טלפון חכם Samsung Galaxy S10e: טוב עם קצת רע

הדבר הכי חשוב תדעו קודם כל הוא שהחדש של סמסונג אינו טלפון שוק ביניים, וזה בא היטב לידי ביטוי גם במחיר

סמסונג

הנה דבר אחד שחשוב מאוד להבין מיד בהתחלה, עוד לפני שמתחילים לקרוא את הסקירה על ה-Galaxy S10e החדש של סמסונג: זה אינו טלפון שוק ביניים. תמחקו מייד את המחשבה הזו מהראש. על אף שיש לו שני אחים גדולים וחזקים יותר, ועל אף שהוא לכאורה נראה צנוע לידם, מדובר במכשיר דגל לכל דבר ועניין – שכן, יש שניים כנראה שיותר טובים ממנו.

זה בא היטב לידי ביטוי גם במחיר. אי אפשר לקרוא למכשיר שעולה 2,999 שקלים, פלוס מינוס, מכשיר שוק ביניים. למרות עליית המחירים 'העליזה' שמובילות על חשבון הכיס שלנו סמסונג ויריבותיה המרות וואווי ואפל, ולמרות שהן מושכות אחריהן את כל השוק המוכר לנו, עדיין מדובר בתווית מחיר שעליה רושמים כמה וכמה מאות שקלים יותר ממכשירי שוק ביניים 'רגילים'.

זה גם בא לידי ביטוי בתצורה. כן, יש כמובן הבדלים, אבל במקומות החשובים באמת, ה-S10e מביא את אותם "שרירים" כמו ה-S10 וה-+S10. החיטובים שונים, אבל השרירים, חזקים ומתוחים כמו בכל דור קודם וכמו בכל השקה של מכשירי Galaxy S בשנים האחרונות, ומוכנים לשבור שיאים. והם שוברים.

למעשה, אי אפשר להתעלם מכך שבסופו של דבר, בהיבטים רבים, ה-Galaxy S10e הוא עבור ה-Galaxy S10 האח הגדול, בדיוק כמו שה-iPhone XR הוא בשביל ה-iPhone XS וה-XS Max – בעיקר קטן מידות, אבל לא קטן מדי בביצועים, וגם ממש לא זול. רק מקרי שהפעם סמסונג החליטה להשיק שלושה מכשירי Galaxy S? רק מקרי שיש כל כך הרבה קווים דומים להשקה האחרונה של אפל, כולל מחירים גבוהים? נשאיר את השאלה האלמותית הזו באוויר.

טלפון חכם Samsung Galaxy S10e. צילום: יח"צ

טלפון חכם Samsung Galaxy S10e. צילום: יח"צ

הקטן משלושת המכשירים שהשיקה סמסונג

ל-Galaxy S10e יש מסך בגודל 5.8 אינץ' והוא הקטן משלושת המכשירים שהשיקה סמסונג בעת הזו, כשהשניים האחרים מציעים מסכים בגדלים של 6.1 ו-6.4 אינץ'. במונחים של ימינו זה מכשיר מאוד קומפקטי, והוא אכן קל, ונוח מאוד להחזקה ביד. כמו האחרים מדובר בתצוגת AMOLED בתצורת Infinity O, עם חריר בצד הימני העליון שמתחתיו מסתתרת המצלמה הקדמית, עם מסך מלא, שוליים דקיקים מאוד ותמיכה בתקן +HDR10 שמעניקה איכות תצוגה גבוהה מאוד. אבל זהו מסך ישר, ללא קימורים בצדדים, והוא מציע רזולוציית +FHD ולא 2K. היא גם מכוסה בזכוכית ההגנה Gorilla Glass 5 ולא 6. התצורה 'הישרה' של המסך אולי מזכירה יותר מכשירי שוק ביניים של יצרניות אחרות מהמכשירים המעוצבים היטב שמציעה סמסונג בשנים האחרונות, אבל זו שאלה של טעם וריח – לטעמי. המסך גם אינו מכיל במקרה שלו חיישן טביעת אצבע. החיישן הזה נמצא מצד ימין של המכשיר ומשולב בכפתור הפעלה/כיבוי.

למרות שהוא קטן יותר, ובואו נחליט לצורך העניין שהוא גם פחות מושקע מבחינת עיצוב, בפנים פועמת אותה מערכת על שבב מתקדמת Exynos 9820 החדשה, שהושקה לטובת הדור הזה של מכשירי ה-Galaxy S ומורכבת מ-2 ליבות Moongoose M4 שפותחו בידי סמסונג ומציעות מהירות מרבית של 2.73 גיגה-הרץ, 2 ליבות Cortex-A75 במהירות 2.31 גיגה-הרץ, ו-4 ליבות בסיס המבוססות על Cortex-A55 במהירות גג של 1.95 גיגה-הרץ.

יחד עם 64/128 גיגה-בייט זיכרון זה לא רק נראה על הנייר תצורה חזקה, היא גם התגלתה גם בפועל כתצורה מלהיבה עבור מי שמערך ביצועים, עם ציוני בחינות שנופלים, ורק במקצת, מאלו של גרסאות ה-S10 וה-+S10 עם המערכות הזהות, ומכל שלושת המכשירים בגרסת ה-Snapdragon 855 שאינה זמינה ביבוא רשמי בארץ אלא מיועד לארצות הברית וסין. יחד עם השבב הגרפי Mali G76 שמשולב בגרסת ה-12 ליבות שלו, זהו מכשיר שגם מספק חוויה איכותית במיוחד במשחקים, וגם בהיבט הזה הוא אחד הטובים בשוק כיום, לפחות ברבעון הראשון של 2019.

הבדל משמעותי נוסף ב-10e לעומת השניים האחרים במשפחה הוא שמאחור יש רק שתי מצלמות ולא שלוש. עם זאת הן זהות לשתיים מהשלוש – אחת עם חיישן 12 מגה-פיקסל שתומכת עם צמצם משתנה של f/1.5 או f/2.4 ועם מייצב תמונה אופטי ועם זווית רחבה משהו של 77 מעלות, והשנייה 16 מגה-פיקסל עם מפתח f/2.2 ועם זווית צילום עוד יותר רחבה של 123 מעלות. אפליקציית הצילום מאפשרת לעבור בין המצלמות בקלות, והתוצאות, יחד עם שימוש בבינה המלאכותית, מרהיבות בדרך כלל. המצלמה הקדמית היא בגודל 10 מגה-פיקסל והיא תומכת במיקוד חי.

אבל גם במכשיר שאמור להיות העילית של השוק כיום, והוא אכן כזה ברוב ההיבטים שלו, אין טוב בלי קצת רע. וקצת במקרה הזה זו בהחלט המילה הנכונה: הסוללה בנפל 3,400mAh סיפקה במבחן הזמן תוצאה נמוכה מאוד של 4:33 שעות. מאכזב וקצת טעם רע עבור מכשיר איכותי בכל היבט אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים