"מובילי המשק חייבים לפעול להנחלת ערכי המצויינות והחדשנות לדור העתיד"

אמר רוני טברסקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו העסקים מיקור חוץ בנס ● לדבריו, "אנו רואים יותר יותר בשיתופי הפעולה המתמשכים שלנו, שלא מעט ראשי ערים ורשויות מקומיות, לצד מנהלי מחלקות ואגפי חינוך - מבינים את החשיבות הקריטית של חינוך בכלל וחינוך טכנולוגי בפרט"

רוני טברסקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו העסקים מיקור חוץ, נס. צילום: נטע קונס

"על מובילי המשק מוטלת החובה לפעול להנחלת ערכי המצויינות והחדשנות לדור העתיד", כך אמר רוני טברסקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו העסקים מיקור חוץ, נס.

טברסקי דיבר בכנס נס למנהיגות טכנולוגית. הכנס נערך אמש (ג') באולם סמולארש באוניברסיטת תל אביב, לציון סיום מחזור י"א של התוכנית, המתקיימת זה 13 שנים של התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית של החברה. את הכנס הנחתה ד"ר ליעד מודריק. עיתונאית ובעלת דוקטורט כפול במדעי המוח ובפילוסופיה.

צילום ועריכה: ליטל רובינשטיין

"ערכי המצוינות והחדשנות מובילים את התכנית, ואנו בנס גאים להיות אלה שתור

מים לכך, מתוך אמונה גדולה שאתם, הנערים והנערות בוגרי התוכנית, תהוו את תשתית המצוינות לדור הבא של המנהיגות הטכנולוגית בישראל", הוסיף.

"מראשית שנות ה-2000", אמר טברסקי, " החלה המהפכה הדיגיטלית לצבור תאוצה, ופרשנים חברתיים חזו כי התוצאה תהיה מות הערים וכי המיקום הפיזי יהפוך לשולי. ההנחה הייתה שבני האדם יקיימו אינטראקציה בעיקר במרחב האינטרנטי. כיום אנו מבינים שהתחזיות התבדו. תחזיות של האו"ם מראות כי עד שנת 2050 תגדל האוכלוסייה העירונית של העולם לאין

ערוך, ומספרה יהיה כמו כל אוכלוסיית העולם בשנת 2002. יש אפילו הסוברים כי הגידול האדיר באוכלוסייה עירונית, הכלכלה החדשה, המהפכה הדיגיטלית והגלובליזציה – מטים את נקודת הכובד לטובת השלטון המקומי, ושהערים למעשה יהוו את ה'מדינות החדשות'. זה נתון מדהים שצריך לעורר דיון מחודש על התמורות והגדרות התפקיד של הרשויות המוניציפליות אל מול תושביהן, כשאחד התפקידים המהותיים הוא החינוך. זאת, מתוך אמונה אמיתית כי מערכת החינוך היא עדיין, וכנראה גם תמשיך להיות, הכלי העיקרי שבאמצעותו אפשר לתת לכל ילד וילדה הזדמנות שווה להתקדם ולהשתלב בעולם דיגיטלי שעובר תמורות ומהפכים טכנולוגיים, במהירויות אדירות, שלא ידענו קודם".

שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות

"לשמחתי", ציין, "אנו רואים יותר יותר בשיתופי הפעולה המתמשכים שלנו, שלא מעט ראשי ערים ורשויות מקומיות, לצד מנהלי מחלקות ואגפי חינוך – מבינים את החשיבות הקריטית של חינוך בכלל וחינוך טכנולוגי בפרט, עבור תושביהם ועירם. אחת הדרכים המוצלחות על מנת לייצר מעורבות חזקה של רשות שלטונית בשירותים חברתיים וחינוכיים, טמונה במודל של הסדרת שותפות. במקום לראות את הרשות כגורם אשר רק מספק שירות לאזרח, השלטון המקומי החדש והעדכני הופך להיות לגורם אשר מסדיר בריתות ושותפויות יחד עם תושביו, ובשיתוף גופי ידע וחינוך, ארגונים וחברות, מייצר תשתית מתקדמת של מערכות ותכניות חינוכיות".

"במציאות של מהפכות חברתיות-טכנולוגיות, על מערכת החינוך העירונית להגדיר לעצמה את החזון החינוכי המותאם למציאות המשתנה, להגדיר לעצמה את תחומי העיסוק הנגזרים שלה, ואת רמת המעורבות שלה בכל תחום עיסוק", אמר טברסקי, "עליה לוודא את קיומם של תהליכי בקרה, מדידה והערכה של שיפור ביצועים, תוך ביסוס מערכות אקולוגיות חדשניות בתחום החינוך, אשר תקדמנה שיתופי פעולה בין בתי ספר, ארגוני חינוך פילנתרופיים וגופים עסקיים. כל אלה יתרמו לפיתוח טכנולוגיות ושירותים טכנולוגיים משותפים – לטובת התלמידים בעירם".

"לשמחתי, כבר יותר מעשור אנו מיישמים בדיוק המלצות אלו בתכנית לחינוך טכנולוגי בנס, הפרושה בעשרות עיריות ומועצות מקומיות, בכל רחבי הארץ, במרכז ובפריפריה, אותה סיימו 3,000 בוגרים – ואתם ואתן ביניהם.", סיכם, "גם לאחר 13 שנים של תכנית מוצלחת, אנו לא שוקטים על השמרים וממשיכים כל העת להתאים ולעדכן את התכנית לצרכים העדכניים של התעשייה והמחקר כגון: עולמות הסייבר, הפיתוח, IoT ועוד. זאת, באמצעות מודלי למידה חדשניים, כמו למידה מרוחקת – כדי להמשיך להיות שותפי חינוך וטכנולוגיה מרכזיים ברשויות המקומיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים