סטארט-אפ ישראלי הקים רשת חברתית לניצולי שואה בלוס אנג'לס

המערכת שהקימה חברת יוניפר קייר מבוססת על אמצעים נוחים וקלים לתפעול גם בעבור קשישים המוגבלים פיזית, ומאפשרת לניצולים לנהל חיי חברה וירטואליים ערים אשר יכולים להפיג את בדידותם

יוניפר קייר. צילום: יוניפר קייר

הסטרט-אפ הישראלי יוניפר קייר הקים רשת חברתית פנימית לניצולי שואה בלוס אנג'לס, שמאפשרת להם להיות בקשר עם חבריהם ולערוך פעילויות במשותף גם כשהם מתקשים להתנייד מביתם. הרשת החברתית הוקמה ביוזמת המאיץ Fusion LA, המקדם סטרט-אפים ישראלים בכניסה לשוק האמריקני.

 הרשת מאפשרת תקשורת ישירה בין הקשישים לשיחות אישיות, בקבוצות או כמרכז יום וירטואלי, שבו עשרות מתחברים לרשת בו-זמנית ומבצעים יחד פעילויות חברתיות ותרגילי התעמלות, כשכל אחד מהם נמצא בביתו.

ניצולי השואה, שהיו קודם לכן מבודדים זה מזה, מנהלים ביניהם שיחות ערות על פוליטיקה וענייני היום ומשתפים מתכונים ותבשילים שהכינו, וזאת כהשלמה למפגשים חברתיים שהם עורכים.

כל אחד מהמשתמשים חובר לסטרימר ומצלמת רשת של יוניפר, שהם קלים לתפעול, ויחד עם השלט, שמשמש גם כרמקול, מתנהלת התקשורת. המערכת מאפשרת גם התכתבות ושיחות וידיאו באמצעות ווטסאפ ורשתות אחרות, כך שהקשישים יכולים להשתמש בה כדי לתקשר עם בני משפחותיהם ועם חברים שמחוץ לרשת הפנימית.

למען הקשישים - גם בתחום הטכנולוגי. צילום אילוסטרציה: Goodluz, BigStock

למען הקשישים – גם בתחום הטכנולוגי. צילום אילוסטרציה: Goodluz, BigStock

לדברי גיא קצוביץ', מנכ"ל Fusion LA, מחקרים הוכיחו שהקושי הגדול ביותר של קשישים הוא התמודדות עם הבדידות, יותר מבעיות בריאות או מצב כלכלי. חיי חברה פעילים תורמים לאיכות החיים ולהארכתם. התקשורת עם החברים שומרת על צלילות המחשבה ומעודדת גם את מי שמרותקים לכיסאות גלגלים לעסוק בהתעמלות. אנו גאים בכך שהצלחנו לרתום את הטכנולוגיות המתקדמות של יוניפר קייר כדי להקל ולהנעים את חייהם של ניצולי השואה".

יוניפר הוקמה בשנת 2016 על ידי רמי קירשבלום, מנכ”ל החברה, ומאיר שריבר, סמנכ”ל הטכנולוגיה. השניים נפגשו במסגרת ארוחה משפחתית, כאשר שוחחו על הוריהם וכמה היו שמחים אם היה פתרון שיכול לקשר אותם לעולם הדיגיטלי בצורה טובה יותר. אליהם הצטרף אבי פרייס, סמנכ”ל התפעול, המוביל את החברה בחדירה לשוק האמריקני. במקביל פועלת החברה באירופה ובישראל.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק רבינוביץ

    בבקשה לעשות זאת גם בארץ הקודש

אירועים קרובים