נשים ומחשבים: דנה פליישר, לייטריקס

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דנה פליישר, מפתחת בכירה בלייטריקס

דנה פליישר, מפתחת בכירה בלייטריקס. צילום: אופיר אייב

שם: דנה פליישר.

תפקיד: מפתחת בכירה בלייטריקס.

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

תפקיד קודם: מפתחת בצוות וידיאו.

השכלה ושירות צבאי: השכלה – תואר ראשון במדעי המחשב בשילוב מדעי הקוגניציה באוניברסיטה העברית. שירות צבאי – אלחוטנית ביחידה 8200.

משפחה: יש לי אחות תאומה ושני אחים. אבא שלי עובד כמנמ"ר בחברת היי-טק, ואימא שלי מנהלת משרד לגרפיקה ועיצוב ובעלת מעדנייה, אז אפשר לומר שלא נפלתי רחוק מהעץ. אני במקור מירושלים וגם כיום גרה בעיר, יחד עם בן הזוג שלי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז שאני זוכרת את עצמי הייתה לי זיקה לתחום הריאלי. מאוד אהבתי מתמטיקה ופיזיקה, אבל תמיד תפסתי את התחום של המחשבים כתחום גברי שאין לי שום קשר אליו.

אחרי הצבא החלטתי ללמוד קוגניציה ורציתי לבחור תחום לשלב אתו את התואר. התייעצתי עם אחותי וכאחת שלמדה הנדסת אלקטרוניקה בעבר – היא המליצה לי ללכת ללמוד מחשבים. בדיעבד, רוב התואר היה מדעי המחשב והבנתי שזה התחום שבאמת מעניין אותי. זה גם מה שסלל לי את הדרך לעבודה בלייטריקס. לייטריקס אפשרה לי לעבוד בסביבה חדשנית ובתחום שלי, וזו הבחירה הכי טובה שיכולה הייתי לעשות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? יש מקומות בתעשייה שבהם קיימת אפליה, אבל קיימים גורמים שמובילים עוד קודם לכך שיש פחות נשים שפונות לתחום ההיי-טק. החינוך שאנחנו מקבלות כילדות או נערות פחות מעודד להתעניין בתחומים מהסוג הזה. בנוסף, לעתים נשים מופלות לרעה משום שהן לא דורשות את אותם התנאים שגברים מתעקשים לקבל.

לעומת זאת, אני יכולה להעיד שבעבודה שלי בלייטריקס לא נחשפתי לאפליה כזו, ואפילו להפך – בחברה מקדמים נשים ופעילים בתכניות שמקדמות נשים, כמו QueenB. חשוב לנו מאוד שנשים מוכשרות ישתלבו בכל תחומי העשייה שלנו, ויש לנו כאן הכל – מנהלות מחלקות וצוותים, מתכנתות, מעצבות ונשות שיווק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים