תעשיית הרחפנים הסינית על הכוונת של האמריקנים

המחלקה לביטחון המולדת הוציאה אזהרה מפני יצרניות רחפנים סיניות, ומכך שהדטה מהטיסות של הציוד מתוצרתן בשמי המדינה עלול להישלח לממשלה הקומוניסטית, שיחסיה עם ארה"ב רעועים במיוחד ● יצרנית הרחפנים הסינית DJI Technology, שככל הנראה הייתה הגורם העיקרי לאזהרה הגיבה לדברים

גם רחפני פנאיוספורט עלולים להפוך לכלי איום. רחפן Inspire של DJI. צילום אילוסטרציה: יח"צ

וושינגטון הוציאה לאחרונה אזהרה כי רחפנים סיניים עלולים לספק לסוכנויות ריגול בבייג'ינג "גישה בלתי מוגבלת" לנתונים גנובים, כך על פי דיווח של ה-CNN.

המחלקה לביטחון המולדת שלחה את ההתראה ביום ב', ובה היא מסמנת רחפנים שנבנו ויוצרו בסין כ"סיכון פוטנציאלי למידע של הארגון שלכם".

ה-CNN הוסיף וכתב כי לממשלת ארה"ב יש "חששות כבדים לגבי כל מוצר טכנולוגי שלוקח נתונים אמריקניים לשטח של מדינה רודנית, המאפשרת לשירותי המודיעין שלה גישה בלתי מוגבלת לנתונים או להפרות אחרות הנגישות לכך".

האזהרה מגיעה בזמנים שבהם המגזר הטכנולוגי של סין זוכה בביקורת חסרת תקדים על מעורבותו בקשרים, לכאורה, עם השלטונות במדינה, ובסיוע לה בריגול אחרי המערב, וכל זאת כחלק ממלחמת הסחר בין סין לארה"ב.

מי הבאה בתור אחרי וואווי? DJI?

ההתראה מזהירה ספציפית מפני התרחיש שרחפנים יכולים לשלוח דטה רגיש שליקטו בעת טיסותיהם בשמיים אל הממשל הסיני או לסוכנויות הביון שלו. ומאחר שמרבית מהרחפנים הנרכשים בצפון אמריקה מיוצרים על ידי חברת DJI הסינית משנזן, הרי שהאצבע של השלטונות האמריקנים – כך לפי הסברות שהועלו בתקשורת האמריקנית בכלל ובדיווח של CNN בפרט – הופנתה למעשה כלפי החברה המסוימת. המגזין The Verge אפילו שואל ישירות בכותרתו בנוגע לאזהרה: "אחרי שארה"ב חיסלה את וואווי, האם ייתכן ש-DJI היא הבאה בתור?"

ובאמת, לאחרונה נדמה שארה"ב נעצה מסמר אחרון ביכולותיה של חברת וואווי – יצרנית הסמארטפונים הסינית השנייה בגודלה בעולם – לעשות עסקים בתחומה.

בעקבות החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לחתום על צו חירום שאוסר על חברות אמריקניות לרכוש ולהשתמש בציוד תקשורת מחברות זרות המציבות סיכון ביטחוני לאומי, בהן וואווי, הודיעה שורה של חברות היי-טק ואינטרנט אמריקניות גדולות השבוע כי הן מצטרפות לחרם על וואווי, שמוביל הנשיא. בין החברות הללו נמצאות גוגל, אינטל, קוואלקום וברודקום.

יצרנית הרחפנים הסינית DJI, הגיבה לאזהרה של ממשלת ארה"ב, שרבים, כאמור, מאמינים כי הייתה מכוונת ספציפית אליה, ואמרה כי כל הנתונים שכלי הטייס מתוצרתה, מאחסנים, מעבדים ומועברים "נשלטים לחלוטין" על ידי המשתמשים. החברה סיפקה את תגובה בהצהרה רשמית שפרסמה בגלובל טיימס – גוף מדיה הנשלט על ידי הממשלה בסין – ברשת החברתית הסינית ווייבו.

DJI מסרה כי תקני האבטחה שלה הוכחו "שוב ושוב" ברחבי העולם, והוסיפה כי היא מציעה ללקוחות גם הגדרה המאפשרת להם לכבות את החיבור של הרחפן שבו הם משתמשים לאינטרנט, ולאחסן מידע באופן מקומי בלבד.

"האם כל החברות הסיניות המוצלחות יספגו לחצים מארה"ב?", הוסיף הגלובל טיימס הערה משלו להצהרה ששיתף, והמשיך וכתב ש"הדיווח של ה-CNN גורם לנו להיות מודאגים מרמת הסובלנות של ארה"ב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים