נשים ומחשבים: אורית ואראס, פפר

אורית ואראס, מהנדסת תוכנה בכירה ו-Scrum master בפפר. צילום: יח"צ

תפקיד: מהנדסת תוכנה בכירה ו-Scrum master בפפר.

ותק בתעשייה: שמונה שנים.

תפקידים קודמים: מהנדסת תוכנה בטלפוניקה, ECI ו-Bullseye.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בהנדסת מערכות תקשורת מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. בצבא הייתי מפעילת מחשב בחיל הקשר.

משפחה: נשואה לדורי ואימא לאריאל בן הארבע ולבן בן השנתיים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הרצון להיות חלק מעולם דינמי, שלא מפסיק להתפתח ומביא לכל כך הרבה שינויים ופריצות דרך. רציתי להיות חלק מיצירה של משהו חדש, שייצור אימפקט משמעותי, וכך היה עם הצטרפותי לתהליך ההקמה של פפר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? יש ביקוש לנשים בתעשייה אך היצע הנשים נמוך לעומת זה של הגברים, כי הן לא פונות מספיק לתחום. אני מאמינה שעלינו להשקיע בהכוונת נערות ונשים כבר מגיל צעיר ולעודד אותן לבחור במסלולים טכנולוגיים, כך שיוכלו להשתלב בתעשייה הזו בעתיד ובכך להגדיל את ההיצע.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני חושבת שהשאלה אינה טמונה באפליה כן או לא, וגם אישית לא חוויתי כזו. אני חושבת שהנושא אותו אנו צריכים להעלות ליותר למודעות הוא, קידום השמת נשים בתעשייה ובמקצועות טכנולוגיים.

מהניסיון שלי, למשל, בתקופה בה הייתי סטודנטית היינו פחות מ-10 נשים בתואר מתוך כ-100 סטודנטים. כולנו מצאנו עבודה טובה והרגשנו שכלל ההזדמנויות פתוחות עבורנו, אך הייתי רוצה לראות בעתיד לפחות 50% נשים סטודנטיות, שבהמשך ישתלבו בעולם ההיי-טק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים