נשים ומחשבים: דנה מיולגאי, פיבו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דנה מיולגאי, שותפה מייסדת וה-CPO של פיבו

דנה מיולגאי, שותפה מייסדת וה-CPO של פיבו. צילום: עידו לביא

שם: דנה מיולגאי.

תפקיד: שותפה מייסדת וה-CPO של פיבו – סטארט-אפ בתחום הפינטק, שפיתח פלטפורמה שמאפשרת לשכירים לבצע החזר מס באופן דיגיטלי.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: מנהלת מוצר ב-Wix. כמתנדבת, הייתי בעבר מנהלת אזור השרון ב-She Codes וכיום אני חברת ועד הנהלה בארגון Wize – מיזם שמטרתו להנגיש מדע, יזמות, חדשנות וטכנולוגיה לקהל הרחב דרך חיי הלילה.

השכלה ושירות צבאי: שירתתי ביחידת 8200 וסיימתי תואר ראשון במדעי המחשב.

משפחה: בזוגיות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כבר מגיל 14 אהבתי מחשבים וטכנולוגיות חדשות והייתה לי תכנית חיים ממש ברורה – ידעתי שאני רוצה ללמוד מדעי המחשב, לעבוד בחברת היי-טק ומתישהו להקים סטארט-אפ משלי. אלה מטרות שהצלחתי להגשים בסטארט-אפ שהקמתי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? כמובן. אני חושבת שזה נובע מכך שאחוז הנשים בתעשייה במשרות בכירות וטכנולוגיות נמוך באופן משמעותי מאחוז הגברים. רק באחרונה, רשות החדשנות פרסמה שעל פי מחקרים, מיזמים בהובלת נשים מהווים רק 8% מכלל המיזמים הטכנולוגיים בישראל, בדומה לעולם, ורק 29% מכלל העוסקים במחקר ופיתוח בתחומי המדע והטכנולוגיה הם נשים. בנוסף לכך, יש מחקרים שמראים שבהיי-טק בארץ קיימים פערי שכר בין המינים. דווקא מהמקום הזה ומהחוויה האישית שלי, אשמח לראות עוד נשים בתפקידים טכנולוגיים ובמשרות בכירות בהיי-טק.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? לא חוויתי משהו כזה באופן אישי. התמקדתי בלעשות עבודה טובה ולדרוש את מה שמגיע לי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלן

    זכותי לומר שאני מכירה את דנה מספר שנים, המסירות, האכפתיות, הטוטליות המאפיינות אותה מרשימות ביותר תוך שמירה קפדנית על קשר פתוח, חם, מעשיר וכל זה בטבעיות ובצניעות. בת אדם מעוררת השראה.

אירועים קרובים