מצעד הגאווה של ההיי-טק – חלק ד'

מגוון, או Diversity, היא מילת באזזז נפוצה בעולם ההיי-טק - כולל בהקשר של להט"בים.ות ● לכבוד חודש הגאווה, שאלנו היי-טקיסטים.ות מהקהילה הגאה האם זה באמת קורה ומה ניתן לשפר

חברות שהעלו את זכויות הלהט"ב על נס. צילום אילוסטרציה: BigStock

טל סבח

תפקיד: מנהל קהילה ב-WeWork.

תפקידים קודמים: פיתוח משאבים בעמותת נא לגעת.

מה זו גאווה בשבילך? המונח "גאווה" נתפס לרוב כשם נרדף להגדרת הנטייה המינית של להט״בים.ות – גאה או לא גאה. בעיניי, ההתייחסות צריכה להיות הרבה יותר קולקטיבית ולאו דווקא מנוכסת ללהט"בים.ות: כל אחד ואחת מאתנו צריך.כה לשאול את עצמו.ה עד כמה הוא.היא יכול.ה להיות גאה (או לא) שהוא.היא חלק מחברה פתוחה ומכבדת. גאווה בשבילי היא שאיפה, ולא הגדרה.

טל סבח, מנהל קהילה ב-WeWork. צילום: אייל מרילוס

טל סבח, מנהל קהילה ב-WeWork. צילום: אייל מרילוס

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? אני שמח להיות חלק מחברה שהבסיס שלה תמיד היה קהילה. מדי יום אני מכיר עשרות אנשים שבוער בהם הצורך להשתייך, לפגוש אנשים חדשים, להרחיב אופקים וכמובן לעזור לעסקים שלהם לצמוח. כמנהל קהילה, יש לי את הזכות והכלים הדרושים כדי לחבר ביניהם הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. ב-WeWork, לכל אדם יש את הלגיטימציה המלאה להיות מי שהוא, ועדיף שיהיה ביחד. מתוך כך נבחר הנושא שמלווה אותנו השנה באירועי הגאווה – Better Together.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? בעוד שכל חברה שמכבדת את עצמה תצהיר על שוויון מלא, אני לא חושב שנעשה מספיק מאמץ בשוק על מנת ליצור גיוס עובדים שוויוני באמת. אם לא מגיעים אליך מועמדים "מגוונים", זה לא פותר אותך מלעשות בדק בית ולהבין מדוע. יכול להיות שהשפה שבה השתמשת לפרסום המודעה לא מכילה מספיק, או אולי דווקא שיטת ה-"חבר מביא חבר" המוצלחת משאירה בחוץ אנשים שלא דומים מספיק לעובדים הקיימים.

נטע עופר

תפקיד: Programmatic Media Buyer ב-GWM מקבוצת M51.

תפקידים קודמים: מנהל תחום.

מה זו גאווה בשבילך? החופש להיות מי שאני, לשתף את הנטיות המיניות שלי בציבור מבלי לקבל הרמת גבה ומבלי שזה יהפוך לשיחת היום.

Programmatic Media Buyer בקבוצת M51. צילום: שרון קנה

Programmatic Media Buyer בקבוצת M51. צילום: שרון קנה

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? היא לא, מכיוון שאין משקל לנטיות המיניות שלי במקום העבודה. מקבלים אותי כשווה בין שווים ונותנים לי את כל הפלטפורמות להתקדם ולהצליח.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? מעולם לא נתקלתי במקרה שכזה, אבל אני בטוחה שבמקומות מחוץ לתל אביב, בעיקר בפריפריות, עדין יש מועמדים לעבודה שלא מרגישים בנוח לחשוף את זהותם המינית.
לדעתי, בכדי לשפר אפשר להגביר את המודעות לכל סוגיית הלהט"בים.ות, לדוגמה כתבות על אנשים מהקהילה שמצליחים בתחומים שונים. בנוסף, יש להטיל על מעסיק שלא שוכר לעבודה עובד עקב נטיותיו המיניות את העונש הקבוע בחוק.

אלון רוס

תפקיד: מנהל תחום טכני ב-LogMeIn.

תפקידים קודמים: מנהל תמיכה טכנית ואיש QA ב-Perigen Solutions.

מה זו גאווה בשבילך? גאווה בשבילי זה להיות שלם עם עצמי ולהיות מסוגל לגרום לאנשים סביבך להרגיש בנוח עם מי שהם ומי שאת.ה.

מנהל תחום טכני ב-LogMeIn. צילום עצמי

מנהל תחום טכני ב-LogMeIn. צילום עצמי

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? ברמה האישית, הגאווה באה לידי ביטוי ב-LogMeIn בקבלה. לדוגמה, כשבן זוגי מגיע לבקר במשרד, אף אחד לא מרים גבה. העובדה שהוא גבר לא מהווה פקטור, ולעתים סטרייטים לא מבינים כמה זה לא דבר טריוויאלי. ברמה הרוחבית בחברה, הן בישראל והן באופן גלובלי, כמות הפעילות סביב הנושא היא עצומה. יש ערוץ סלאק ו-וובינרים לנושאים להט"ביים. בנוסף, LogMeIn תורמת לארגונים גלובליים של הקהילה, יש קבוצה רשמית של החברה שצועדת במצעד הגאווה בבוסטון ובתחילת החודש חיכה לעובדים על השולחנות שי קטן, יחד עם תזכורת שמתקיימים בתקופה הקרובה מצעדי גאווה ברחבי הארץ.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? אישית, לא נתקלתי באפליה בהיי-טק. גם לא זכור לי שאנשים קרובים אליי נתקלו באפליה מהסוג הזה. זה לא אומר שהיא לא קיימת, אבל יכול להיות שתחום ההיי-טק, מתוקף היותו גלובלי, פתוח יותר לגיוון ופחות סובלני כלפי הומופוביה וגזענות.

בחברות אחרות, ואפילו בלימודי ההנדסה, יצא לי להיתקל אצל אנשים בבורות, שהובילה לשיחות מסדרון שהכילו שאלות מביכות ומשעשעות. מכיוון שאני אדם יחסית פתוח, אני יכול רק לקוות שהשיחות האלה עזרו לאנשים להבין שלהט"בים, כמו סטרייטים, הם קודם כל בני אדם.

יואב שלזינגר

תפקיד: מנהל המדיה החברתית של WeWork ישראל.

תפקידים קודמים: מנהל המדיה החברתית של Wix.

מה זו גאווה בשבילך? גאווה היא משהו שכל אזרח, כל ילד וקשיש צריכים שיהיה להם. זו הזכות הבסיסית לחיות כשווה כמו כל אחד אחר, ללא הבדל צבע, דת או זהות מינית. לכולנו מגיע לחיות כשווים ולאהוב את מי שאנחנו רוצים.

מנהל המדיה החברתית של WeWork ישראל. צילום עצמי

מנהל המדיה החברתית של WeWork ישראל. צילום עצמי

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? השנה, WeWork הובילה את מצעד הגאווה בתל אביב עם המשאית המרכזית. בנוסף לכך, ביום יום, הגאווה היא דבר שנתפס כמובן מאליו ב-WeWork. אצלנו אין הבדל או אפליה על כל רקע שהוא, אנחנו מקבלים את כולם.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? דווקא בהיי-טק, אני חושב שזו סביבה יותר מקבלת מאחרות. בדרך כלל אלה חברות מתקדמות, שמבינות שעל מנת להתקדם עליהן להיות מודעות לענייני שוויון זכויות לכולם. תמיד ניתן לקיים יותר הרצאות בנושא ולחגוג את הגאווה לא רק בשבוע המיועד לכך, אלא כל השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים