מירוץ טכנולוגי בלתי פוסק – כל מה שלא ידעתם על פתרונות HCI

מה זה HCI, כיצד זה עובד, למי זה מתאים, מתי כדאי לאמץ את הפתרון ומהם יתרונותיו הבולטים לארגון? שלומי גביש, מנהל פרויקטים ב-Energy Team, מסביר

06/03/2019 16:20
שלומי גביש, מנהל פרויקטים ב-Energy Team. צילום:יח"צ

HCI  ר"ת Hyper Converged Infrastructure) הינו פתרון מבוסס תוכנה, אשר מאחד את כל רמות התשתית ומאגד אותם תחת פתרון אחד מבוסס תוכנה אשר מייצג גם את סביבת השרתים, גם את מערך האחסון, גם את מתגי התקשורת ואבטחת המידע ומעל הכול, ממשק ניהול אחד שמדבר ומנהל את כולם.

כל מוצר חדש שמוכרז ידוע כי ימיו קצובים ובקרוב יבוא פתרון חדש יותר שיודע לעשות הכול יותר טוב. מי שלא עומד על המשמר מוצא את עצמו עם מעט מאוד מרחב לשינויים ושיפורים.

המאמר סוקר מה זה HCI, כיצד זה עובד, למי זה מתאים, מתי כדאי לאמץ את הפתרון ומהם יתרונותיו הבולטים לארגון.

עולם התשתיות עובר בשנים האחרונות לא מעט תהפוכות כך שמשאבי המחשוב מתעצמים ללא היכר. ועדיין, אנו נתקלים בשתי בעיות מהותיות שהקשו במעט על ניהול איכותי ויעיל של תשתיות מערכות המידע.

  1. תלות ביצרן – למרות שהחומרה שמרכיבה את הפתרונות של כל היצרנים מיוצרת באותם המפעלים במזרח, כל יצרן מבדל את עצמו מהמתחרים על ידי יצירת Eco System שעוטף את הלקוח וגורם לו להתקבע אצלו לאורך זמן.
  2. מוקדי ידע – הצורך במקצוענות גרמה לכך שלכל תחום היה מנהל משלו, אך זה גרם לניהול מורכב שיצר בעיות.

למצב זה נדרש פתרון, זה התחיל עם מוצרים אחודים (Converged Infrastructure) שהכילו יותר מפתרון אחד כמו למשל שרתים ואחסון במוצר אחד, וכך צמצמו את התלות במוקדי ידע רבים. השלב הבא היה פתרונות מבוססי תוכנה (Software Define) ששחררו את התלות מעולו של יצרן זה או אחר. אחרי ששני פתרונות אלו הבשילו מספיק, הגיע הקונספט שאיחד את שני הפתרונות- Hyper Converged Infrastructure.

הבסיס של כל HCI הוא סביבה וירטואלית אשר מסמלצת את משאבי המחשוב שיש בכל שרת ויוצרת שכבות לוגיות של כל תחום.

תחילה, השרתים עצמם. רובנו כבר אימצנו את עולם הווירטואליזציה, הקלות והנוחות שבניהול סביבת שרתים וירטואליים עושה את החיים יותר פשוטים ומקצרים את זמן המענה למשתמשי הקצה והיחידות השונות בארגון.

"להיות שקטים שבכל תרחיש נהיה מוגנים"

ב- HCI עובדים ברמת הגנה כזו, כך שתמיד יש עותק נוסף של כל שרת וירטואלי באחד מהשרתים המארחים הנוספים באשכול. השרת הווירטואלי רץ מקומית על השרת המארח וכך מקבלים את הביצועים המקסימליים עבורו. העותק הנוסף של אותו שרת וירטואלי נח לו כבוי באחד מהשרתים המארחים האחרים באשכול ובמקרה של כשל בשרת המארח, אותו שרת וירטואלי מתאושש בשרת המארח הנוסף באופן אוטומטי כך שמשתמשי הקצה לא מודעים לתקלה שהייתה. בסביבות מורכבות ניתן להגדיר גם יותר מעותק אחד לכל שרת וירטואלי וכך להיות שקטים שבכל תרחיש נהיה מוגנים ונתאושש במהירות.

השכבה השנייה היא התקשורת במקום לנהל מספר רב של מתגים או אשכולות תקשורת, ניהול מתג אחד לוגי אשר נפרס לרוחב ה-HCI ונותן מענה לכל צרכי התקשורת הארגונית, וכל זה מממשק ניהול אחד מרכזי. הרעיון הוא, שברמה הפיזית לא משנה איזה מתג יש בארון ומי היצרן שלו, כל עוד הוא עומד בדרישות התעבורה. את הכול עושה התוכנה.

שכבה נוספת היא האחסון אם עד היום נוהלו מערכי האחסון בנפרד, עכשיו גם הם חוזרים לתוך השרתים. תוכנת הניהול יוצרת סביבה אחת לוגית גדולה לרוחב כל השרתים באשכול ומייצגת מערך אחסון עם כל היכולות שאנחנו מכירים מהמערכים הפיזיים אשר יושב על ה-BUS ונותן לנו זמני מענה מאוד מהירים, דבר שבעבר נדרש למתגים ייעודיים עבורו.

השכבה האחרונה, היא שכבת הניהול יכולת ניהול של כל השכבות שצוינו מממשק מרכזי אחד, שמדבר באותה השפה עם כולם מייעלת את העבודה ומקצרת את זמני המענה. ישנם ארגונים שהתייעלו בכ-30% בזכות זה.

למי זה מתאים:

לכולם. פתרונות ה-HCI מתאפיינים בגמישות כזו, כך שכל עסק יכול להרשות לעצמו פתרון שכזה. היצרנים מודעים לכך שלא כל עסק יכול להשקיע חלק גדול מהתקציב שלו בפתרון גדול, ולכן יצרו פתרונות HCI בסיסיים שיעמדו בדרישות הטכנולוגיות ויספקו חווית HCI שלמה, אבל העלות שלה תהיה כזו שאפשר לספוג בלי ויתורים. נכון להיום, הוטמעו פתרונות HCI בלא מעט עסקים בארץ, מקטנים ועד גדולים.

מתי כדאי:

היום! פתרונות ה-HCI כבר בשלים ועונים על כל צרכי הארגון.
פתרונות אלו קיימים בשוק העולמי לא מעט שנים, ועלו ארצה לפני כ- 3-4 שנים, כך שאין שום סיבה לחשוש מאימוץ טכנולוגיה זו. לכל היצרנים הגדולים יש כבר פתרונות מוכנים על המדף לטובת הטמעה בארגון. ואף ניתן להתקין אותם בתוך יום עבודה אחד.

ערך מוסף:

ניהול של דאטה סנטר ושל צוות מערכות המידע הוא דבר מורכב בגלל כל שכבות החומרה וההון האנושי. כאשר נאמץ את ה-HCI, הרבה מאוד שכבות ומורכבויות ייעלמו מבלי שנשים לב. אם נסתכל מנקודת מבטו של מנהל מערכות המידע או מנהל התשתיות בארגון, הם מייעלים את התהליכים וההתנהלות ב- 30%-40% וחוסכים זמן וכסף רב לארגון.

לסיכום, אימוץ של פתרון HCI הוא אחד הדברים שצריכים להיות בראש רשימת תכניות העבודה שלכם ל-2019.

הכותב הוא מנהל פרויקטים ב-Energy Team,

\

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    כתבה מעניינת. בחנו לאחרונה פתרונות HCI רבים. החלטנו על הפתרון של נוטניקס שהיה מתאים לצרכים שלנו.

אירועים קרובים