נשים ומחשבים: אורית גרינגרז, קיידנס

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אורית גרינגרז, מנהלת הפיתוח של קבוצת המוצרים בתחום האימות בקיידנס

אורית גרינגרז, מנהלת הפיתוח של קבוצת המוצרים בתחום האימות בקיידנס. צילום: יח"צ

שם: אורית גרינגרז.

תפקיד: מנהלת הפיתוח של קבוצת המוצרים בתחום האימות בקיידנס.

ותק בתפקיד: החודש ציינתי שנה למינויי.

תפקידים קודמים: אני עובדת בתעשייה יותר מ-25 שנה, כך שקצרה היריעה, אך לפני קיידנס עבדתי במספר סטארט-אפים כמהנדסת תוכנה בק-אנד. לצערי, כולם נפלו בסטטיסטיקה העגומה של כישלון. לאחר ששיניתי את פרופיל החברות שבהן אני עובדת (חברות שצלחו את השלב המסוכן) הצטרפתי ל-וריסיטי, שלימים נרכשה על ידי קיידנס. כשהצטרפתי, היו בחברה בערך 40 עובדים. במונחי הסטארט-אפים שבהם עבדתי עד אז הארגון נראה לי עצום. אבל בחיים הכל עניין של פרספקטיבה, וכיום אני עובדת בחברה שבה יש יותר מ-7,000 עובדים.

ב-20 השנים האחרונות, שבהן אני עובדת ב-וריסיטי-קיידנס, מילאתי מגוון תפקידים כמהנדסת תוכנה בקבוצת הפרונט-אנד, ומשם התקדמתי בהדרגה לתפקידי ניהול בכירים.

השכלה: התואר הראשון שלי הוא במדעי המחשב וחקר ביצועים מאוניברסיטת תל אביב. בימים אלה אני נמצאת לקראת סיום התואר השני במנהל עסקים בתכנית ה-executive MBA של אוניברסיטת תל אביב.

משפחה: אני נשואה ליהודה, איש עסקים, ואימא לבר ולהדס, שניהם סטודנטים. בר לומד ניהול עם התמחות בספורט והדס לומדת פסיכולוגיה, וביחד, כמשפחה, אנחנו מציגים מגוון רחב של העדפות ואהבות מקצועיות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז ומתמיד העדפתי את המקצועות הריאליים ולכן, היה לי ברור שהמקצוע שאבחר בו יהיה בתחום הריאלי. כבת לאבא פיזיקאי שמעתי מגיל צעיר שהלימודים האקדמיים חייבים להיות פרקטיים ולכן, למרות הרצון ללמוד מדע טהור (פיזיקה או כימיה) התלבטתי בין מדעי המחשב להנדסת תעשייה וניהול. הבחירה נפלה בסופו של דבר על מדעי המחשב, תוך חששות האם זהו באמת התחום המתאים ביותר.

אחרי שנים רבות בתעשייה אני יודעת בוודאות מוחלטת שהבחירה שעשיתי הייתה הבחירה הנכונה עבורי. בזכותה אני עובדת בתחום שמעניק לי עניין בלתי פוסק, אתגרים מתחדשים, סביבת עבודה עם אנשים מדהימים והרבה סיפוק והנאה. האפשרות להחליף תפקיד בכל שנתיים-שלוש הוא דרך נפלאה להישאר באותו ארגון ויחד עם זאת להתחדש, ללמוד ולהתפתח.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? שיקולי ניהול כוח האדם בתעשיית ההיי-טק הם מקצועיים בלבד. כל עובד/ת נמדד/ת על בסיס יכולתו/ה ותרומתו/ה. זהו על אחת כמה וכמה מצב התעסוקה בשוק ההיי-טק, שבו הביקוש לאנשים מוכשרים עולה על ההיצע. החברות מוקירות כל עובד/ת שתורם/מת ממרצם וכישוריהם לחברה, ללא קשר למינם.

למען האמת, אם מתקיימת אפליה, הרי שהיא אפליה בעד ולא נגד. תעשיית ההיי-טק תובענית מאוד, ודורשת שעות עבודה רבות ומאוחרות. אינטנסיביות זו מקשה לשלב בין חיי משפחה ועבודה, בייחוד להורים לילדים צעירים. אני לא יכולה להעיד על התעשייה כולה, אולם קיידנס וחברות רבות נוספות מאפשרות שעות עבודה גמישות, עבודה מהבית, קייטנות בקיץ ועוד מסגרות שתומכות בשילובן של נשים בעבודה. חשוב לציין בהקשר זה שמסגרות עבודה אלה אינן רק לנשים ובמסגרת השיוויון המגדרי המאפיין את התעשייה, גם גברים נהנים מהן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בהתאם לשאלה הקודמת – באופן אישי, התשובה היא מעולם לא.

אני מניחה שתשובתי תגרום להרמת גבה אצל חלק מהקוראים המצויים בפרטי הנתונים על תעשיית ההיי-טק – נתונים שמעידים על אחוז נמוך יחסית של נשים, ובייחוד יזמיות ומנהלות בכירות. מניסיוני, זה לא נובע מאפליה בתעשייה. הדרך לשיוויון מספרי מצויה בעיקרה בידי הנשים. את הכישרון והיכולות יש לנו. יחד עם אמונה בעצמנו, מוטיבציה ולא פחות חשוב – מוכנות להקרבה (שהרי מדובר התעשייה תובענית), אין לי ספק שניתן להגיע לשוויון מספרי בכל התפקידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים