הצפון מלא בכישרון

אמש הודיעה הרשות לחדשנות במסגרת אירוע "צפונהייטק" בפארק ההיי-טק בר לב על השקת פיילוט לאומי שמטרתו לעודד הקמת מרכזי פיתוח בפריפריה

16/04/2019 16:31
אביגדור וילינץ, יזם טכנולוגי, פרופ' זיאד חנא, מנכ"ל מרכזי הפיתוח של קיידנס, אהרון אהרון, מנכ"ל הרשות לחדשנות, דרור גלוברמן, מנחה הפאנל, סאמר אעמר, מדען נתונים בכיר במיקרוסופט, ד"ר ניצה קרדיש, סמנכ"לית בכירה בקבוצת טרנדליינס ויו"ר קרן אגטק בסינגפור וספיר בן הרוש, מנהלת השקעות בפיטנגו ומנהלת קהילת בוגרי 8200 צעירים. צילום: יוליה ברזינה

ריכוז חברות ההיי-טק בתל אביב והמרכז הוא אחת הבעיות הבוערות של המשק הישראלי, כאשר 77% מהסטארט-אפים נמצאים במרכז הארץ ורק 12% באזור חיפה והצפון. מסיבה זו הושק אתמול (ב') הפיילוט של רשות החדשנות, שמטרתו להוביל לשינוי המצב הקיים.

למעלה מאלף מחפשי עבודה "צפוניים", מהנדסים וסטודנטים להנדסה, הגיעו במסגרת האירוע לפארק היי-טק בר לב שבין עכו לכרמיאל, לאירוע תעסוקה פרי שיתוף פעולה של רשות החדשנות עם הפארק הצומח.

האירוע התקיים בהשתתפות אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, יעל יגרמן לביא יו"ר פארק היי-טק בר לב והמנכ״ל רם לוינסון, מתי זינדר מנכ"ל ספירל סלושנס ובכירי חברות היי-טק מובילות בהן צ'ק פוינט, פלייטיקה, סייברארק, אאוטבריין, Fiverr, SimilarWeb, WalkMe ועוד, הבוחנות אפשרות להקים שלוחות בפארק.

תכנית שלוחות בפריפריה של רשות החדשנות

במסגרת האירוע הפעילו החברות ביתנים, בהם שיקפו את הזדמנויות התעסוקה שהן מציעות. כמו כן הוצגה תכנית שלוחות בפריפריה של רשות החדשנות. יגרמן לביא, יו"ר פארק היי-טק בר לב, אמרה בפתח אירוע קבלת הפנים לבכירים: "אני שמחה לפתוח את "צפונהטק" שמטרתו להפגיש בין חברות ההיי-טק לבין ההון האנושי האיכותי באזור. בחרתי לכהן כיו"ר פארק היי-טק בר-לב במטרה להביא 5,000 מקומות תעסוקה בתחום ההיי-טק לאזור ובכך לשנות את פניו. יש באזור עובדי היי-טק ברמה גבוהה, בני דתות שונות, נשים וגברים, שמביאים יצירתיות וחשיבה פורה. 35,000 סטודנטים בקרבת הפארק, בטכניון, באוניברסיטת חיפה, ב"אורט בראודה" ובמכללות נוספות. הדור הבא של ההיי-טק הישראלי כבר כאן ויישאר כאן אם רק תהיה לו הזדמנות. תתפלאו, לא כל אנשי ההיי-טק רוצים לגור ולעבוד באזור המרכז", ציינה.

"לפי הדו״ח האחרון של רשות החדשנות, חסרות 15,000 משרות במקצועות טכנולוגיים-בעיקר תוכנה חומרה", אמר בפתח דבריו אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. "מצד שני, 77% מסך כל הסטרטאפים נמצאים בלב המרכז, והעובדים הם בעיקר גברים, יהודים ולא חרדים. הפוטנציאל של אזור הצפון אדיר- כוח אדם איכותי, 7,500 עובדי רפאל ומאות עובדי התעשייה הביטחונית שלא נגישה לאוכלוסייה הערבית. במסגרת תכנית שלוחות בפריפריה של הרשות, היא תתמרץ חברות היי-טק לפתוח מרכזי מו"פ בפריפריה, כאשר חברה אשר תבצע 80% מהפעילות שלה בפריפריה ו60% מעובדיה יתגוררו בפריפריה, תזכה לתמיכה בגובה 10 מיליון ₪ במשך שלוש שנים. לתכנית תתווסף תמיכה בפעילות היערכות בשנה הראשונה והתאמות נדרשות נוספות".

במסגרת האירוע התקיים פאנל מומחים בהנחיית כתב הטכנולוגיה דרור גלוברמן בו השתתפו יזמים ומנהלי חממות הפועלים בצפון. בפאנל לקחו חלק אביגדור וילינץ, יזם טכנולוגי, פרופ' זיאד חנא, מנכ"ל מרכזי הפיתוח של קיידנס, סאמר אעמר, מדען נתונים בכיר במיקרוסופט, ד"ר ניצה קרדיש, סמנכ"לית בכירה בקבוצת טרנדליינס ויו"ר קרן אגטק בסינגפור וספיר בן הרוש, מנהלת השקעות בפיטנגו ומנהלת קהילת בוגרי 8200 צעירים.

צילום: יובל רובין

צילום: יובל רובין

זינדר מייסד ומנכ״ל ספירל סלושנס שכבר פועלת בפארק, בירך על ההזדמנות להעסיק אוכלוסייה הטרוגנית. "במקום הזה יש הזדמנות לעשות שינוי, לגייס כוח אדם מגוון להביא אנשים מחלקים שונים בחברה, לחבר בין חלקים שונים בחברה המפולגים על בסיס דת לאום והכי חשוב- לאחות קרעים. אצלנו מדברים ערבית ועברית ומתחברים סביב טכנולוגיה".

"אנחנו לא סטרטאפ ניישן, אנחנו תל אביב ניישן", ציינה בן הרוש, מנהלת השקעות בפיטנגו ומנהלת קהילת בוגרי 8200 צעירים. "כיום אני מתגוררת בהרצליה, אך הייתי רוצה לחזור לצפון, לגור, לעבוד ולגדל כאן את ילדי. אני מכירה את ההון אנושי בצפון ואין סיבה שלא ננצל אותו. יש בצפון טאלנטים איכותיים ומוכשרים, אך יש מחסור במשרות ופערי שכר משמעותיים שדורשים טיפול", הדגישה.

ד"ר קרדיש, סמנכל"ית בכירה בקבוצת טרנדליינס ויו"ר קרן אגטק סינגפור: " אני מייצגת חממה טכנולוגית, שיעודה להשקיע בטכנולוגיות בשלבים מוקדמים. כדי לתת לחברות האלה להגשים את הייעוד שלהן ולהגיע לאבני דרך, נדרשות תשתיות. רוב חברות החממה שלנו יושבות ביוקנעם וצפונה בזכות התמיכה שאנו נותנים להם. הדבר הכי יקר ערך ובלתי ניתן להחזרה הוא הזמן שלנו".

פרופ' חנא, מנכ"ל מרכזי הפיתוח של חברת קיידנס :" החברה הערבית ענייה, ולהביא את ההיי-טק מהמרכז לצפון ללב החברה הערבית זה דבר עם משמעות חברתית. האקו סיסטם מסביב מתפתח, הפער החברתי מצטמצם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים