בית המשפט הפדראלי בארה"ב בגין תביעתה של אורקל, שערערה על הליך המכרז אשר, לטענתה, נעשה שלא באופן הגון ותוך הענקת עדיפות ל-AWS.

דיסי מצידו עידכן את הכתבים כי צבא ארה"ב לא ימתין לתוצאות תביעתה המשפטית של אורקל בעניין, משום שעליו ליישם את היוזמה המסיבית לטרנספורמציית הענן ולהכריז על הזוכה בפרויקט. "אלו שני עניינים נפרדים", הרחיב המנמ"ר והוסיף כי "אם JEDI יתעכב, מי שיסבול מכל זה הוא הלוחם, משום שיש מקבץ פעיל של תכניות של כמה ממפקדי הלחימה התלויים כעת בשאלה מתי החוזה משתחרר", כך אמר דיסי.

לדבריו, עיכובים נוספים יביאו לכך שהמחלוקות הללו בתוך הכוחות המזוינים יצטרכו לבנות פתרונות ענן עצמאיים – מודל ש"אינו משרת את האינטרסים של המחלקה כהלכה, ולא משרת את הלוחם היטב".

תלונות על גודל החוזה, אורכו ואי תקינות הליך המכרז

מאז שהפנטגון הכריז על פרויקט JEDI, לבניית פלטפורמת מחשוב ענן לתמיכה במערכות נשק ולאחסון נתונים מסווגים עבור צבא ארצות הברית, החל מרוץ סוער במיוחד לזכייה, שבו השתתפו בתחילה מרבית חברות הטכנולוגיה הגדולות, בכללן יבמ, גוגל, מיקרוסופט, AWS ואורקל. כולן היו להוטות לזכות בחוזה הרווחי, שלמעשה הינו חוזה IT שהוא יותר מחוזה IT – ענן מסחרי הוליסטי, שבכירי המשרד מציגים כאמצעי לחולל מהפכה ביכולות הצבא לבצע ביעילות משימות ולהגן על המולדת. הוא מתאפיין בנפח בלתי מוגבל ויהיה הענן הגדול ביותר בשימוש הפנטגון.

ככל שהדברים התגלגלו הלאה, הסברה הרווחת הייתה שחוזה JEDI בעצם נתפר ל-AWS, וכמו כן נשמעו מענות רבות סביב הקונספט של הענקת חוזה כה עצום ממדים וארוך טווח לגורם אחד ויחיד.

כזכור, תביעתה של אורקל הוגשה בדצמבר 2018 כנגד משרד ההגנה, אבל מיד לאחר מכן הצטרפה AWS אליה מרצון כנאשמת, תוך טענות שאורקל טועה בהבנתה את החוק.

אורקל טוענת כי הליך הגשת ההצעות למכרז מחשוב הענן של הצבא האמריקני נוהל תוך ניגודי אינטרסים, וזאת לאחר שקיבלה, לדבריה, פריטים אודות עובד ממשל פדרלי אחד, דיפ אובהי שמו, ששימש כמנהל פרויקט מחשוב הענן במשרד ההגנה, ושקרא לעמיתים שתמכו ביריבי AWS – "טמבלולים, טיפשים".

אורקל טוענת כי ל-אובהי ולאנטוניו דמרטינו, ראש הסגל של סגן שר ההגנה, יש ניגוד אינטרסים בשל מערכות היחסים שלהם עם AWS. אובהי, נטען, עבד עבור AWS, ואילו דמרטינו שימש בעבר כיועץ ל-AWS, בטרם החל לעבוד במשרד ההגנה.

בשבוע שעבר פנתה אמזון וביקשה משופט פדרלי לבטל את תביעתה של אורקל על תהליך ה-JEDI.

במפגש ביום ג' עדכן דיסי את הכתבים כי לקברניטי ה-IT של הצבא היו דיונים על גבי דיונים בדרך להחלטה הסופית על חוזה JEDI. המנמ"ר הרחיב ואמר כי הפנטגון מעולם לא שקל "לשבור" את הזכייה במכרז למספר ספקיות, כפי שהוצע על ידי גורמים בתעשייה.

באפריל הודיע הפנטגון כי הרשימה של המועמדות לזכייה במכרז צומצמה לשתיים: AWS ומיקרוסופט, שתי ספקיות הענן הגדולות בתעשייה. דיסי אמר שספקיות הענן שיתאכזבו מהבחירה הסופית לא צריכות לוותר. 

הוא הרחיב כי על אף העובדה שהמכרז הוא ל-10 שנים, יהיו "נקודות שבהן נוכל לחדש או שאנחנו יכולים לבחור לעשות משהו אחר", הצהיר. לדבריו, סביר להניח כי ההתבגרות המהירה של הענן תביא צורך בשינויים מדי כמה שנים. ובכל פעם שזה יקרה, הצבא יכול להעריך מחדש ולהחליט "להכניס שחקנים חדשים אחרים לתוך הפתרון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים