מדוע לא הוזמן הממציא המקורי של מיינקראפט לאירוע העשור למשחק?

מרקוס (נוטץ') פרסון כבר לא מעורב בפיתוח המשחק המצליח במשך שנים, וכעת "בגלל הערותיו ודעותיו" לא הוזמן לאירוע הנוצץ שמשיקה הבעלים הנוכחיים, מיקרוסופט ● הענקית מרדמונד רכשה את סטודיו המשחקים מוג'אנג, שהיה בבעלותו של פרסון ושפיתח המשחק הפופולרי, ב-2014

מיינקראפט

כעשר שנים חלפו מאז שחרורה של גרסת טרום ההפצה הראשונה של הכותר המצליח מיינקראפט – משחק אינדי בסגנון ארגז חול – ב-17 במאי 2009, וכעת מתוכננת מסיבת העשור לכבודו. אלא שיוצרו, המפתח השוודי מרקוס (נוטץ') פרסון, אינו מוזמן לחגיגות יום ההולדת שעתידות להיערך בשטוקהולם.

בשנת 2014 רכשה מיקרוסופט, בתמורה ל-2.5 מיליארד דולרים, את סטודיו מוג'אנג, שהיה בבעלות פרסון, ושפיתח את המשחק. עם החלפת הבעלות עזב פרסון את החברה, אך מאז הולכת הענקית מרדמונד ומתכחשת לו, וכעת היא הסבירה למגזין וראייטי ש"הערותיו ודעותיו אינן משקפות את אלו של מיקרוסופט או של מוג'אנג, ואינן מייצגות את Minecraft", ולכן הוא לא רצוי באירוע הקרב ובא.

אבל מהן אותן "הערות ודיעות"?

פרסון הפך את עצמו לאדם לא אהוד, וכנראה גם לפרסונה נון גראטה באירועים חגיגיים, בגלל טוויטים שהעלה ופרסם לאורך השנים בחשבון הטוויטר שלו, שכללו ציוצים עם הצהרות הומופוביות, סקסיסטיות, גזעניות וימניות באופיין.

ההצהרות של פרסון, לפי הביזנס אינסיידר, נעות בין להיות ביקורתי על נושאים הקשורים במשחק "שלו" מיינקראפט לתמיכה בתיאוריות קונספירציה שונות, שאחדות מהן חביבות במיוחד על תומכי הימין וטראמפ. בנוסף, במקרים מסוימים הביע פרסון דעות פוגעניות כלפי טרנסג'נדרים ובמקרים אחרים כתב דברים כמו: "אם אתה עדיין בצד שמאל, בבקשה תתעורר, אתה רע".

פרסון גם נוטה לגונן על לבני עור. למשל, בנובמבר 2017 כתב: "זה בסדר להיות לבן" ובדצמבר אשתקד צייץ כי "ברור שיש אג'נדה נגד גברים לבנים".

דבריו אלו, בין היתר, היו שגרמו למיקרוסופט להתנער ממנו ולוותר באלגנטיות על הזמנתו לאירוע העשור, אבל לפי דיווחים עוד קודם לכן העלימה הענקית את שמו של פרסון מהמסך הפותח של המשחק שיצר.

פרסון עצמו לא התייחס בינתיים לבחירה של מיקרוסופט שלא להזמינו לאירוע. כדאי להזכיר כי מכירת הסטודיו שלו הותירה אותו מיליארדר והוא עבר לווילה בארצות הברית. אלא שמאז הוא התפרסם בעיקר בשל התבטאויותיו שאחריהן עוקבים 3.7 מיליון משתמשים בטוויטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים