מטיילת מחוץ לקופסא – מבועת ההיי-טק לחריש הגלובוס

בלוג הטיולים של נופר רונן, "מטיילת מחוץ לקופסא" - שפרשה עם בן זוגה מעולם ההיי-טק ויצאה לתור את הגלובוס - הפך בשנים האחרונות לאחד מהבלוגים הגדולים בישראל בתחום התיירות ● נופר מעבירה הרצאות על סיפורה האישי והמהפך הדרמתי שעשתה בחייה

31/01/2019 11:18
ההיי-טקיסט המטייל

בלוג הטיולים של נופר רונן, "מטיילת מחוץ לקופסא" – שפרשה עם בן זוגה מעולם ההיי-טק ויצאה לתור את הגלובוס – הפך בשנים האחרונות לאחד מהבלוגים הגדולים בישראל בתחום התיירות. נופר מעבירה הרצאות על סיפורה האישי והמהפך הדרמתי שעשתה בחייה.

נופר רונן ורומן קרום (33), בני זוג בראשית חייהם המשותפים, החזיקו עד לפני כשלוש שנים במשרות תובעניות בהיי-טק: נופר בחברת אבטחת המידע סייברארק ורומן בחברת ה-Ad-tech קרוסריידר.

נופר רונן ורומן קרום בהודו. צילום: בלוג מטיילת מחוץ לקופסא

נופר רונן ורומן קרום בהודו. צילום: בלוג מטיילת מחוץ לקופסא

"היינו זוג היי-טקיסטי סטנדרטי; גרנו בתל אביב, יצאנו למסעדות בסופי שבוע, טסנו פעמיים בשנה לחו"ל (בחגים), עסקנו בספורט, נפגשנו עם חברים, היה לנו רכב ולפעמים טיילנו בארץ", מספרת נופר.

באשר לנקודת המפנה בקריירה ובחיים, היא מפרטת: "לפני ארבע שנים כשהיינו בטיול טרקים בגיאורגיה, יצא לנו ללכת הרבה ולחשוב הרבה, והבנו עם עצמנו שבא לנו לעשות שינוי דרמטי בחיים. שאנחנו רוצים לטייל הרבה וליותר זמן. כשחזרנו לארץ קיבלנו החלטה אמיצה, להתפטר מהעבודות שלנו ולטוס לזמן לא מוגדר. בגלל שזאת הייתה החלטה רצינית ומרחיקת לכת, לא הקלנו בה ראש, עשינו חישובים כלכליים ובנינו תכנית של למעלה משנה לחיסכון כסף לטיול. ביום שבו רומן הציע לי נישואים, הזמנו כרטיס טיסה לכיוון אחד לתאילנד לשנה קדימה. לא שיתפנו בשלב זה איש בסוד ההחלטה שלנו, וזאת מכיוון שחששנו מהדרמות ומניסיונות שכנוע להניא אותנו מההחלטה. במילים אחרות, לא רצינו תגובות בנוסח 'זו טעות!'. רק שלושה חודשים לפני הטיסה סיפרנו למשפחה ולחברים על ההחלטה, והודענו על ההתפטרות בעבודות ו… הופתענו מתגובות מפרגנות".

"התחלנו את הטיול בתאילנד וטיילנו שם במשך חודשיים", מספרת נופר, "משם המשכנו ללאוס ואז ולוויאטנם. אחרי ויאטנם הרגשנו מותשים מהנדודים, והחלטנו להשתקע. עברנו לעיר בנגלור שבדרום הודו, שם התגוררנו בדירה מתוחזקת עם בריכה וחדר כושר. בהודו היה לנו המון זמן פנוי, שנוצל להרהורים לגבי העתיד – מה נעשה בחיים אחרי סיומו של הטיול?. התחלנו ללמוד קורסים מגוונים אונליין, ומשם גם נבטה ההחלטה – החלטתי לפתוח את הבלוג שלי", היא מסבירה.

"בתחילת הדרך, זה לא היה במטרה עסקית, אלא בעיקר בכדי להעביר את הזמן. רומן עזר לי בצד הטכני ואני הייתי אחראית על התוכן. כשחזרנו לארץ, לא רצינו לשוב לעבודות בהיי-טק. רומן קיבל הצעה למשרה חלקית כמתכנת פרילנסר, ובכדי להימנע מלחץ כלכלי, הוא החליט לקחת אותה. לפני שנתיים השתתפתי בכנס בלוגרים מכל העולם שהתקיים בירושלים, ושם לראשונה נתקלתי בבלוגרים שהפכו את העיסוק בו למקצוע, ומתפרנסים ממנו. חזרתי מאותו כנס עם ההחלטה להתמקד בבלוג ולפתח אותו כעסק".

"השקענו זמן ומשאבים בכדי להתקדם איתו. בין השאר, השלמתי קורסים מקצועיים, נסעתי לכנסים ברחבי העולם, רכשנו ציוד צילום מקצועי, טסנו מידי חודש ליעד אחר, עד שאט אט החל הבלוג להכניס גם רווחים ולהתקדם. שילבתי גם כתיבה לאתר YNET, התארחתי בתכנית בוקר, ואט אט בעקבות החשיפה צברתי עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות ועשרות אלפי מבקרים בבלוג מדי חודש. העברתי הרצאות ואף זכיתי בתחרות של פרס בלוג "אהוב הקהל בישראל" לשנת 2018".

נופר רונן תרה את הגלובוס. סנטוריני. צילום: אוסף פרטי מחוץ לקופסא

נופר רונן תרה את הגלובוס. סנטוריני. צילום: אוסף פרטי מחוץ לקופסא

מה ניתן למצוא בבלוג?
"זרקור על המדינות והאתרים השונים שבהם ביקרתי. המלצות למסלולים, אטרקציות וחוויות – החל מסיור קולינרי בברצלונה, דרך מסלול הליכה במחוז סינדל ברומניה – חריש עמוק של מקומות ששווה לבקר בהם. בנוסף, רשימת אתרים ואפליקציות שיחסכו למטייל כסף בטיול הבא, וגם טיפים לבלוגר המתחיל – כיצד לפתוח בלוג ולתחזק אותו, וכדומה".

כיצד אתם מנהלים את אופרציית הטיולים?
"אנחנו טסים פעם בחודש, כל פעם ליעד אחר, יש לנו שיתופי פעולה עם גורמים מעולם התיירות ויש לבלוג הכנסות שמממנות את הטיולים. אנחנו עדיין גרים בתל-אביב, עכשיו בלי רכב, כאשר רק בשנה החולפת ביקרנו בלא פחות מ-13 מדינות שונות, אני עובדת כעצמאית רק על הבלוג, בעוד שרומן עובד בחצי משרה כמתכנת ובשאר הזמן מסייע לי בניהול ותפעול הבלוג וטס איתי למסעות ברחבי העולם".

נופר בבלפסט. "משחקי הכס". צילום: אלבום פרטי "מחוץ לקופסא"

נופר בבלפסט. "משחקי הכס". צילום: אלבום פרטי "מחוץ לקופסא"


"ההחלטה לצאת לטיול שינתה לנו את החיים וגרמה לנו לשנות את סדרי העדיפויות. השינוי שעשינו לא היה מתאפשר אם לא היינו לוקחים פסק זמן מהשגרה ומתבוננים בצורה מפוכחת מהצד על חיינו ועל מה שעושה לנו טוב".

מה המסר שלך לאנשים שמפנטזים על שינוי דומה?
"אין ספק שלעבוד בהיי-טק זה מדהים, אבל יש עוד דברים מדהימים בעולם ששווה לגלות אותם. אל תתפתו להישאר רק באזור נוחות, מתוך החשש לשנות, קחו סיכונים ותאתגרו את עצמכם. במקסימום תופתעו ממש לטובה ואם לא, אז לפחות ניסיתם!", היא מסכמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים