כך משכנעים ראשי התעשייה את התלמידים להצטרף לחינוך הטכנולוגי

נציגים של 40 חברות היי-טק מהגדולות במשק משתתפים ביריד המגמות הטכנולוגיות של משרד החינוך, שנאמר בימים אלה ● ד"ר עופר רימון, ראש מינהל טכנולוגיה ומנמ"ר המשרד, מספר על הירידה ועל האופן שבו הוא משפיע על תלמידים לבחור בחינוך הטכנולוגי

ד''ר עופר רימון, המנמ"ר הפורש של משרד החינוך. צילום: ניב קנטור

40 חברות טכנולוגיות משתתפות ביריד המגמות הטכנולוגיות שעורך בימים אלה משרד החינוך, עבור 40 אלף תלמידי כיתות ט' מ-300 בתי ספר בארץ.

היריד, שנערך בהיכל הטוטו בחולון זו השנה השלישית, נפתח הבוקר (ב') ויינעל ביום ה'. מטרתו היא לסייע לתלמידים לבחור באחת מ-20 המגמות הקיימות במסגרת החינוך הטכנולוגי.

במהלך הביקור ביריד, התלמידים נחשפים לכל המגמות הטכנולוגיות שקיימות כיום במערכת החינוך וצופים במיצג מושקע במיטב טכנולוגיות המולטימדיה והווידיאו, עם דמויות המוכרות להם מהרשתות החברתיות ומתכניות הטלוויזיה. לקראת פתיחת היריד פותחה אפליקציה בשם Gotech, שבאמצעותה התלמידים יכולים לראות מה מציעה כל מגמה ולאילו מקצועות היא מכוונת.

בחלק האחרון של הביקור, שנמשך כשעתיים, הם נחשפים לתצוגה המרהיבה והמושקעת של החברות, בהן רפאל, נובל אנרג'י, טלדור, מפעיל – שמדגימה טכנולוגיות תלת ממד, חברות רב לאומיות ועוד. יש בתערוכה נציגות בולטת ליחידות הטכנולוגיות של צה"ל בזרועות היבשה, התקשוב והאוויר. במתחם הביטחוני, בני הנוער משתתפים בפעילות חווייתית, שבמסגרתה הם מפעילים טכנולוגיות לנטרול מנהרות טרור, רובוטים תת ימיים, סימולטורים של טיסה, ומקבלים המחשה כיצד עובדות מערכת כיפת ברזל ומערכות הגנה מפני תקיפת סייבר.

במהלך שלושת ימי היריד ייקחו בו חלק מפקדי החילות, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שר החינוך, נפתלי בנט, ובכירי חברות ההיי-טק.

"תפקידה של התעשייה: להמחיש לתלמידים את האפשרויות בעולם ההיי-טק"

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל טכנולוגיה ומנמ"ר משרד החינוך, שמוביל את היריד מאז התחלתו, אמר כי "התחלנו לפני שלוש שנים עם השתתפות של 20 אלף תלמידים והשנה צפויים להגיע 40 אלף. המטרה שלנו אינה לשכנע, אלא לחשוף בפני התלמידים את כל האפשרויות הקיימות בכל מה שקשור לחינוך הטכנולוגי – בדרך הכי נכונה לעשות זאת, על ידי מפגש עם העולם האמיתי, עם התעשייה".

"תפקידה של התעשייה הוא להמחיש לצעירים שבאים ליריד אילו אפשרויות קיימות בעולמות הטכנולוגיה, אילו אתגרים מרתקים יעמדו בפניהם, ולגרום להם לבחור במקצוע ובמגמה הכי מתאימים להם. הם יודעים הכי טוב להסביר – הרבה יותר טוב מכל מורה בבית ספר", אמר רימון. לדבריו, "המציאות של מחסור בכוח אדם הביאה את התעשייה לתובנה שחייבים לנתב ילדים ללמוד כבר כעת את מקצועות העתיד, כי הם מהווים את העתודה האנושית שלה".

אחד הביתנים ביריד. צילום: רונית נחמה, משרד החינוך

אחד הביתנים ביריד. צילום: רונית נחמיה, משרד החינוך

רימון ציין כי "ההצלחה האדירה של היריד מסמלת את השינוי שחל בחינוך הטכנולוגי. הסתיימה הדיכוטומיה שהייתה קיימת במשך שנים, ושבאה לידי ביטוחי בהפרדה בין החינוך לתעשייה ולטכנולוגיה לבין התעשייה עצמה. כיום, כל תלמיד במגמה טכנולוגית מבצע עבודה מעשית ועבודת גמר באחד ממפעלי התעשייה עצמה. חלק מהחברות שמציגות פה מארחות אצלן8 במשך השנה תלמידים שמתנסים ולומדים את מקצועות העתיד. בכך ישראל הולכת בעקבות מדינות אירופה מתקדמות, שבהן התעשייה מעורבת בחינוך הטכנולוגי".

הוא ציין עוד כי "לקראת היריד עברו מדריכים מטעמנו בין בתי הספר והסבירו לתלמידים מה צפוי להם, ואחרי היריד הם יחזרו לבתי הספר על מנת לשמוע את תגובות התלמידים שביקרו – וזה דבר חשוב". הנתונים מהשנתיים האחרונות מראים על גידול משמעותי במספר הפונים לחינוך הטכנולוגי, וההערכה היא שליריד יש תרומה משמעותית. הדבר בא לידי ביטוי גם במשובים שהתלמידים מעבירים אחרי הביקור.

רימון הוסיף שהשנה יש חידוש: ביום השני ליריד, מחר, יתקיים אירוע מיוחד להורים לתלמידים בכיתה ט' שמתלבטים לאיזו מגמה לשלוח אותם. "תפקידם של ההורים בשלב הזה של חיי התלמידים הוא קריטי, ולא תמיד המידע שיש בידי רכזי המגמות הוא מלא. לכן, אין דרך טובה יותר מאשר להפגיש גם את ההורים עם התעשייה, עם הדברים האמיתיים", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים