"אנחנו נמצאים בעידן הדארוויניזם הדיגיטלי"

"נדרש לצמצם את הפער הקיים, בו הטכנולוגיה והחברה משתנות בקצב מהיר יותר ממה שהעסקים יכולים להתאים את עצמם", אמר דניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל, בכנס השנתי של החברה

דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל. צילום: אור קפלן

"אין כלל ספק שכל ארגון צריך להיערך לדור הבא של הדיגיטל. אנחנו בעידן של דארוויניזם דיגיטלי, בו הטכנולוגיה והחברה משתנות בקצב מהיר יותר ממה שהעסקים יכולים להתאים את עצמם. אלא שכמו בתיאוריה המקורית של דארווין, אלה שישרדו הם לא בהכרח המינים החזקים, או המהירים, אלא אלה שביכולתם להתאים את עצמם, להסתגל ולדעת להשתנות", אמר דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל.

מלכה דיבר בפתח הכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול Think Summit Tel Aviv. הכנס נערך היום (ה') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות 1,500 נציגי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים, והוא עמד בסימן חגיגות ה-70 ליבמ ישראל. את המליאה המרכזית הנחה איש הטלוויזיה ירון ברובינסקי.

לדברי מלכה, "כולנו כבר חושבים דיגיטל. עד היום, ראינו דיגיטל בארגונים בעיקר כתגובה לדרישות לקוחות שרוצים אפליקציות חדשניות. כך, נוצרו 'איי' דיגיטל בארגונים, אלא שברוב המקרים לא ראינו חשיבה כוללת, עסקית וחוצת ארגון. ברובן, האפליקציות נותרו עם תהליכים ידניים מאחור, בלי זמן תגובה מהיר שהצרכן ציפה לו".

"הדור הבא של הדיגיטל מביט על התהליך כולו, המתבסס על נתונים וניתוחם, בשילוב בינה מלאכותית וטכנולוגיות נוספות. רק מעט ארגונים נמצאים שם. מחקר שערכנו בקרב 2,000 מנכ"לים העלה שרק 28% מהם נמצאים בתהליך חשיבה שכזה", אמר. הוא הוסיף ש-"הדור הבא של הדיגיטל הוא פלטפורמה, עסקית ולא טכנולוגית, המאפשרת לארגון להיות אדפטיבי וגמיש, המגדירה אסטרטגיה ותפיסת עולם ארגונית".

"הפלטפורמה", ציין מלכה, "כוללת שלושה ממדים: נתונים, תהליכים עסקיים חכמים וקוגניטיביים, ואנשים. כך, יותר מ-75% מהמנכ"לים רואים במינוף הנתונים יעד בעל עדיפות ראשונה. בישראל, אנחנו רואים יותר ויותר ארגונים המשלבים בינה מלאכותית במערכות שלהם וכך מייצרים ערך. כך, בעזרת העוזר האישי המבוסס על ווטסון, הראל ביטוח אפשרה ללקוחות להוסיף כיסוי לפוליסה בעזרת AI. כך, מירסק, תאגיד הספנות הגדול בעולם, בנה פלטפורמה שחברות בה 100 חברות ספנות, ביניהן צים, ושהופכת את רישומי הנייר לתהליך דיגיטלי, מבוסס בלוקצ'יין. לחברות בה, המתפעלות עסקים בהיקף שנתי של ארבעה טריליון דולר, יש גישה משותפת לטרנזקציות העסקיות, בלי פשרה על פרטיות וסודיות. הפלטפורמה הביאה לקיצור זמני שילוח ולחסכון של 25% בעלויות".

הכל בזכות הענן

"הענן", הסביר מלכה, "הוא המאפשר לעשות זאת. הוא כבר בדור הבא – לא זה הטכנולוגי, אלא העסקי, שנמצא על שולחן ההנהלות. ארכיטקטורת הענן מאפשרת לבנות מודלים עסקיים חדשים, עם זמן הגעה קצר לשוק".

הוא דיבר על רכישת רד-האט על ידי יבמ ואמר כי היא "משמעותית ביותר עבורנו, והפכה אותנו לספק מוביל של ענן היברידי. ל-85% מהארגונים המצויים בענן יש חמישה ויותר עננים שונים. 98% מהשאר יעברו בשלוש השנים הקרובות לסביבת ענן היברידית. אנחנו יכולים לספק את הפתרון לכך".

"כל הסביבות נדרשות לנגן יחד ולעשות זאת בצורה חכמה ומאובטחת", אמר מלכה. "הדור הבא של הדיגיטל דורש שקיפות ואמון, אלה אבני יסוד במערכות היחסים עם הלקוחות. פלטפורמת הדיגיטל בדור הבא תבוסס על תשתית אבטחת מידע והגנת סייבר, בשילוב בינה מלאכותית – לניתוח, מניעה ותגובה לפריצות אבטחה. ה-AI מייצר תובנות איכותיות פי 10 מהיום. מעל רובד התהליכים הקוגניטיביים והאבטחה יש רובד חשוב של אנשים. הם חלק מהשינוי".

לסיכום, הוא ציין כי "כולנו מבינים את התועלות העצומות הטמונות בטכנולוגיה ולכן עלינו על הרכבת הזו. אנחנו יכולים לזהות מגמות ולהכין את הדור הבא לקראתן. זה מה שאנחנו עושים כבר 70 שנים – ונמשיך לעשות עוד שנים רבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים