האם הפריחה המחודשת של המטבעות הדיגיטליים תימשך?

מחיר הביטקוין חצה לפני ימים אחדים את רף ה-9,000 דולר ליחידה ופייסבוק הודיעה היום (ג') על השקת מטבע דיגיטלי משלה - ליברה ● האם המגמה הזו רק בתחילתה?

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

עולם המטבעות הדיגיטליים כמרחקה: מחיר הביטקוין חצה לפני ימים אחדים את רף ה-9,000 דולר ליחידה והחדשה הטרייה יותר – פייסבוק הודיעה היום (ג') על השקת מטבע דיגיטלי משלה בשם ליברה.

בחודשים האחרונים, עולם זה לא בלט במיוחד. זאת, בניגוד לסוף 2017 – תחילת 2018, אז הביטקוין רשם עלייה מטאורית, ולתקופה שאחריה, שבה הוא צלל בערך באותה המהירות של הנסיקה. נכון לכתיבת שורות אלה, עומד שערו של המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר על 9,146 דולר ליחידה – שער שהוא אמנם רחוק מהימים הטובים שלו, אז הוא צמח לכמעט 20 אלף דולר, אבל גבוה יותר ממה שהיה בעבר הקרוב. ב-1 במאי האחרון עמד שערו של המטבע על 5,143 דולר.

גם ערכו של מטבע אחר – הלייטקוין – עלה בשבוע החולף בקרוב ל-20%, וכבר הגיע ל-141 דולר ליחידה. כרגע הוא עומד, לפי אתר CoinDesk, על קצת יותר מ-130 דולר.

המומחים תמימי דעים: הביטקוין ימשיך לעלות

הנתונים הללו מעלים את השאלה: האם שוק הקריפטו מתאושש ומתחיל לנסוק שוב? אנליסטים המתמחים בתחום כמעט תמימי דעים וטוענים שהביטקוין צפוי לעלות עוד בקרוב מאוד, כשהוא יכול להגיע, אולי אפילו עוד השבוע, ל-10,000 דולר.

כדאי לשים לב גם ל-לייטקווין, שאמנם נסק ולאחר מכן מעט ירד, אבל מגמת הירידה היא רגעית ולא מהווה אינדיקציה להמשך. מטבע זה הוא כרגע השלישי בערכו בשוק הקריפטו, אחרי הביטקוין והאת'ריום, ועם השווי הרביעי בשוק.

כלל שוק המטבעות הדיגיטליים גדל ב-122% במהלך שלושת החודשים האחרונים, בעיקר מפני שמשקיעים התחילו להגדיל שוב את אחזקותיהם בו – אבל לא רק משום כך. יש הקושרים את המצב המשופר באחרונה של השוק בכלל והביטקוין בפרט לדיווחים שפייסבוק מתכוונת להשיק מטבע וירטואלי משלה – שהיום התגלו כאמת, לאחר שהחברה הכריזה עליו.

יש דבר מה נוסף ומשמעותי לא פחות – בנק ג'יי.פי. מורגן צ'ייס סבור שתעשיית הביטקוין השתנתה במידה ניכרת מאז 2017, מה שמביא לגידול בעניין בה של המשקיעים המוסדיים, כך דיווח בלומברג בסוף השבוע. יתרה מזאת, בפברואר האחרון השיק הבנק מטבע וירטואלי בשם JPM Coin. המטבע אמנם לא סחיר כשלעצמו, אלא נועד לאפשר ללקוחות העברות כספים ונכסים באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ'יין, אבל למהלך של הגוף הבנקאי מהגדולים בתחומו יש גם כן השפעה ענקית על משקיעים, ואולי איתות ללגיטימיות של התחום בכלל וההשקעה בו בפרט.

מעניין לציין כי הייזנברג קפיטל – קרן הון-סיכון העוסקת בתחום הקריפטו, שאותה ייסד ושבראשה עומד איש וול-סטריט הוותיק מקס קייזר – טענה בתחילת מאי שערכו של הביטקוין ינסוק ל-100 אלף דולר, על חשבון כל המטבעות הקריפטוגרפיים האחרים, ויעשה זאת בתוך שנתיים בלבד. האם אנחנו בדרך לשם? כמו שאומרת הקלישאה, ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים