הסוללות שהתרוקנו ורוקנו את הכיסים של אפל

אפל הוזילה את מחירי הסוללות להחלפה, הלקוחות רכשו פי כמה וכמה מהציפיות של הענקית מקופרטינו, והתוצאה היא אחת המכות העיקריות שהביאו לקריסה הצפויה בהכנסות החברה

סוללות אפל. צילום: BigStock

אחת הסיבות שהובילו לירידה הצפויה בהכנסות של אפל, ולכך שהחברה פרסמה אזהרת רווח לראשונה מזה עשור, הוא סעיף הסוללות בהכנסות של החברה.

כזכור, בעקבות הפרשה שהתפוצצה בשלהי 2017, בה התברר שהחברה מאטה טלפוני iPhone ישנים, שנפח העבודה של הסוללות ירד מתחת לרמה מסוימת – במטרה להאריך את חיי המכשיר, לפי אפל, או כדי לגרום למשתמשים להחליף טלפונים, לדברי בעלי iPhone רבים – החליטה בסופו של דבר אפל להוריד את מחירי הסוללות להחלפה מ-79 ל-29 דולרים.

תכנית ההחלפה הזו נוצלה היטב על יד משתמשי iPhone ישנים. אם באפל ההערכה הייתה שהיא תמכור כ-2 מיליון סוללות להחלפה ב-2018, בפועל נמכרו כ-11 מיליון סוללות. מעבר לכך שהחברה למעשה הפסידה הכנסות רבות בגין הורדת המחיר הקיצונית, בסופו של דבר זה כנראה גם פגע במכירות של מכשיריה החדשים.

משתמשים רבים העדיפו פשוט להחליף סוללה, בעלות של עשרות דולרים בודדים, ולהישאר עם המכשיר הישן, ולפחות לדחות בעוד זמן מה את ההוצאה הגדולה בהרבה של רכישת iPhone מודרני, מה שעזר להוביל למכירות החלשות ביותר אי פעם של דור חדש של טלפוני iPhone.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים