יפן: רשת של בתי מלון פיטרה רובוטים – והחליפה אותם בבני אדם

רשת H.I.S החלה להעסיק רובוטים במלונות שלה ב-2015, בתפקידים כמו פקידי קבלה ואפילו עוזרים אישיים לאורחים, אלא שאז הגיעו תלונות רבות של לקוחות ● עכשיו היא החליטה לפטר מחצית מהם

עוד הוכחה שיש מקרים שבהם הגורם האנושי עדיף על רובוטים. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחד הנושאים החמים בתקופה הנוכחית בשיח הטכנולוגי הוא החלפת בני אדם עובדים ברובוטים, עד כדי החשש להכחדת מקצועות מסוימים. אלא שרשת של בתי מלון ביפן עשתה באחרונה בדיוק ההיפך, והחליפה באחד המלונות שלה עובדים רובוטים בבני אדם. לא מדובר בכל העובדים מבוססי הטכנולוגיה, אלא במחצית מהם.

על פי דיווח של הוול-סטריט ג'ורנל, הסיבה לכך היא שהרובוטים, ש-"שובצו" לעבודתם במלונות מרשת H.I.S, עשו את עבודתם בצורה גרועה, ולמעשה גרמו לעוד עבודה לבני אדם.

הרובוטים הראשונים הוכנסו לבית המלון האן נא של הרשת ב-2015, במטרה להפוך אותו למלון היי-טקיסטי ו-"היעיל ביותר בעולם". באתר המלון קראו לזה "כשהריגוש פוגש את הנוחות", והוא אף נכנס לספר השיאים של גינס כמלון הראשון בעולם המתופעל על ידי רובוטים. מאוחר יותר הורחב הפרויקט לחמישה מלונות, ומספר הרובוטים ש-"העסיקה" הרשת עלה מ-80 ל-243, בהם פקידי קבלה, עוזרים לאורחים (קונסיירג'ים) ועוד, כולל אפילו רקדנים.

באחד המקרים, אורח התעורר לאחר שהרובוט העוזר חזר ואמר כמה פעמים במשך הלילה "סליחה, לא הבנתי מה אתה אומר. האם אתה יכול לחסור בבקשה על הבקשה שלך?" שאלתו של הרובוט נשאלה לאחר שקלט את הנחירות של האורח. במקרה אחר, הרובוט ניסה להשתלב בשיחה אבל לא הבין על מה מדברים, כולל לא כשנשאל שאלות פשוטות.

הידאו סוואדה, יו"ר ומנכ"ל רשת H.I.S, אמר לוול-סטריט ג'ורנל כי "כשאתה משתמש ברובוטים, אתה מבין שיש מקומות שבהם הם לא נצרכים – או שהם סתם מעצבנים אנשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים