מערכת ההפעלה Android Q תתמוך גם במצב שולחני

אנשי גוגל בישרו על כך בכנס המפתחים של ענקית החיפוש, ודיווחו כי בנוסף ניתן יהיה להריץ למעשה אפליקציות עם תמיכה בעבודה בריבוי מסכים, כשמסך הטלפון והמסך השולחני עובדים במקביל

אבטחה משופרת ב-Android 12

גוגל מתכוונת לשלב תמיכה בעבודה במצב שולחני ב-Android Q. מדובר בפיתוח שנמצא בתחילת הדרך, אך כבר הוצג בפועל בכנס המפתחים שלה, גם אם לא באופן רשמי וישיר.

התמיכה במצב עבודה שולחני, בעת חיבור מסך גדול, הוצגה במהלך ההרצאות למפתחים. המרצים אף עודדו את הנוכחים להתחיל לחשוב על האפשרות הזו ולהתאים את האפליקציות שלהם למצב העבודה החדש.

אנשי גוגל הסבירו בנוסף שניתן יהיה להריץ למעשה אפליקציות עם תמיכה בעבודה בריבוי מסכים, כשמסך הטלפון והמסך השולחני עובדים במקביל. ניתן יהיה אף לבצע התאמות שונות לכל אחת מסביבות העבודה בנפרד, כשלמעשה התצוגה על המסך הגדול תהיה במעין חלון – ובגוגל מסרו שיהיה צורך לקחת בחשבון שגודלו של החלון הזה יהיה ניתן לשינוי דינמי.

בנוסף, המפתחים יצטרכו לוודא שהאפליקציה תדע להתאים את עצמה באופן אוטומטי לסביבת העבודה, כולל כמובן התאמת הממשק.

התמיכה האוטומטית במצב עבודה שולחני בסביבת העבודה של אנדרואיד, עם שינוי אוטומטי בעת חיבור של מסך גדול, היא אחד הגביעים הקדושים של מערכת ההפעלה של גוגל, ואחד החידושים שמעוררים ציפיות רבות למדי.

יש להזכיר שוואווי וסמסונג כבר עובדות זמן רב למדי על תמיכה במצב עבודה שולחני, ובמקרה של סמסונג מדובר כמובן ב-DeX שהוא מעין תחנת עגינה שמאפשר למכשירי ה-Note האחרונים של החברה לעבוד עם מסכים גדולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים