לעוף על המנה: תפריט שף חדש לנוסעי מחלקת העסקים של אל על

חברת התעופה השיקה תפריט ארוחות המוגשות בטיסות היוצאות מישראל לצד תפריט יין חדש בניצוחו של השף שחף שבתאי

14/03/2019 14:44
ההיי-טקיסט המטייל

בשורה לנוסעים בביזנס, אבל לא רק: שחף שבתאי, "שף הבית" החדש של אל על, גיבש בחודשים האחרונים אסטרטגיה קולינרית חדשה לטיסות החברה, במסגרתן ישודרגו המנות המוגשות לנוסעים בכל מחלקות השירות. בנוסף לכך, בימים אלו השיקה חברת התעופה תפריט חדש לנוסעי מחלקת העסקים.

לצד שבתאי פעל הצוות המקצועי של המטבח התעופתי תמ"מ, חברה בת של אל על.

תפריט העסקים החדש יכלול שימוש במגוון רחב של חומרי גלם וטכניקות בישול מתקדמות, מתוך מטרה לספק חוויה קולינרית חדשה עבור לקוחות החברה. התפריט יעבור ריענון במהלך השנה במטרה לגוון לנוסעים את האוכל המוגש במהלך הטיסות. לצד התפריט החדש, יושק במחלקת העסקים גם תפריט יינות בהובלת יאיר היידו, מומחה היין הבינלאומי, במטרה ליצור סינרגיה עם המנות שיוגשו במהלך הטיסה ותוך שמירה על המסורת להגיש יינות "כחול לבן", תוצרת ישראל בלבד במטוסי החברה.

השף שחף שבתאי. צילום: פיני סילוק

השף שחף שבתאי. צילום: פיני סילוק

מבין המנות החדשות בתפריט הבשרי של מחלקת העסקים, מנה ראשונה של גריל ארטישוק וזוקיני רומני בטימין ושמן זית, או סלט "ערוגת הגליל" ברוטב ספייסי לימון צ'ילי. בגזרת העיקריות המפנקות, יוכלו נוסעי מחלקת העסקים ליהנות ממנת קוקי Bag: פרגית בבישול ביתי עם בורגול, יין אדום, תפוח אדמה מדורה, פלפל שחור, ותמרי העמק. אסאדו 3 שעות: נתחי אסאדו, טנזיה משמש ושזיף, שעועית גינה, רוטב לקסה מקדמיה לצד אורז לבן, ופילה מושט בקדאיף עם מונג בין, אפונת גינה, גזר ממולא בעבודת יד ברוטב תירס, קוקוס ובזיליקום. בקינוחים- טארטלט שוקולד ולוז, בראוניז פיסטוק, קראנץ' קרמל ומקרון פיסטוק.

בתפריט היינות "כחול לבן" של מחלקת העסקים תוכלו ללגום יין "בלאן דה בלאן", ירדן, יקב רמת הגולן, 2010, ליהנות מכוס שרדונה מסדרת אסנס, יקב טפרברג 2017, לגוון עם יין קינוח (גוורצטרמינר) הייטסוויין, יקב רמת הגולן,2016 ועוד.

אמיר רוגובסקי, סמנכ"ל שירות ולקוחות באל על, אמר כי "השקת תפריט מחלקת העסקים מהווה חלק ממהלך אסטרטגי כולל לשיפור השירות והמוצר במטוסים. התפריטים החדשים תוכננו בכדי לספק לנוסעינו חוויה קולינרית בינלאומית, מגוונת ובאיכות הגבוהה ביותר."

קילומטראז' במסעדנות ברחבי העולם

שבתאי (43), החל את דרכו המקצועית בבית הספר לבישול פרונדי שבפריז, התמחה במספר מסעדות נחשבות בצרפת ומשם המשיך למסעדת אודיאון בניו יורק. לאחר מכן, הקים שבתאי בית ספר פרטי לבישול בתאילנד, בנגקוק, שם גם "התאהב במטבח האסיאתי" לדבריו, והטמיע רבים מטעמיו ומטכניקות הבישול הנהוגות בו,

בסגנון עבודתו במטבח. בהמשך, עבד שבתאי כשף-יועץ עבור חברת Qli, שבבעלותה בתי מלון ובתי קזינו ברחבי העולם, במסגרת זאת הוא הקים מסעדות אסיאתיות במקומות שונים עבור הרשת, עם דגש על מטבח וייטנאם, אינדונזיה וסינגפור בשילוב מעניין וייחודי עם טכניקות צרפתיות.

המנות החדשות במחלקת העסקים של אל על. צילום: יהונתן בן חיים

המנות החדשות במחלקת העסקים של אל על. צילום: יהונתן בן חיים

ב-2012/13 זכה בתואר "שף השנה" בצ'כיה, כשהמסעדה שלו סה-סה-זו זכתה בתואר מסעדת השנה שלוש פעמים ברציפות. זאת ועוד, מסעדת הפיוז'ן Aureole שהקים שבתאי זיכתה אותו במישלן BIB בין השנים 2009  ל-2015. בשנת 2014, שבתאי השתתף בפרויקט DOOR 19 במוסקבה שבו השתתפו חמישים השפים הטובים בעולם שנבחרו על ידי סן פלגרינו.

לפני שנים ספורות חבר שבתאי לנעמי הורביץ ממסעדת ניטן תאי, בכדי לבנות קו קולינרי ומיתוגי חדש, כחלק מתהליך הפיכתה של המסעדה לרשת מסעדות אסייתית בינלאומית.

"לאחר חודשים של חשיבה ועבודה מאומצת, אני שמח להציג בפני נוסעי מחלקת העסקים באל על, תפריט מלהיב, מלא השראה ומגוון. כאשר בניתי יחד עם הצוות של תמ"מ את התפריט, היה לי חשוב לחבר בין חומרי גלם איכותיים לטכניקות בישול חדשות שיצרו טעמים חדשים", אמר שבתאי.

מירה פיזיצקי, ראש אגף שירות בטיסה באל על, אמרה כי "החלק הקולינרי הוא חלק משמעותי עבור הלקוחות בחוויית הטיסה. בחרנו לעבוד עם שחף שבתאי, משום שכמו אל על , הוא מסמל ישראליות, יצירתיות ואת הרצון לחדש ולהפתיע. דווקא בגלל המגבלות השונות הקיימות בעולם התעופה בכל הנוגע למזון, האתגר המקצועי שעמד בפני שחף היה גדול מאוד והתוצאה מצוינת ומרגשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים