ההיי-טקיסט המשייט: גיבושון בלב ים

טרנד הקרוזים, אשר החל לפני מספר שנים כטפטוף של טיולי נישה, הפך לאחרונה לשיטפון המציף את השוק במגוון עצום של חבילות שייט, במגוון מודלים ויעדים ● לצד הפלגות הענק, יש גם הפלגות לקבוצות קטנות, לגיבושון חד פעמי ועוד

05/05/2019 09:07
ההיי-טקיסט המטייל

טיולי Celebrity Discovery החדשים של Celebrity Cruises מציעים לגלות את אירופה דרך סיורי חופים שחושפים זווית אחרת של היבשת. הסיורים הראשונים המוצעים מתמקדים במערב הים התיכון, אליהם יתווספו בקרוב גם סיורים נוספים ברחבי העולם.

הסיורים תוכננו עבור קבוצות קטנות, עם הגבלה של עד 24 איש, מה שמאפשר אינטראקציה עם המדריך וחווית טיול אישית. הסיורים נעים בין סיורים אקלקטיים והרפתקאות טבע ועד סיורים למוקדי "החובה" התיירותיים בכל נמל.

בין הסיורים החדשים, סיור בניס ובכפר הציורי סנט פול דה ונש, המשלב ביקור בכספת תת קרקעית מהמאה ה-17 וארוחת צהריים במסעדת Colle-sur-Loup בעלת כוכב מישלן. לחובבי הקולינריה יש גם סיור פסטה איטלקי, הכולל ביקור במפעל הפסטה המפורסם Martelli, וצפייה בהדגמה של הכנת פסטה במסעדת Torre a Cenaia שבטוסקנה. לחובבי מוסיקה מוצע סיור הכולל קונצרט מוסיקה מימי הביניים במגדל הפעמון שבבזיליקה הסודית בברצלונה, או טיול באזור הכפרי של פלמה דה מיורקה, בשילוב ביקור במנזר העתיק La Cartuja לקונצרט פסנתר פרטי.

"תחום השייט ממשיך לצבור פופולריות ומשנה לשנה אנו רואים עלייה מתמדת בביקוש להפלגות. גם בתחום הפלגות היוקרה אנו רואים שינוי במגמה, אם בעבר מירב הנוסעים באניות היוקרה היו מטיילים וותיקים שמכירים את ענף השייט, בשנים האחרונות אנו רואים כי יותר צעירים בממוצע גילאי 40 בוחרים בחבילות הבוטיק", ציין אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה, נציגת מכירות של תאגיד השייט רויאל קריביאן בישראל. "מבחינת איכות החוויה, כיום, המפליגים אינם בוחרים באנייה כאמצעי תחבורה, אלא מחפשים שילוב של חוויה אורבנית, גאוגרפית וימית במוצר אחד שמוגש בתנאי שירות מפנקים", הוא הוסיף.

בתוך כך, בימים אלו יוצאת אזמארה קלאב קרוזס בקמפיין חדש תחת הכותרת Explore Further ומציעה מעל 900 סיורי חוף חדשים, המתמקדים בחוויות אישיות הכוללות לילה ועגינה בנמלים קטנים, בהם ניתן לרדת ליבשה כאחד המקומיים ולחוות את היעד באופן אותנטי. "יצרנו סיורי חוף המאפשרים לחוות את היעד עם פרספקטיבה רעננה ועמוקה ", אמר לארי פימנטל, נשיא ומנכ"ל אזמארה קלאב קרוזס. דוגמא לסיור חוף צבעוני במיוחד: ערב אופנה וייטנאמית מסורתית – הו צ'י מין, וייטנאם : מבט קרוב על אמנות ה-Ao Dai, הלבוש המסורתי הוייטנאמי, סיור בגלריה וצפייה בתצוגת אופנה המלווה במוסיקה מסורתית.

אורגד מזרחי, מנכ"ל אמסלם תיירות. צילום: יח"צ

אורגד מזרחי, מנכ"ל A-sailing. צילום: יח"צ

A-sailing מקבוצת אמסלם תיירות: חופשה מגבשת וחווייתית על יאכטה

למי שמעוניין לחוות את הגלים יותר מקרוב, מציעה קבוצת אמסלם תיירות את A-sailing: חופשה מגבשת על סיפונה של יאכטה, לטיול מאורגן "על הים". בחופשת שייט ביאכטה יוצאים לגלות יעדים חדשים, יורדים לשחות במפרצי קסומים, דוגמים ארוחת דגים מקומית וחוזרים לחוף מבטחים גדושי חוויות מסוג אחר. להפלגות היאכטה ניתן לצאת מנמל חיפה בו מחזיקה החברה צי יאכטות (הפלגה ישראל-קפריסין), או לחילופין לטוס ליעד ממנו יוצאת ההפלגה (צרפת). "כל יאכטה מיועדת ל 6 עד 8 מפליגים וסקיפר. החופשה מתאימה לטווח גילאים רחב, ואידיאלית לקבוצת עמיתים לעבודה. הטיול משלב בין עולמות תוכן של היסטוריה, שייט וקולינריה. בין היעדים, הריביירה הצרפתית ופרובנס, חיים על הים, מטיילים גם בערים וחופים, משלבים יקבים, יינות ומטעמים מאחד המטבחים העתיקים בעולם", מספר אורגד מזרחי, מנכ"ל A-sailing.

טיול יאכטה צרפתי מומלץ לאוהבי הים והקולינריה – תחומים שמתחברים יחדיו מעולה, יוצא ממרינה Port Pin Rolland ונמשך שבוע מלא. הסיורים הקולינריים מבוצעים ע"י מדריך מקומי דובר אנגלית ומתחילים בסיור רגלי בעיר מרסיי, ביקור בשוק הדגים, טעימות שוקולד לצד טעימות של המשקאות המקומיים המפורסמים פסטיס ואבסינת, וארוחת בויאבז (מרק דגים צרפתי). עוד כולל הסיור ביקור ביקבים, מפעלי גבינות מקומיים, ובתי בד. כל אלו משולבים בשייט על רצועת החוף המדהימה של פרובנס והריביירה, עם גיחות לחופים ולמידה משותפת לתפעול צוותי מגבש של היאכטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים