גוגל חוגגת 50 שנה של גאווה

החברה חוגגת את חודש הגאווה בדודל מיוחד, שמציין 50 שנה למהומות סטונוול – אבן דרך בהיסטוריה הלהט"בית

הדודל הגאה של גוגל. צילום מסך

גוגל מציינת היום (ג') בדף הבית שלה את חודש הגאווה עם דודל מיוחד, שחוגג 50 שנה של היסטוריה להט"בית. בדודל, שמעוטר בשלל צבעי הקשת, נראית התפתחות הגאווה – ממספר מועט של להט"בים מחוץ לארון ב-1969 ועד למספר הגדול הרבה יותר כיום.

הסיבה לכך שמדובר דווקא ב-50 שנה הוא שביוני 1969 (ב-29 בו, ליתר דיוק) החלו מהומות סטונוול, שמהוות אבן דרך במאבק הלהט"בי ושבעקבותיהן צועדים מצעדי הגאווה במקומות רבות בעולם, כולל בישראל, בחודש זה. באותו היום מאסה קבוצה של להט"בים שבילו בפאב הסטונוול אין בניו-יורק מהפשיטות הכמעט יומיות של המשטרה על המקום. במקום לשתוק ולקבל את רוע הגזירה, הם החליטו להפגין – אחת הפעמים הראשונות שבהן להט"בים יצאו בגלוי ודרשו את זכויותיהם, בוודאי במסה כזאת של אנשים. שנה לאחר מכן נערך בניו-יורק מצעד הגאווה הראשון, לציון המאורע, ומאז הוא נערך בכל שנה.

בנוסף לדודל, העלתה גוגל תערוכה באתר האומנות שלה, Google Arts & Culture, שעוסקת במהומות סטונוול. לתערוכה שותפים גופים רבים והיא כוללת, בין השאר, סיור וירטואלי באנדרטה שהוקמה בניו-יורק לציון המהומות, תיעוד היסטורי של האירועים ועדויות אישיות של חברי הקהילה על החיים שלפניהן.

גוגל היא אחת מחברות ההיי-טק הידועות בתמיכתה בקהילת הלהט"ב ובמאבקה לשוויון, והייתה בין החברות הראשונות שהוקמה בהן קבוצה של עובדים גאים – ה-Gayglers. היא אף משתתפת במצעדי גאווה ברחבי העולם ותורמת לקהילה הגאה בישראל. עם זאת, בשנה שעברה עלו טענות נגד יוטיוב, שנמצאת בבעלות גוגל, שלפיהן היא הצמידה פרסומות הומופוביות לתכנים להט"בים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים