נשים ומחשבים: נגה בלבן, Voicenter

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נגה בלבן, מנהלת שיווק ב-Voicenter

נגה בלבן, מנהלת שיווק בוויס סנטר. צילום: עדי זלק וינר

שם: נגה בלבן.

תפקיד: מנהלת שיווק ב-Voicenter.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: מנהלת מחלקת קשרי לקוחות, מנהלת חוויית לקוח.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה וחינוך, מ"כית טירונים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הגעתי לתחום לגמרי במקרה אחרי התפקיד הראשון שלי. חיפשתי תפקיד שמשלב ניהול ועבודה עם אנשים ולקוחות והגעתי  ל-Voicenter לניהול חווית לקוח, תפקיד שלחלוטין עונה על ההגדרה של מה שחיפשתי. כגורם שאינו טכני בחברה טכנית, אין אפשרות לא להכיר את המוצר מכל צדדיו ואת העולם הטכנולוגי, לכן תהליך הלמידה היה תוך כדי העבודה. לאחר חשיפה של כמעט 4 שנים ב-וVoicenter אין לי ספק שעולם הטכנולוגיה הוא המקום שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? ב-Voicenter אני יכולה להגיד שמעולם לא חוויתי אפליה נגד נשים. ההיפך הוא הנכון. אנו רוצים להגדיל את כמות הנשים בחברה. עם זאת, אני פעילה בקבוצות נשים בעולם ההיי-טק ומכירה את הקשיים והאתגרים שנשים צריכות להתמודד איתן אם בשאלות שפעמים רבות גם אינן חוקיות בראיונות עבודה, שכר נמוך יותר או קשיים בקידום למשרות בכירות. אין ספק שמדובר בתופעה שאין לה מקום בתעשייה המעודדת חדשנות וקדמה טכנולוגית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? עד היום לא נתקלתי באפליה בתעשייה ואני מקווה שאוכל לשמור על נתון זה לאורך זמן. אפליה פעמים רבות מבוססת על הנחת העבודה שהאישה היא הדמות המרכזית שמטפלת בילדים ולכן המסירות (שלעיתים מתבטאת בשעות עבודה רבות) לעבודה היא פחותה משל גבר. הנחה זו היום היא כבר אינה רלוונטית בשל התקופה שבה אנו חיים ובשל העובדה שגברים הנם שותפים מלאים בגידול הילדים. ניתן לראות היום יותר ויותר גברים שאינם המפרנסים העיקריים וגם גברים שיוצאים לחופשת לידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים