נשים ומחשבים: מרב כץ, yellowHEAD

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מרב כץ, מנהלת מחלקת השיווק של yellowHEAD

מרב כץ, מנהלת מחלקת השיווק של yellowHEAD. צילום: יח"צ

שם: מרב כץ.

תפקיד: מנהלת מחלקת השיווק של yellowHEAD.

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

תפקידים קודמים: בסך הכל, אני עובדת ב- yellowhead מזה 5.5 שנים. לפני תפקידי הנוכחי שימשתי כמנהלת מחלקת רשתות חברתיות וכמנהלת תיקי לקוחות במדיה החברתית. בטרם הצטרפתי לחברה הייתי מנהלת שיווק ולוגיסטיקה ל-MWC ב-IMA (איגוד המובייל והמדיה הישראלי), מנהלת מרקום ב-EXAI, ומנהלת אתרים ו-SEO בפיוז'ן מדיה (כיום Investing.com).

השכלה: תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת טקסס ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

מצב משפחתי: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? נולדתי בארצות הברית, שם עשיתי גם תואר ראשון בתקשורת. מיד לאחריו, בגיל 21, החלטתי לעשות עלייה לארץ. בגלל הקושי בשפה העברית, חיפשתי משרה דוברת אנגלית בתחום זה או בתחום משיק כמו שיווק. למזלי, מצאתי עבודה במהרה.

תמיד אהבתי את התחום הזה והתפתחתי יחד אתו – משיווק יותר מסורתי לעולמות של שיווק דיגיטלי מתקדם. אני מרגישה ברת מזל לעבוד בחברה כמו yellowhead, שאפשרה לי להתפתח וללמוד על התחום.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שזה הולך ומשתנה. כיום יש יותר ויותר נשים בתחום שלנו שנמצאות בתפקידים בכירים, ואני מרגישה שיש יותר הזדמנויות לנשים להתפתח. עם זאת, יש לנו עוד דרך ארוכה, ואכן, עדיין ברוב התעשיות קיים פער מאוד משמעותי בין נשים וגברים, בעיקר כשזה מגיע לשכר. אנחנו חיות בעידן שבו למרות הרבה מאמצים וחדשנות, לגבר גבוה ונאה עדיין יש הרבה יותר הזדמנויות להתקדם ולהצליח לעומת אישה נמוכה ו-"עדינה". תוסיפו לזה את כל הסטיגמות שנשים צריכות להתמודד איתן לעומת גברים (כמו גרושות פגועות לעומת גרושים נשחקים והעובדה שאימהות מצופות לדעת לשלב בין עבודה לבית לעומת אבות, שפחות מצופה מהם למצוא איזון בין השניים).

לכן, אני שמחה שאני נמצאת בחברה שמעניקה הזדמנויות שוות לנשים וגברים. כמעט חצי מהנהלת החברה שלנו הן נשים. בסופו, של דבר זה תלוי בתרבות הארגונית, אבל כאמור, אני חושבת שזה הולך ומשתנה ושזה תהליך. אנחנו צריכות לעמוד על שלנו ולא לתת לסטיגמות להגדיר את תקרת ההצלחה שלנו. עם מספיק התמדה ועבודה קשה, כל אחת יכולה להשיג את המטרות שלה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? כל אישה, בשלב כזה או אחר במהלך הקריירה שלה, נתקלה באיזשהו סוג של אפליה. במקרה שלי זה קרה בתפקידים קודמים שהיו לי. הייתה להנהלה נטייה "לדחוף" יותר הצעות ופרויקטים שיזמו גברים, גם אם מה שהצעתי היה אותו הדבר או אפילו טוב יותר. הייתי צריכה להתאמץ יותר מגבר בתפקיד מקביל אליי כדי לקדם יוזמות שלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים