הסוף לעקיצות של נהגי המוניות בטרמינלים?

חדש באל על: שירות Taxi pool יאפשר לטסים לחלוק נסיעה משדה התעופה ולצמצם משמעותית את העלויות המופרזות

07/04/2019 11:15
ההיי-טקיסט המטייל

בעידן הלואו-קוסט, מחירה של נסיעה במונית מנמל התעופה למלון הממוקם במרכז עיר גדולה חופף לפעמים למחיר כרטיס הטיסה עצמו. אבסורד? היי-טקיסט או טרמפיסט, בכל מקרה, המטייל הישראלי שונא להיות פראייר. בדיוק עבורו תפרה אל על שירות חדש בשם Taxi pool, שיאפשר למצוא שותפים, לחלוק אתם נסיעה מנמל התעופה למלון ובחזרה אליו, ובכך לצמצם את הוצאות הנסיעה.

השירות החדש הוא ברוח הכלכלה השיתופית, והוא נותן מענה לאחת התלונות השכיחות של תיירים. כך, לדוגמה, נסיעה מאחד מנמלי התעופה בלונדון למרכז העיר יכולה לעלות קרוב ל-500 שקלים.

הנוסעים בטיסה יכולים להירשם לשירות באמצעות אפליקציה ייעודית. כמו כן, השירות מאפשר למצוא נוסעים נוספים שנוחתים באותו שדה תעופה ובאותה השעה, וממשיכים ממנו ליעד זהה או קרוב, דוגמת מלון או כתובת פרטית, ולחלוק אתם מונית. השירות מיועד לנוסעים המעוניינים לחלוק נסיעה עם נוסעים אחרים מטעמי חסכון בעלויות והגנה על הסביבה, ועבור המטייל הבודד גם מספק מענה לקושי בהתמצאות לבד בעיר זרה ורצון להכיר אנשים חדשים שאפשר יהיה לטייל אתם במהלך המשך החופשה. אל על מספקת אותו ללקוחות כל חברות התעופה.

שירות Taxi poolשל אל על. מקור: יח"צ

שירות Taxi poolשל אל על. מקור: יח"צ

איך זה עובד?

תהליך ההצטרפות לשירות הוא קל ופשוט: נוסעים שמעוניינים להשתמש בו נכנסים לאפליקציה ומזינים כמה פרטים, כגון מספר ותאריך הטיסה, הכתובת או המלון אליהם הם ממשיכים מנמל התעופה, כתובת מייל וטלפון. חשוב לציין שהמידע לא מועבר ללקוחות אחרים שנרשמו לשירות. ברגע שנמצאה התאמה, כל אחד מהנוסעים מקבל SMS או מייל שכולל קישור לחדר צ'ט מאובטח ואנונימי. משלב זה, ולאחר שבוצע החיבור בין שני נוסעים, תיאום שאר הפרטים, באמצעות הצ'ט, עובר לידיהם: נקודת המפגש בשדה, הזמנת המונית, חלוקת העלויות ועוד.

אמיר רוגובסקי, סמנכ"ל לקוחות ושירות באל על, אמר כי "כחלק מהמאמצים שאנחנו משקיעים בהבנת צרכי לקוחותינו, מצאנו פתרון יעיל ואיכותי עבור נוסעים רבים, שמעבר להוצאה הכספית הגבוהה שנלווית לטיול שלהם נאלצים להוציא מכיסם מאות שקלים עבור שירותי הסעה משדה התעופה למלון, ולהפך".

"חברת תעופה של אומת הסטארט-אפ"

"שירות זה הוא חלק מתפיסת החדשנות של החברה, שבמסגרתה אנחנו משיקים מוצרים דיגיטליים חדשניים ללקוחותינו ומשפרים אותם כל הזמן. המוצר הושק באופי עבודה של סטארט-אפ בצורה מהירה וימשיך להתפתח ככל שלקוחותינו ישתמשו בו יותר", אמר שחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של אל על. "כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית והטכנולוגית שלנו, הבנו שאחד מנכסינו החזקים הוא היותנו חברת התעופה של אומת הסטארט-אפ. אנחנו מתחברים לקהילות הסטארט-אפים וההיי-טק בארץ ובעולם, פתחנו קו לעמק הסיליקון, אנחנו מגדילים את כמות הסטארט-אפים והטכנולוגיות שאנחנו משלבים במערכות שלנו ומשיקים פתרונות דיגיטליים חדשניים ללקוחותינו".

שחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של אל על. צילום: יח"צ

שחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של אל על. צילום: יח"צ

הוא ציין כי "כך, לדוגמה, הצ'ט בווטסאפ ובמסנג'ר מבוסס על בוט היברידי של חברת סטארט-אפ ישראלית. עשרות אלפים מלקוחותינו כבר משתמשים בשירות זה ושביעות הרצון ממנו גבוהה. גם במערכות הפנימיות אנחנו עובדים עם חברות טכנולוגיה מובילות וסטארט-אפים ישראליים. בין השאר, השקנו פיילוט עם חברת סייבר מתקדמת לניתוח אירועים חריגים במטוס, אנחנו מטמיעים כלי אוטומציה רובוטיים יחד עם יבמ והתחלנו בשיתוף פעולה עם אמזון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Amnon Golan

    מעניין אם השרות פועל גם מחוץ ללונדון

אירועים קרובים