לקוחות אמזון פריים יקבלו את הרכישות בתוך 24 שעות

החברה מקצצת בחצי את זמן הגעת המשלוחים למנויי השירות, שעמד עד כה על 48 שעות ● השירות מוצע בערים מסוימות בארצות הברית ובאירופה - אך בינתיים לא בישראל

האם גם הטיפ לשליח צריך להיות גדול יותר? צילום: BigStock

שירות אמזון פריים, שמספק משלוח בתוך 48 שעות והטבות נוספות, יהיה מעתה אפילו מהיר יותר: החברה מבטיחה כעת למנויי השירות כי הם יקבלו את מוצרי הפריים שלה שאותם ירכשו בתוך 24 שעות.

אמזון מציבה בכך אתגר גדול יותר למתחרותיה ומזרזת את משלוח מוצרי הפריים ביממה, ללא כל הגבלת מינימום על סכום הרכישה. תמורת כ-120 דולר לשנה, או 13 דולר לחודש, מקבלים המנויים את שירות המשלוח המהיר, כמו גם את שירות הסטרימינג שלה, שכולל מוזיקה, סרטים ועוד.

ענקית המסחר האלקטרוני הודיעה על החידוש בשירות בשיחה עם משקיעים על תוצאות הרבעון. מנהל הכספים הראשי של אמזון, בריאן אולסבסקי, ציין במעמד זה כי החברה תשקיע ברבעון הנוכחי 800 מיליון דולר בשיפורים הנדרשים בתשתית המשלוחים כדי להפוך את המשלוח בן היום האחד לנוהג, ולא ליוצא מן הכלל, למנויי הפריים שלה. בתחילה מתמקדת אמזון בהטמעת השירות המהיר, של משלוח בתוך יום אחד, בארצות הברית, אך היא מתכננת להפוך אותו לגלובלי, כאשר במדינות מסוימות (בריטניה, גרמניה וצרפת) הוא כבר קיים.

"הרחבנו בחודש האחרון את מבחר המוצרים והאזורים שהשירות המהיר תומך בהם, ועדיין לא סיימנו", הודיעה החברה. "עשינו צעד משמעותי", ציין אולסבסקי, "וייקח לנו זמן להשיג אותו".

כ-100 מיליון מנויי פריים ברחבי העולם

מספר המנויים על שירות אמזון פריים ברחבי העולם עומד כיום על כ-100 מיליון. בשנה שעברה העלתה החברה את מחיר המנוי מ-99 דולר ל-119 דולר לשנה, לאחר שבנתה במשך 20 פלוס שנות פעילותה את הבסיס הלוגיסטי לעסקי המכירה המקוונת של ומיקמה את עצמה הרבה לפני מתחרותיה.

ניתן לומר כי אמזון היא זו שקובעת רבים מכללי המשחק בעולם האי קומרס. החברה מיצבה את עצמה כקובעת הסטנדרטים של המשלוחים בקניות המקוונות, ובמשך שנים הוציאה מיליארדי דולרים כדי לפתח ולשפר את שרשרת האספקה שלה, שכוללת, מלבד שירות הפריים, ערוצי משלוח נוספים, כמו לוקרים לאיסוף משלוחים ושירות Amazon Day, שמאפשר ללקוחות לבחור יום שבועי קבוע לקבלת הזמנותיהם. השקעות אלה, לדברי אנליסטים, כמו גם שירותי הענן שלה (AWS), שסיפקו חלק גדול מרווחיה, אפשרו לחברה להפחית בעלויות הקמעונות שהיא מוציאה ולפתח רשת לוגיסטית שאין לאף אחת מהמתחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים